• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Waimea

Moe: Grattis, grattis! Vad roligt att du gillade det och vilken bra tid!

Göteborgsvarvet är öppet för anmälan fram till oktober någon gång, sen är det fullt.

• Kaya

Ha ha ha Waimea! Först skriver du att du vill springa en runda med mig, och sen klagar du över frustrationen i att springa med LÅNGSAMT sällskap... *CONFUSING*

Att ägna ett par tre timmar i sträck åt löpning... hur orkar man? Hur HINNER man? Jag som tycker smärtgränsen både för att hinna och att orka/vilja går typ vid en timme (= en mil). Det måste vara en jäkla kick efteråt förstås.

Jag har tränat på bra senaste dagarna. Sprang ju milen torsdag kväll utan att egentligen orka och kroppen protesterade högljutt med nackspärr och huvudvärk och sån där jobbig oskön trötthet. Körde ändå lunchträning fredag - spinning express + core express + lite egen styrka + lite powerwalk på löpband - otroligt nog kändes träningen ganska bra - och sedan en mirakelbehandling hos kiropraktorn. Hon botade mig 100% från mitt nackspärr! Bara sådär på en liten stund. Resten av helgen har jag mått toppen! Så igår blev det...

... mitt eget lilla minitrathlon. Först simning. Kanske 10-15 simtag, det var lite kallt i vattnet... Sen cykling hem från badplatsen vi var på, ca 35 km längs smala slingrande vägar genom det undersköna soldränkta septemberlandskapet. Och så avslutade jag med 8 km lugn jogg, min vanliga runda vid torpet - ren njutning och precis över 6 min/km. Det var ett par sköna timmar, sedan var det helt underbart att tillbringa större delen av lördagkvällen i badtunnan och i TV-soffan!

Idag samma 8-km runda i slötempo på cykel med sonen (och svampkorgen), därefter ett kort intervallpass. Värmde upp i 3 km, sedan 6 st intervaller på grusvägen intill torpet. Höll väl på en halvtimme allt som allt, blev rejält svettig o flåsig, och stretchade sedan ordentligt för det hade kiropraktorn gett mig bakläxa på...

Imorgon är det äntligen dags för höstschemat att köra igång på gymmet så min älskade funk börjar igen. Skaka rumpa! Är ju roligare än ALL annan träning.

Ha en bra vecka!
    K

• Gaby 01

Kaya: Härligt jobbat! Du kan börja veckan med ett leende!

Samma med dig Moe! Du ska verkligen vara jättenöjd, och visst förstår jag ifall det kändes lite snöpligt med de där 20 sekundrarna MEN nu har du ju något som lockar med fortsatt träning.

Nu ska man tillbaka till vardagen efter en mycket rolig helg! Känns som om man gästat historien på något sätt. Det var ändå 7 år sedan man levde och andades handboll och nu fick jag åter några dagar med det. Jätteroligt även om jag mest var åskådare.

Idag blir det behandling, vilket kommer bli underbart skönt! Mina underben är inte friska men nu ska jag göra vad som går och sedan får vi se var jag landar.

• Waimea

Gaby: Du verkar ha fått en rejäl kick av handbollen. Vad roligt! Jag drabbas av lite nostalgi varje gång min kille vill spela bandy med mig, då plockar jag upp min kapade, right-hookade och välanvända innebandyklubba och börjar försöka skjuta snygga bollar till honom. Så jag förstår vad du känner! 
    Hoppas din behandling funkar.

Kaya: Mm, men du, det är skillnad på sällskap och sällskap.

• stenfalk

Jag ansluter mig till klagokören. Har känt mig halvrisig hela förra veckan och int etränat något, och nu i helgen bröt förkylningen ut med full kraft. Snuvig och hpstig och med en huvudvärk som inte är att leka med. Känner mig dessutom som om jag är påväg att svimma titt som tätt. Suck. Jag har väl inte tid att var sjuk heller. Skolan har kört igång i 190 och här sitter jag hemma och orkar inte ens lyfta en bok. Och träning känns minst sagt avlägset just nu.

• Kaya

KRYA PÅ ER alla som är förkylda eller på annat vis krassliga. Ännu ett (mindre trevligt) tecken på att hösten är här...

Idag har jag handlat så mycket träningskläder på rean så jag vågar inte kolla hur mycket jag har kvar på kontot.

K

• Gunsan75

Idag ska jag träna för första gången på över 1 vecka. Blev ju tokförkyld. Ska testa Zumba, kan bli spännande. Lär väl slå knut på mig själv. Dans är ju inte direkt min grej, men är så nyfiken så jag måste testa på detta.

I morgon ska jag springa strax över 10km så jag får igång benen till halvmaran på lördag. Usch vilken ångest.. Har ju knappt kunnat löpträna..

• Kattstugan

Stenfalk; nej nej, inte gå och svimma!! Du måste vila om du är sjuk *förmanar*.

moe, grattis till ett bra lopp! Nästa gång tar du de där retliga sekunderna också

Gunsan o Gaby: är det Sthm halvmaraton ni ska springa?

Waimea: det är det som är tricket med långpass - att ta det lugnt så man slipper bli sliten

Känner mig bättre idag, så då börjar träningssuget komma - men jag får nog hålla mig några dagar till innan jag är frisk nog att springa igen..

• Gaby 01

Kattstugan: Japp halvmaran i Stockholm närmar sig med stora steg. Sk a bli jätteroligt och även ifall jag inte kunnat träna speciellt bra på sistone så känner jag ingen ångest. Finns liksom ingenting jag kan göra åt det nu iallafall så man får göra det bästa av situationen. Och just nu så vilar jag mig i form Idag har jag fått massage på både ben och rygg och suttit i en varm härlig bubbelpool i över en timma så jag gillar "min" vila. Och jag ser så framemot lördag och att få snöra på mig skorna på ett par pigga ben och bara få löpa.

Svar på tråden Löpartråden 13