Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Idag könndes det faktiskt ganska ok och springa. Under 25 på 5 km igen. Bara 5 min kvar till där jag var innan pesten drabbade familjen.. ;)
6,5 km idag och jag höll på att avlida. Mitt semester-rökande är döden på fler än ett sätt.
Här går det käpprätt åt skogen. Kroppen bara skriker då jag försöker få den att springa. Har lyckats få till några 5km rundor men längre än så är svårt då benen eller ryggen pajar. Antar att det är kroppen som säger åt mig att lugna ner. Den är inte helt återställd efter cellgiften men jag har ju typ noll tålamod så.
Imorgon har jag ställt klockan på tidigt och ska försöka mig på lite intervaller. För att få igång benen. Hoppas det fungerar. Måste försöka lura kroppen genom att variera mig nu. Eftersom det ska bli super varmt imorgon så satsar jag på att hinna springa innan jobbet.
Fick sällskap på en kort runda idag 3,5 km i rätt ok fart ändå. Blir att bygga upp uthålligheten igen nu..
Zezzan, jag tycker att du ska lyssna på kroppen. Slit inte för hårt på den. Ännu.
9 km i gassande sol idag. Tungt. Jag har jobbigt med värmen.
I morse hade äldste sonens fotbollslag samling kl 07.00, match kl 8. Jag skjutsade honom dit och sprang 8 km innan matchen började, med tanken att det inte skulle vara så varmt ännu. Fel, fel, fel... Skitvarmt! Ikväll ska vi få åska och sen ska temperaturen sjunka. Känns nästan lite skönt!
Imorgon är det långpass, 17 km, men jag har överansträngt leden vid tårna på höger fot och haltar fram. Tror egentligen inte att löpningen är boven, utan misstänker promenaderna i mina sandaler. Ev får jag vila imorgon och ta långpasset på söndag. Har varken tid eller lust att vara halt nu!
Fick också konstiga känningar i fot och knä när sandalerna åkte fram Jespis.
Regn här på måndag, då hoppas jag köra lite längre. Varit en mycket slö period här.
Snörade på mig skorna vid 10-tiden, redo för långpass. Fick oväntat sällskap av ett par grannar de första 3-4 km och när de svängde av startade jag min ljudbok. Sprang längs med Storsjön, tog två varv i ett elljusspår (skönt med skugga!) och sen tillbaka längs sjön. 17 km avklarade (de sista med tunga ben, men skam den som ger sig!) och nu njuter jag i solen på altanen. Nöjd!
Bra gjort Jespis! 10 har jag knappt vaknat..