• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • isold2003

Grattis Waimea, Gunsan och Gaby till era fina resultat idag! Halvmaran ÄR en tung och jobbig distans!

Rövardotter, jag vill också se bild på valpen! Och jag kommer bara till Sylvesterloppet i Norberg om du står på startlinjen

Kattstugan, vad skönt att du är frisk igen

• Trollet Ludenben

Har följt er tråd ett tag, får jag vara med här??

Löptränade mycket som barn och tonåring men sen tog andra intressen över Obestämd Efter min viktnedgång på 30 kg tog jag upp löpträningen igen i våras och nu springer jag 2-3 ggr i veckan. Underbart att vara i gång med detta efter alla år (13-14 års bortavaro)... kikar in här för att få lite tips och peppning

Älskade ungar
  • Kulta17

Grattis alla ni som sprungit halvmaran vilka bra tider. Tror inte jag kanmatcha det när det blir min tur nästa år. Jag sitter här hemma och testar mina vader och funderar på om jag ska prova en lugn femma eller inte. Jag har ju mina nya fina strumpor så det borde kanske gå. Skulle egentligen styrketräna idag, men känner inte för att åka iväg till gymmet. Femman och hemövningar kanske.

Välkommen Trollet!

• rövardotter73

Grattis till alla fina resultat. Det peppar som bara den att läsa om er.
    Jag sprang igår. Skulle springa 8 km men vände efter 3 km så det blev 6. Jädrans förkylning. Det gick så tungt och var lite för jobbigt. Tycker att jag mår rätt ok, men när jag anstränger mig känner jag att det är "nått skit kvar". Jag har i alla fall inte ont i halsen.
    Vill ju träna också, LL närmar sig ju...

Isold: Springa i Norberg på vintern! Är du inte klok, då blir man väl minst anfallen av en isbjörn... eller pingvinhona med ungar?

Skön vilosöndag/träningssöndag önskar jag er alla!

• Rockasin

Hej!
    Det är ju här ni hänger alla glada löpare! Vad duktiga ni är och vilka snabba ben ni har!
    Själv brukar jag springa 3-4 gånger i veckan. Har haft en tuff sommar med långvarig förkylning och dåligt järnvärde. Med några veckors knaprande av järntabletter så känns det bättre.
    Igår så sprang jag halvmaran för första gången och det gick bättre än väntat 1.59.03 ! Gud vad roligt det var, varför har jag aldrig provat på de förut?

Anna

• Kattstugan

Håhåhå, sicken liten sötkorv ni fått hem, Rövardotter Är hemskt svag för taxar...

Välkomna Rockasin och Trollet!
    Och grattis Rockasin och Gaby till era halvmaror! Bra gjort.

Shit vad jag är snorig idag igen = ingen löpning. Buuu. Nu börjar ju jag också känna mig lite stressad inför LL, det här är ju inget bra sätt att fixa formen...

• rövardotter73

Kattstugan; ja, det är vår första tax, har haft drevrar förut men jag får nog erkänna att mitt hjärta  smält totalt för den här lilla killen. Vi får väl se om han funkar som träningskompis om något år också. Jag tror att en tax är helt rätt ras för mitt tempo
    Jag är också snorig. Har gått en kuperad skogspromenad på 6 km i raskt tempo men gubben och svetten rinner om mig. Bådar inte gott. Jag som faktiskt tyckte att jag var på G.
    Såg att jag på mina seedningsmeriter hamnade i startgrupp 3, haha, det blir till att bli omsprungen tror jag.

• Gaby 01

Men vad roligt med lite nya ansikten! Välkomna!

Rövardotter: Mitt hjärta smälter, vilken underbar liten krabat!!! Hur söt som helst!

Det blev en riktigt jobbig natt. Vi skulle sova hela familjen för en gångs skull på hotell och bara ha det mysigt.
    Kl. 23 började sonen vrida och vända på sig och gny, och sedan vaknade han med rejäl öronvärk som kom akut. Så vi fick trolla fram värktabletter och dela för hans vikt och sedan försöka få i honom detta + att inte gny så högt att dottern vaknade, tills tabletten verkade. Sedan tidiga morgon vaknade ha och kräktes och kräktes... så det var riktigt riktigt synd om honom

Men nu är vi hemma och vi har fått sova middag i några timmar så nu är vi på banan igen.
    Idag är en smärtsam dag Kanske inte så konstigt, det hade inte varit fel med några mil till i benen innan halvmaran men så blev det inte iår, men nästa år SKA jag under 2 timmar.

Nu har jag två veckor kvar till milen på LL. Någon som kan ge mig tips på intervallträningsupplägg tills dess?

Svar på tråden Löpartråden 13