VT,
Nej jag säger inte att man måste vara sjuk, eller för den delen måste få en op oavset man vill eller inte osv. Men jag som mår pest nu vid 85 kg, hur skulle jag må om 10 kg? Det har ju inte bara med diabetes osv att göra, utan om att kroppen ska orka med, man ska orka med sina barn osv. och visst finns det överviktiga som klarar av alla de delarna också, och då är det ju toppenbra! De säker säkert inte heller hjälp av sjukvården då, om de har ett ok liv och är nöjda. Det jag menar är att man söker ju inte läkarvård av rent nöje, och därför känns det ju skumt att man själv kan må dåligt, men någon annan ska kunna säga att "nej, du är inte sjuk, du har inga problem!". Det har jag fått höra från sjukvården alltför många ggr...
MissH,
Jag har 25 kg nu, det SKA gå, men det lär ju ta tid. Är jättenöjd med den här dieten nu iaf, jag lever på att jag sköter mig bra de allra flesta dagarna och då är det ingen ångest när man går ut på restaurang då och då, utan man kan välja precis viken mat man vill vid det tillfället, bara det är tillbaka på hästen nästa dag igen! Äter få kalorier, men är oftast rejält mätt ändå!! SÅ det är skönt, annars funkar det ju inte.