• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Duckan

Det kan man säkert göra. Jag har aldrig sprungit i vare sig regnställ eller jacka. Om vintern kör jag lager på lager bara.
    Funderar på att köpa en vind och vattenavvisande tunn jacka, men har inte kommit till skott ännu. Får se hur kallt det blir i år.

• Jespis

Jag har aldrig regnkläder när jag springer - struntar i om jag blir blöt. Avskyr prassliga kläder när jag tränar.

• Carabellis kusp
    Duckan skrev 2016-10-01 18:22:50 följande:

12 km idag. Mitt flås är tillbaka. Skönt väder att vara ute i.

Vad härligt! Jag tyckte att det var blåsigt, men så stod jag stilla i en lekpark istället för att springa blev dock intervaller igår kväll.

Tack för feed back om jacka, återkom gärna om du köper nån.
  • Duckan

Jag sprang i kortärmat och tyckte att det lagom. Jag blir rätt varm när jag rullar fram.

• Carabellis kusp
    Duckan skrev 2016-10-02 17:49:35 följande:

6 km idag. Imorgon vila sen löpgrupp på tisdag. Då intervaller.

Är det en organiserad löpgrupp eller en med kompisar? Låter kul!
  • Duckan

Organiserad grupp. Får se vad det kan ge i långa loppet när det gäller teknik och tips.

• Jespis

Knappt 12 km i makligt tempo och sen några timmar Pokémon Go med barnen. Tanten är trött!

• Carabellis kusp

Sprang 8 km i blåsten. Kändes kul! 5 min 17s per km, helt ok inför Hässelbyloppet på söndag. Blir nog lite intervaller på fredag.

Svar på tråden Löpartråden 13