• Waimea

Löpartråden 13

Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!

Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.

• Svar på tråden Löpartråden 13
  • Carabellis kusp
    Duckan skrev 2016-10-14 08:53:01 följande:

Veckan ser ut att sluta på fem pass. Löpgrupp i måndags, grit på tisdag, 6 km igår, grit idag och så ett längre löp imorgon. Det får jag vara nöjd med.

Mer än nöjd tycker jag! Bra jobbat!
  • Duckan

Tack Carabellis! Vissa veckor är det bara lättare att få till det med tid och barn.

• Duckan

En lite lam vecka, mest bara underhåll.

Måndag intervaller och 3 km jogg

Onsdag 6 km

Torsdag 5 km

Fredag sedvanlig grit cardio

• Jespis

Var i Barcelona med maken och fick till några långa och härliga pass. Sen blev vi förkylda, förstås. Idag bestämde jag mig för att jag var klar med min förkylning, ställde klockan på äckligt tidigt. Tyckte synd om mig själv lite för länge, så jag hann bara 3,5 km, men så fick det bli. Men från och med nu är det långkallingar på! Burr!

• Duckan

En sval vecka för mig. Endast 6+6 km och en grit. Höstlov och kalas för hela slanten.

Is på backen nu. Löpgruppen ikväll är "träna uppförsbackar". Hur går det för mig undrar jag? Halkigt värre.

• sextiotalist

Hoppar in här.
    Jag bröt foten i somras (tränade inför midnattsloppet, surt) och har börjat komma igång med att springa igen. Det var helt OK enligt sjukgymnasten.
    Efter varje träningspass så kör jag sjukgymnastikprogrammet fullt ut och styrketräning och ändå har jag ont.
    Jag har minskat löppassen från 5 km till tre km. Går och springer om vartannat, lugnt tempo. Vad sjutton ska jag göra mer?

• Duckan

Jag har själv aldrig haft ett benbrott, men kan det inte ta tid innan sånt slutar göra ont?
    Jag ramlade på en isfläck i april förra året. Inget som gick sönder (vad jag vet) men ett rejält blåmärke, svullnad och väldigt ont vid armbågen fick jag. Armbågen stökar från och till fortfarande på mig.
    Vad säger sjukgymnasten om smärtan?

• sextiotalist
    Duckan skrev 2016-11-07 09:17:22 följande:

Jag har själv aldrig haft ett benbrott, men kan det inte ta tid innan sånt slutar göra ont?
    Jag ramlade på en isfläck i april förra året. Inget som gick sönder (vad jag vet) men ett rejält blåmärke, svullnad och väldigt ont vid armbågen fick jag. Armbågen stökar från och till fortfarande på mig.
    Vad säger sjukgymnasten om smärtan?

Behandlingen är avslutad, men det kändes bra i början, men förra helgen sprang ett lopp (kortare) med mycket terräng (vi har inte så mycket backar i Malmö) och då körde jag inte träningsprogrammet efteråt, kanske var det som var felet.
Svar på tråden Löpartråden 13