Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Moe, grattis till perset igår! Nästa år springer vi halvmaran här i stan tillsammans
Kaya, vilken härlig träningsrapport!
Krya på er alla som är sjuka! Sånt trist bihang till hösten..
Gunsan, visst var det E18-loppet du skulle springa? Jag är inte anmäld men fortfarande lite sugen på att springa. Vi får se hur jag gör
Japp E18- loppet är det jag ska springa.
Har insett att det blir långsamt tempo för mig och springa med psyket. Har inte alls kunnat springa och tränat som planerat, men jag kommer igen. Der får ta den tid det tar, har inga direkta ambitioner annat än att ta mig runt. Blir ett bra träninspass ändå.
Ikväll var jag på Zumba. Det var faktiskt riktigt roligt och konditionskrävande så numera blir det min måndagsträning under hösten.
I morgon ska jag ut och springa med väninnans man det är vi 3 som ska göra klassikern tillsammans, men väninnan är bortrest så nu ska vi försöka träna på ändå.. Annars är det hon som är den vi alltid tar rygg på, hon är vår hare
Nu är det bara at kämpa på ändå.
Vintervarvet!?
Jag brukar följa denna tråd men är ganska anonym av mig så jag tror aldrig jag skrivit något i den men nu blev jag nyfiken eftersom jag också är ifrån Dalarna. Jag har själv sprungit ganska mycket i sommar och sprang tjejmilen i lördags och försöker hitta något lopp som ligger så sent som möjligt för att hålla motivationen uppe så länge som möjligt. Har också precis anmält mig till Göteborgsvarvet 2011 som jag också sprang/gick 2010 men det skulle ju vara super och ha ett lopp innan göteborgsvarvet som hållet motivatioene uppe. Jag försökte googlamen hittade inget så BERÄTTA mer jag är nyfiken!!
Jag var precis i kontakt med deras kansli och det blev tyvärr inget i år. Gud vad typiskt. Är det någon som vet något annat sent lopp. Jag har koll på att det finns en höstmil att springa i Norrköping men finns det flersena allternativ
Nu har jag varit ute på en kvällsrunda. Bävade för det hela dagen, MEN det kändes så bra!
Löpte på i lugnt behagligt tempo och bara njöt. Nu känner jag att halvan på lördag inte är omöjlig. Det kommer inte bli kanontid, men behagligt hela vägen
Härligt Gunsan!
Mamsingen40: Vad tråkigt! Ååh, jag såg att det bara var fjolårsinfo på hemsidan, men jag tänkte att det säkert kommer mer. Äsch, då. Får se om jag kan ruska fram nåt annat lopp i Dalarna. Annars kommer det ett lopp (hel-, halv-, eller kvartsmara) i Säter i april, det är ju rätt tidigt på säsongen, men klart, det är ju ett drygt halvår dit!
Ikväll persade jag på min bästarunda, utan att ens ha den intentionen när jag startade. Ville bara springa på lite och struntade helt i klockan. Tror jag klådde senaste bästatid med 2½ minut. Det bara flöt! 12,77 km på 1.00.56. Jag har under timmen som nån slags 'kommeraldrigatthända'-gräns, men nu närmar det sig. Så härligt! Lycklig, är jag, och får jag bara hålla mig kry så bådar det definitivt gott inför helgens halvmara och inför Lidingö.
Waimea du är såå snabb. Själv är man lycklig när man gör 10km under timmen
Är så motiverande när man ser era resultat.
Många som ska springa i helgen; Jag, Gunsan och Gaby. Någon mer?
Förresten, testade pannlampan igår, helt suveränt, ju. Nu finns inga ursäkter mer.. ![]()