• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

Heidi,

Ja jag kan ju kaloriinnehållet på det mesta jag äter, så det går automatiskt. Man kan ofta veta hur mycket det är i en måltid redan innan man räknar efter. Det enda jag saknar är en hushållsvåg som mäter små mängder mer exakt, jag har bara en sån med visare. Så det ska jag skaffa så man kan börja kontrollväga sig själv lite då och då för att se så man inte fuskar. ja inte att JAG ska upp på vågen, men tex, nu gissar jag ju att jag äter 5 gram smör på min macka, utifrån hur många mackor ett paket har räckt till. Men det vore ju skönt att kontrollera det också, så man inte har några såna dumma missar!
    Fan vad trött jag är. Vi kom inte iväg nu ikväll utan får sova här och packa ihop imorrn. Surt, men men nu är vi så trötta så det lär ju bara vara att gå och sova ändå Ted har badat ute idag, och vi har varit hos grannen och fikat också! Fin dag, men det blev regn på oss när vi fikade, men det var mest skönt
  • jeng

Men oj så tyst det är...

Vi är äntligen hemma igen efter en förlängd tur till Växjö. En heldag i stekande sol, och sen 3 timmar i acn på väg hem har gjort att vi är lagom däckade allihop just nu... INget jävla kök idag heller alltså...
    Har räknat ihop katastrofveckan, det blev bara knappt 1700 per dag i genomsnitt. Men det beror ju enbart på att jag har varvat den ofattbart onyttiga maten med ingen mat alls... *suck* Nya tag till imorrn!
  • jeng

VT,

Samma här. Ted har plötsligt fått för sig att flugor och andra kryp är farliga!
    Sa jag förresten att dietisten kom med ett enda råd - att ÖKA kalorierna... Ja men hur ska jag då gå ner i vikt? Det händer INGET när jag ligger på 1800-2000, så varför ska jag då öka upp till 1800 nu?? Nej tack, jag fortsätter och ser vad som händer...
  • jeng

Nån som hört av VT? Min mobil har tydligen bestämt sig för att mitt abb är ett kontantkort som inte har laddats på ett år så det är avstängt... idiot-3....

• jeng

lille,

välkommen! alltid lika kul när du hinner titta förbi! men du har nog rätt, att vi alla följer dig på annat vis!
    min mamma sa också att det kliade som tusan efter hennes operationer. hon fick nästan den där känslan av att man skulle kunna klia tills man hade kliat rätt igenom kroppen typ. de har kanske behövt ta bort hud också? för då drar det ju och stramar där, och det är naturligt att det kliar när det ska tänjas. hoppas att det går över snart, även om ju kli är något av det lilla i totalen!!
    här väntar vi alla med spänning på att VT ska kläcka sin bebis som jag hade tippat skulle titta ut för en vecka sen drygt. Rosa har det jobbigt privat, men får egen lägenhet snart. Och Sthlm har också ganska nyligen flyttat till eget. Lana har SD titt som tätt, men nu har jag ju bestämt att VTs bebis minsann ska komma först Ja, och Heidi kläckte ju lillebror för inte så längesen.
    Jag har säkert missat massor....
  • jeng

Igårkväll var en jättebra kväll, så idag känns allt lite bättre. Får se hur länge det varar....

Idag ska jag och Tage åka och handla, och samtidigt passa på att kika in i blomsterbutiken (ja, alltså en stor, typ plantagen, fast en annan)  och kika om dom har några roliga träd. 
  • jeng

Hihiiii!

Ikväll är det födelsedagskalas för Mira (syssling till mina barn) så jag tänkte jag skulle försöka hitta nåt annat än mina gamla vanliga håliga jeans att ha på mig. Och tänka sig!!! Jag kommer i min strl 44 - delmålsklänning som jag köpte på rean på HM i vintras!!! Nog får jag lite extra balongkjol av fettomagen som trycks ner av det tajta livet, men JAG KOMMER I DEN! Det var 10 cm ifrån att jag kunde knäppa den under bysten när jag köpte den Det är kanske inte bara inbillning trots allt!!!
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11