• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Duckan

Ja jisses alltså, huvudet var nån helt annanstans.

Taggad på att öka farten. Det har suttit så långt inne, men nu gick det från 5,57 till 5,34 per km. Långt kvar till att klara milen på 53 min, men jag kämpar på.

• Michael 310

Är på camping semester med familjen och svärföräldrarna, men lyckas smita iväg och träna lite ändå :) blivit 2 pass på 10 km och ett på 3 km där sambon följde med till min stora glädje !!

• Duckan

Inte gjort här. Ramlade i en trappa och hälden tjongade hårt i stengolvet. Gör så satans ont bara att gå.

• Michael 310
    Duckan skrev 2015-07-15 21:53:08 följande:

Inte gjort här. Ramlade i en trappa och hälden tjongade hårt i stengolvet. Gör så satans ont bara att gå.

Aj då låter inte skönt! Om det inte ger sig efter någon dag kan det vara en spricka i benet i hälen, jag råkade ut för det när jag var yngre. Simmade och gjorde en voltvändning lite för nära kanten och dunkade i fötterna rätt hårt.
  • Jespis

Kämpar på med träningsprogrammet och det känns helt ok! Jag klarar max 4 pass i veckan, så de gånger Szalkai tycker att det ska vara 5 pass stryker jag ett, för att kroppen ska hålla - annars är det ju ändå ogjort!

Idag var det 3 km uppvärming följt av 6 km i 4:55-5:00/km. Trodde inte det skulle gå, men fick till det hyfsat. Stretchade lite nere vid sjön före 2 km nedjogg. Känns extra bra nu, för jag ligger i sängen och ser på TV, medan maken gör sitt pass, haha! Jag springer helst fm och han kväll.

Imorgon kommer Rut (städfirman alltså), så vi tar med familjen till Skärvången för ostbuffé och gos med getter. Om lusten faller på visar de runt i mejeriet vid 13-tiden, men vi får se om barnen kan slita sig från getterna!

• Michael 310
    Duckan skrev 2015-07-16 10:19:42 följande:

Jag är inne på dag 5 nu.. Men spricka = vila bara antar jag?

Ja sprickor måste vilas bort dessvärre. Men tror man kan linda nån form av stöd för att lindra smärtan. Min skada var iof i min undgom typ 18 år sedan så det kan ha hänt nått på behandlingsfronten ;)
Svar på tråden Löpartråden 13