Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Jo, jag har en ursäkt. Jag är sååå förkyld. Helt slut, har inte sprungit på en vecka och tar till och med bilen till jobbet. Skittrist.
Skönt att höra Gunsan!
Waimea... du är en sann förebild. Snabb som tusan - och utrustad med pannlampa!
Igår insåg jag än en gång med stor glädje och stolthet att jag, även om jag inte är det minsta snabb, har lyckats göra löpningen till en livsstil, en självklarhet, en del av mig! Kom hem från en monsterarbetsdag som började med väckning 5:30 och slutade med att jag kom hemcyklande från tåget vid 19:45... och prioriterade att slänga mig ut på en kort joggingrunda i sista dagsljuset och den nästan ljumma sensommarkvällen... INNAN jag landade hemma (snäll och lugn!), badade med lillan och nattade henne, kollade med sonen hur dagen hade varit, åt kvällsmat och umgicks med maken.
Och självklart var det bästa sättet att få en ganska stressig resdag ur kroppen!
Min vanliga "kortrunda" på 4.2 km blev det, slötiden 25 min är helt OK, det var ju inget personligt rekord jag var ute efter utan bara att få igång cirkulation o förbränning igen efter att ha suttit dryp still på tåget och på jobbet större delen av dagen.
Ikväll poweryoga. Imorgon samma jobbresa igen, det blir antingen samma upplägg som igår eller vilodag (vilket kanske vore det bästa - det var ett tag sen jag hade en sån nu!
).
K
Idag känns låren helt ok igen. Jag blir alltid så där stel efteråt, när jag sprungit långt och fort (för att vara mig). Men idag var lilleman frisk, så jag tog båda barnen till skola/dagis och sen cyklade jag till jobbet. Det kändes helt ok i benen och nu är jag sugen på träning igen.
Pannlampa låter ju klokt nu när kvällarna börjar bli mörka. Jag är dålig på att springa när det är mörkt, är lite mörkrädd av mig. Finns det någon mer som känner sig mörkrädd och hur löser ni vinterträningen? Tidigare har jag sprungit väldigt lite på vintern (astman gör att jag har väldigt svårt att andas i kall luft). så det har mest blivit annan träning/löpband under vintern.
Jag är inte mörkrädd på så sätt att jag inte "vågar" springa i mörker, däremot är jag "antimörker" på så vis att jag måste planera in mina löppass på ett annat sätt och det blir så långa kvällar när man inte "kan" uteträna! Jag var envis som en röd gris förra året och sprang i månsken ute vid torpet och lyckades trilla i diket o slå mig (det kom en bil på den smala grusvägen och eftersom jag varken hade lampa eller reflexer försökte jag jogga i dikeskanten när den skulle passera... dumt nog! Skulle ju ha stått stilla tills den åkt förbi, men nej, jogga skulle jag och trillade såklart pladask ner i diket och fick blåmärken... vad de som kom i bilen måste ha undrat
) Då fick jag en orienterarlampa av maken... (fin pik) Men jag springer såklart mycket hellre i dagsljus. Lyckligtvis har jag mycket frihet o flexibilitet i mitt jobb när jag jobbar hemifrån (vilket är för det mesta) och kan springa mitt på dagen och jobba lite mer på kvällen istället.
Jag springer gärna under vinterhalvåret om det bara inte är MÅNGA minusgrader. Dels för att det är obehagligt att "flåsa" in iskall luft och dels för att jag inte gillar att svettas utomhus på det sättet när det är för frostigt, kontrasten blir liksom för stor. Om det är normal Götalandsvinter, dvs råkallt och 3-4 plusgrader, då finns det ju inget bättre än att bli varm inifrån genom en löptur!
Himmel nu längtar jag efter att springa igen... Kanske blir en kort tur idag också när jag kommer hem från min jobbresa. Om jag inte är alltför slut, jag är väldigt dålig på att lägga mig i tid inför mina resdagar fast jag måste stiga upp 5:30...
Gick på 75 min poweryoga igår och det var så skönt - men jobbigt. Man glömmer under ett uppehåll hur ansträngande det faktiskt är och tänker att man ska gå på skön slapp avslappningsträning... sen inser man att jisses, triceps och bålmuskulaturen kanske man skulle ha underhållit lite bättre...
K
Tjohooo! Lördagen närmar sig och jag är pigg och frisk i kroppen, alla smärtor lagt sig och jag står nästan och studsar på stället! ENERGI till max!
Känner själv att jag är en sådan där dryg överhurtig person just nu
Gunsan: Undrars om inte jag råkade hitta dig på funbeat! Slank in på Halvmaretråden och bland de första inläggen där måste vara du?!
Waimea, Gaby och mamsingen. Kanske sylvesterloppet i Norberg kan vara något då?
rövardotter: Inte helt omöjligt! Sökte inbjudan och det såg väldigt trevligt ut! Skönt oxå att loppet var billigt och att en efteranmälan inte kostar skjortan
Jag kommer definitivt fundera på saken!
Har förresten beställt 2XU compression tights idag
Ska bli jätteroligt att testa och se om det ger någon "gratis" förbättring och återhämtning. Snygga var de iallafall!
Gaby, var köpte du tightsen? Jag funderar också på sådana. Kom gärna med kommentar när de kommer om längd och storlek
Härligt att du är så peppad inför helgen!
Rövardotter, stackare! Krya på dig! Om jag är ledig åker jag nog till Norberg till nyår, mysig tävling oh kul om ni
åker dit ![]()
Kaya, Vad skönt att du kom ut och sprang efter en sån arbetsdag i tisdags. Jag är imponerad av hur mkt du hann med när du kom hem så sent!
Jag sprang med klubben i tisdags och själv imorse och det känns förfärligt tungt. Är inne i en riktig svacka efter förkylningen, saktar inte ner tempot tillräckligt antar jag och känner mig bara seg och långsam. Jag har bestämt mig för att inte springa någon halvmara i helgen och inte något 10mils lopp nästa helg utan istället lufsa runt 23 km i Aboga på LasseMajaloppet på söndag. Låter mycket roligare! Hoppas att lite träningsmotivation kommer av det.
Gaby01 det är säkert mig du hittat
Tror jag hittade dig med förra veckan eller så
i en tråd om wetwest..
Nu sitter jag här och väntar på att mitt löparsällskap ska höra av sig. Vi ska springa kuperat och lite backigt pass idag 7-9 km blir det beroende på om vi tar 1 eller 2 varv i vårat korta elljuspår. I morgon blir det vila för sedan på lördag 10.30 går startskottet för E18-loppet, känns skönt att det var så pass tidig start så har man eftermiddagen fri sedan och lättare att lägga upp hur man ska äta osv..