• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Jespis

Gick ok. Fick lägga in en extra vilominut med stretching på mitten, men ger mig själv godkänt. Denna vecka tycker Szalkai att jag ska få in FEM pass. Hmm... Tur man är ledig!

• Duckan

Antar att du siktar på en bra tid då Jespis, när du följer ett program? Jag är en alldeles för dålig människa för att följa såna och skulle bara vara sur över alla måsten. Sen gnäller jag på att jag inte blir snabbare. Jo jo, jag är en konstig prick.
    Jag vill köra Halvan igen, men i år krockar den med vår fest vi ska ha.

• Jespis

Hmm... Bra tid vete 17, men gärna lite under pb förstås. Mest är det ett sätt att tvingas hålla igång hela sommaren. I just want to look good naked. Haha!

• Duckan

Jag vill absolut slå min gamla tid på 2,06 och så slå min tid på Helan också. Bara att sätta igång! Semester från och med måndag så då finns det inga ursäkter.

• Jespis

Jag sprang på 2:03 första gången, sen 1:55 de två nästföljande. Träningsprogrammet är för 1:50, så det vore ju härligt.

• PerG

Haha, känner igen den där känslan när man i förväg vet hur helvetiskt det kommer bli! ;)

Själv laddar jag för fjällultran i Bydalsfjällen genom att springa i trappmaskinen på gymmet, vilket ger ungefär den ångesten i förväg. Ökar ca 5 våningar per gång där målet är att springa hela tiden utan att stanna och vila. Senast blev det 70 våningar (ca 350 höjdmeter) och kunde knappt gå efteråt.. ;)

Jespis skrev 2015-06-23 09:26:30 följande:

Laddar för dagens pass: 3,5 km uppvärmning, sen 12x200m intervaller... 2 km nedjogg och sedan dö... Blir andfådd bara jag tänker på det! Ska ta fram frukost åt barnen och sen ge mig iväg. Allez hop!

• Duckan

Du är ju suverän PerG!
    Jag hänger envist här för att få så dåligt samvete att jag packar mig iväg till Hagaparken. Imorgon!!

Svar på tråden Löpartråden 13