• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Gaby 01

Gunsan: Japp det var jag det Jag är helt ny på forumet men det verkar vara bra men man är så inkörd med familjeliv att man inte hittar riktigt rätt ännu där. Kan dock bli lite full i skratt över vissa diskussioner på Funbeat och känner att det är precis som på familjeliv med den skillnaden att det manliga inslaget är överrepresenterat istället! De kacklar högre än vissa kvinnor på familjeliv

Isold: Köpte dem via wiggle.co.uk och jag återkommer med en rapport senare. Jag var lite dum som inte köpte de mer höst-vinter tightsen men såg dem inte förrän beställningen gått igenom. Är dessa sommartights bra beställer jag nog de varmare sedan
    Och jisses... menar du allvar med att du faktiskt tänkt springa ett 10-milslopp??? Puh! Hur fixar man det? Hört talas om något norröver.

• rövardotter73

Isold: tack för krya på dig hälsningen. Mår faktiskt lite bättre idag, bara snuvig och lite trött och eftersom jag inte har ont i halsen eller har haft det på flera dagar så följde jag med dottern till elljusspåret. Hon skulle springa så jag joggade ett varv, 2,5 km, i 7 min tempo. Lugnt och fint alltså Kändes så bra så jag övervägde ett varv till men jag körde 10 st korta intervaller istället, de var nog bara 50 m eller så men det kändes lagom. Jag har ju faktiskt varit sjuk i en hel vecka
    Hoppas på att det är början på en mycket flitig intervallträningsperiod, haha ,-)

Ang. Sylvesterloppet så var det mest ett tips till er andra. Jag ser det inte som sannolikt att jag kommer att springa det. Men jag kanske kan heja där istället om det är några härifrån som är med.

Lycka till alla ni som ska springa i helgen. Var lite sugen att vara med på 5 km men med denna förkylning står nog inte ens ett kort lopp högst på prioriteringslistan. Sen ska vi ju åka och hämta vår hundvalp på lördag också.
    Kanske behöver vara hemma och gosa lite då...

• Waimea

Hejhej! Isold: Det låter som ett klokt val att fara till Arboga. Finns inte motivationen så finns heller inte glädjen och är det bara tråkigt - ja, då är det rent korkat att springa. Men det är som jag tycker..

Backintervaller med löpgruppen igår, det blev 6*300 m i en underskön och vidrigt jobbig backe i bokskogen. Hade en toksnabb hare att springa med, hängde med honom i tre intervaller, sedan blev han för kvick för mig, men han peppade mig ändå uppför hela backen. Det var länge sedan jag kände sådan mjölksyra, härligt!! Körde lite löpskolning i backe först, men det snärtade till rätt hårt i hälsenan, så jag stod över det som kändes mest.

Rövardotter: Jag ska spana..

Det kliar i näsan och tar emot lite i halsen, men i övrigt känner jag mig fräsch, så det ser ut som om det blir en halvmara i Hultsfred i morgon. Lycka till i helgen, Gunsan och Gaby!

• Kaya

JAG GJORDE'T IGEN!

Dvs gav mig ut och sprang igår direkt när jag kom hemflängande från tåget efter ännu en monsterarbetsdag på resande fot. Jag hade sån tur så man o barn låg i badet efter orienteringen när jag kom hem, så de märkte knappt att jag slängde på mig löparkläderna och gav mig ut direkt, 40 min senare var jag ju tillbaka igen, svettig och snäll och lugn och glad och redo att efter en snabb dusch kramas och läsa godnattsagor!

7 km blev det, runt promenaderna i Norrköping. Min korta runda som jag sprang i tisdags när jag kom hem från tåget är ju bara på 4.2 km runt Strömmen och har bättre underlag, men jag insåg i tisdags att det från och med nu är för mörkt att springa där ensam vid 20 på kvällen (hösten är här...). Runt promenaderna känns säkrare då. Och så är det ju skönt att springa 7 km så man verkligen hinner komma in i andra andningen!

Vad är det för specialtights ni pratar om? *nyfiken* Är ju sugen på allt som går att köpa till träningen men har nu sprängt budgeten för träningsinköp så till den milda grad denna månad så nu blir det nog inget mer handlat förrän 2014 eller nåt... *SUCK*

Ska äta mellis nu och sen lunchträna om en stund, spinning o styrka. Det ska kännas att man lever! Ikväll ska hela familjen gå ut och äta pizza och gå på bio. LIFE IS GOOD

Ha en härlig helg!

K

• Gaby 01

Kaya: Fasiken vad bra jobbat!!! Och man blir ju så mycket trevligare människa efteråt
    Själv så har jag ju haft vila under hela veckan men mannen började skratta åt mig igår när jag i maxtempo städade hela huset dansandes till min mp3:a. Han sa att nu är det nog dags att snöra på sig skorna igen och så rätt, så rätt... imorgon bär det av

Gällande tightsen så här är en länk till en funbeat diskussion, får du upp den? Länken förklarar det mesta och en hel del har redan provat med goda resultat. Typ som simmarna med deras "dopade" dräkter

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=741800

• Kaya

Ha ha såna tights vore nåt för mig, jag tycker alltid det är sjukt obehagligt att springa första halva kilometern för att fläsket hoppar så det gör ONT... sen när jag blir varm så slutar jag känna det. Såna tights kanske håller in så man slipper dallra omkring som en brylépudding... och så kanske man ser lite mer vältränad ut som en bonus?

På tal om fläsk.

Jag har insett att det som gör mig så långsam och håller tillbaka min utveckling i löpningen förmodligen är min rumpa.

Men jag BEHÖVER ju rumpan när jag dansar!

Vad gör man?

Nu dags att dra ner på byn och roa sig med två barn i släptåg och mannen på väg att ansluta sig från sitt håll.

K

• Kattstugan

Lycka till alla som ska tävla imorgon!

Själv har jag gjort storslagen comeback idag efter en veckas sjukvila. Hastade ut på en 20-minuters löptur när jag kom hem från jobbet. 20 härliga minuter kan jag meddela Nu är det fredagsfrosseri för hela slanten...

• Gunsan75

Hua, nu börjar jag nog känna lite nervositet inför morgondagen:)
    Har hämtat ut nummerlapp, t-shirt och tidtagningschip idag. Jag har lagt i ordning kläderna jag ska ha i morgon så det inte ska bli för stressigt.
    Blir till att ladda med en brakfrukost vid 7-8 snåret så håller jag mig till starten som är ganska tidig. Är i valet och kvalet om man måste ha vätskebälte med sig eller om man ska förlita sig på vätskestationerna. Kollar man hemsidan så ska det serveras dryck var tredje km så då borde man inte behöva, men å andra sidan tänk om det är som på midnattsloppet och för lite muggar och man blir utan i stället...
    Jaja snart är det dags.

LYCKA TILL ALLA

• Kulta17

Hej Alla

Har varit lite frånvarande då mina vader gjort att jag inte kunnat springa. Har strechat en massa, gått, köpt compressionsstrumpor, styrketränat lite extra. Igår när jag var ute och gick så kändes det så bra att jag, när jag kom hem, klädde om till jogging kläderna och tog en provrunda. 5 km i lugn takt och det gick bra Ska nu vänta ett par dagar, köra kondition på crosstrainer på friskis och sedan prova igen

• Kulta17

Då jag bor i en storstad känns det inte så bekvämt att spring när det är mörkt. I alla fall inte där jag brukar springa nere på Ribban (hav, strand, park, folktomt men potensial för konstiga saker då mörkret faller på). Känner jag att jag vill springa får det då bli uppe bland villorna. Man vet tyvärr aldrig vad det är för konstigt folk som finns ute och hellre "safe than sorry" känner jag.

Svar på tråden Löpartråden 13