• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Gunsan75

Ojoj... Om dryga 2 timmar går startskottet. Nu ska jag bara göra i ordning barnen och skjutsa till barnvakt.
    Gråmulet väder här vilket inte gör ngt så länge det är uppehåll, men regnet verkar hänga i luften.

Så nu blir det äntligen premiär för halvmara efter många turer hit och dit. Med min träning är jag nöjd om jag kommer in under 2:30.

LYCKA TILL ALLA!!

• Kulta17
    Gunsan75 skrev 2010-09-11 08:26:20 följande:
    Ojoj... Om dryga 2 timmar går startskottet. Nu ska jag bara göra i ordning barnen och skjutsa till barnvakt.
    Gråmulet väder här vilket inte gör ngt så länge det är uppehåll, men regnet verkar hänga i luften.

Så nu blir det äntligen premiär för halvmara efter många turer hit och dit. Med min träning är jag nöjd om jag kommer in under 2:30.

LYCKA TILL ALLA!!
    Hur gick det?
  • rövardotter73

Å vad det ska bli spännande att få höra om allas bedrifter idag.

Vi har hämtat vår hundvalp på förmiddagen så om jag kan slita mig från världens sötaste ska jag ta en runda under eftermiddagen.

• Gunsan75
    Kulta17 skrev 2010-09-11 15:27:56 följande:
    Hur gick det?
    Resultat av min första Halvmara blev: 02:22:25
    Kändes bra. Var jobbig sträcka då det efter halva vägen var lite motlut hela tiden. Tog aldrig egen energi med mig då jag trodde det skulle finnas under loppet. Det stod att de skulle servera vätska var 3:dje km och de gjorde de, men enbart vatten. Så när det var 2km kvar var min energi slut. Fick använda all viljestyrka för att inte börja gå. Sedan vid målgång var det gott med hamburgare
    Just nu känns det jättebra i benen och mina förhoppningar är att återhämtningen kommer gå snabbt. I morgon blir det vila då vi ska iväg och grilla korv med Hjärtebarnsföreningen i vårat län och gå en tipspromenad.
    På måndag blir det Zumba och sedan är det bara på löpningen igen dagarna efter det.

Väntar med spänning på er andra och era resultat.
  • Kattstugan

Gunsan: grattis till halvmaran! Lite dåligt att de inte serverade mer än vatten på kontrollerna, men du verkar ha kämpat på starkt

Idag har min klubb arrangerat en halvmara så det blev nästan en hel dags funktionärsjobb, mingel och hejande för min del. Roligt Hemma igen så stack jag och maken ut på en löptur i skogen. Kändes ganska flåsigt och jobbigt, men man kan ju inte vara på topp när man nätt och jämnt blivit friskt, så det oroar mig inte särskilt.

Rövardotter: foto på den lille valpen kanske?

• Waimea

Kattstugan: Jag hade en löpare från din klubb framför mig under uppvärmningen idag, han sprang med en keps med propeller.. Skönt att du är frisk nu, visste inte att ni anordnade lopp idag.

Gunsan: Ja, fasen vad duktig du är! Grymt bra jobbat! Är du taggad nu? Det borde du vara!

Jag mådde helt ok i morse, for till Hultsfred, värmde upp, konstaterade att hälsenor och rumpa var stela men i övrigt ok och sen bar det av på min halvmara! Jag har aldrig sprungit ett så jobbigt lopp, kroppen var inte alls lika fräsch som för två veckor sedan och det var tungt, jag kämpade mycket med det mentala och hade en riktigt bra rygg att hålla i 15 km. MEN.. Jag persade med dryga fem minuter och tog mig i mål på 1.36.22! Så grymmans nöjd! Blev sjua i loppet så jag fick till och med ett pris.

Det bästa var att jag hade två tjejer från klubben före mig, en tjej som kom tvåa på 1.32 någonting och en som gick i mål 20 sek före mig. Jätteroligt, nu har jag lite nytt löpsällskap för långturerna! Många från klubben som gjorde bra ifrån sig, det var peppande att åka iväg flera stycken.

• Kattstugan

Waimea: grattis grattis!! Vad var det jag skrev för ett tag sen om "Speedy Waimea" Helt klart att det ger resultat att träna så bra som du gjort nu!
    Propellerkepsmannen är en av våra allra flitigaste maratonlöpare i klubben (och har även sprungit Swiss Alpine en massa gånger) och kepsen är alltid på

• Gunsan75

Waimea: Jag känner mig jättetaggad. Vågar inte riktigt köra på med intervaller ännu. Livrädd att riva upp skadan innan Lidingöloppet.
    MEn sen så... Nu är målet att nöta på fram till Lidingö sedan vila lite innan jag ska börja slipa på farten, just nu är det distans som är prio 1.
    Snart så drar ju Vasaloppsträningen igång
    Gud så kul det är, nästa gång jag gör en halvmara så kan det bara gå bättre, eller hur?

Tänk känslan av endorfinerna och så när man går i mål. Man kan nog lätt bli beroende

• Waimea

Gunsan: Jo, men det är det, beroendeframkallande.. Jag konstaterade att det är lite som att föda barn - man förbannar sin tröghet när man är mittuppi det, men så bleknar minnet snabbt och man kommer mest ihåg det positiva. På upploppet idag var jag så jämrans trött och seg - jag har fått lite hybris efter alla fina resultat den här hösten, så jag tänker mig att springa på lite på Lidingöloppet, men på upploppet svor jag över min idioit och tänkte - 'nä, fyfan, ska det vara så här jäkla jobbigt så får det minsann vara med snabba lopp. Lugnt och skönt får det tusan bli.' Så kommer man i mål, får en banan, lite vatten och cola och så kommer kicken! Borta är svordomarna över vidrig känsla, istället är man nöjd och glad och vill ha meeer..

• Gaby 01

Grattis alla löpare till fina lopp idag! Och även grattis till mig själv Jag fixade det! På dryga 2 timmar (2:03) tog jag mig imål på halvmaran. Första milen var lätt och flöt fint. Sedan blev det lite tyngre för varje km och de sista två var inte snälla. Dessutom blev jag lurad av Garminklockan att jag var närmare mål än vad jag var! Men det spelar inte så stor roll ändå, för spurten uteblev, fanns ej kraft. Men min tanke då mot slutet var typ - Men vafan ta slut nångång då!!!!

Nu kommer det sitta fint med en god natts sömn!

Waimea: Jädrans vad snabb du är!! Helt otroligt att man kan springa så fort!

Svar på tråden Löpartråden 13