Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Den här tanten är tillbaka i form! Femte passet denna vecka och idag blev det 13 km.
Den här tanten är tillbaka i form! Femte passet denna vecka och idag blev det 13 km.
Det är jättebra Carabellis kusp! Klarar du 8,5 klarar du 10 km nästa gång!
Stoppa mig lilla ego, vilket flow jag har nu
Trailen kändes lite mesig, men jag toppade med att jogga de två km hem efteråt.
Stoppa mig lilla ego, vilket flow jag har nu
Trailen kändes lite mesig, men jag toppade med att jogga de två km hem efteråt.
Hallå där! Sitter i samma båt, men födde i mars barn nr 2. Hur går det för dig?
Jag började för ca en månad sedan och höll på med löpning i uppförsbacke först, sedan lätt jogg, sedan lite fartlek och egentligen ingen löpning på asfalt (som jag gillar mest). Allt detta har känts ok, så nu springer jag så fort ben och hjärta orkar. Tänker på att hålla knipet och inte svanka.
Hej!
Kul att få svar:)
Jag har inte riktigt lyckats dra igång, förkylningar har avlöst varandra plus att fogen har protesterat vid långpromenader :( Hade du besvär av foglossning under grav?
Hej! Kul att få svar här med! särskilt med någon också relativt nyss fött.
Jag klarade mig från foglossning helt. Om jag vore du skulle jag konsultera en fysioterapeut eller en PT med inriktning på mammakroppen för att vara säker på att inte förvärra något. En PT som jag känner sa till mig att amning kan vara något som ger mer smärta och skaderisk vid löpning. Tränar du något annat än promenader än så länge?
Usch och fy för foglossning! Hade massor efter första barnet och det satt i tills jag blev gravid igen 2 år senare, då försvann det och sedan dess har jag inte haft några besvär.
Jag sprang som sagt tjurruset i lördags och har klarat mig utan träningsvärk och annat tills idag då mitt högra knä gav upp. Nu värker det bakom knäskålen på insidan av knät vid varje steg och rör jag på knäskålen så knastrar det. Hoppas det försvinner lika fort som det kom!