• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • KaOl

Yey!! Nu kan man skriva inlägg via iPhone så förhoppnvis kommer jag kunna delta lite mer aktivt nu. Allt bra med oss (förutom pollenallergi o semesterlängtan ), alla barnen växer så det knakar och Måns lär sig flera nya ord varje dag.

Hinner inte kommentera så mkt nu - borde jobba - återkommer!!

• jeng

Kvack,
    Superfint hus ju! Får man fråga vad ni betalar för det? Är det privatägt, eller hur funkar det? För det bor en annan familj på övervåningen då?

Skitkul med studsmatta, var köpte ni? Jag vill ha, men samtidigt så vet jag inte om jag kan hoppa på den pga fogarna. Och Ted är ju lite liten än. Så vi får se om det blir nästa sommar isåfall.  Grannarna har en, dock utan skyddsnät. Så Ted får väl prova där nån dag. Han vill hela tiden över till grannens rutschkana dock, så en sån ska jag beställa nu så han har en egen att åka i. Han åker rutschkana hela tiden när vi far till lekplatsen, men man kan ju inte åka 3 mil enkel resa hur ofta som helst bara för att komma till lekplatsen heller... Men sen är det iofs vi vuxna som gillar den lekplatsen också för den är i Motala precis i hamnen så man ser vattnet osv. Plus att vi brukar äta ute när vi åker dit. Såklart så finns det ju säkert nån lekplats här i byn, om inte annat så finns ju dagis och skolgården.

Nån som vet förresten, vad som brukar gälla med att utnyttja deras lekplatser på kvällstid. Alltså dagis och skolgård osv. Jag minns ju att man alltid var på skolgården på kvällarna, men här känns allt så inhägnat och "privat" eller hur man ska säga.... 

• Vilda Tiger

Kvack
    Det ser härligt ut, ert hus! Och tack för alla fina kommentarer du lämnar på mig blogg. Jag älskar dem!

Jucea
    Hm... tja, spontant säger jag att man får leka på skolgårdar, men jag vet inte.

KaOl
    Gott att ha dig tillbaka! Vi behöver lite mer fart här inne nu, det har varit bra dött i några veckor.

Jag mår sådär. Vet inte om det är en förlossningsdepp eller om det bara helt enkelt har varit för mkt just nu. Benjamins kolik, han fick svamp i munnen och jag i brösten, jag fick svamp i armhålorna så jag är helt skinnflådd och svullen där, strulet med amningen och mina förhoppningar jag hade inför den, viktnedgången hos Benjamin, dagarna Marcus har jobbat och jag inte har varit beredd på det jobb två små barn medför, en dunderförkylning och så ett jättesvullet öga på mig som jag möttes av i spegeln i morse. Läkaren jag träffade idag visste itne va det är. Allt detta på tre veckor. Klart vi har många fina stunder med, men jag gråter mkt och känner mig nedstämd en del.

• KaOl

vt: japp - jag får skärpa mig
    trist att höra att det känns tungt . Det ÄR en jätteomställning i början mellan ett barn och flera barn. Jag och Måns hade oxå svamp och det är definitivt oskönt att amma med det; satt och grät av smärta, och du har ju fått en massa andra saker ovanpå det. Försök att dra ner på alla måsten till ett minimum och ta emot så mkt hjälp du kan få så att ni "rider genom stormen" (lite som att rida på smärtvågen vid förlossningen faktiskt - man måste se andra sidan och rida med. på med beaglefejjan igen alltså!!) Stor kram!

jucea: vi har ju en studsmatta sedan flera barn som de stora kidsen studsar på. för några veckor sedan köpte vi skyddsnät och sedan dess hoppar måns ofta däruppe. Han bara älskar det!! Tror inte att Ted är för liten.. (sen tror jag iofs att han överlever utan oxå, inte så jag menar hihih)

• sthlmstjejen

VT: Låter som en väldigt tuff tid, och jag förstår att det är extra tufft med två små när ni också råkat ut för kolik, svamp mm. Kramar till dig! Det blir lättare!

Kvack: Vad trevligt det låter o bra att ni trivs på nya stället!

jucea: Vi är på dagisgårdar på kvällar och helger, känns som en självklarhet att man ska få vara där när det inte är nån verksamhet där!

Själv har jag legat och kramats hela natten, så fantastiskt underbart! Kunde jag knappast trott för bara ett halvår sen. 

• Kvack

Sthlm: det lät riktigt mysigt.

Jucea: Det är privatägt och det bor en familj( mamma pappa och 1 barn) och en 90 årig farbror på ovanvåningen och en ung tjej i källaren. Vi betalar 5800 kr/mån men då har vi 600 kr rabatt för att vi sköter trädgården:)

Studsmattan köpte vi på Jula  1295 för studsmattan och 795 för skyddsnätet.

VT: kämpa på. Kram.

Kaol: kul att du är med mer.

• tessiej

Tänkte önska er alla en trevlig midsommar :)

I tisdags var jag på RUL. Allt såg bra ut med bebisen, BF 10 nov. Dock ville h*n att vi inte skulle få veta könet så vi får allt vänta tills h*n kommer ut. Men huvudsaken var ju att allt såg bra ut :)

• Lana

VT;ja man har ingen lust lixom

jucea,hmm VET inte men antar att man får vara där då det inte är "dagistid".men vet inte.jag hade nog gått dit

sthlm,UNDERBART!!!!

tessiej,Härligt måste ha missat att du är gravid igen,sorry.Grattis till det med

Trevlig Midsommar på er Tjejer!!

• goshheidi

drabbats av vinterkräksjuka - mitt i sommaren o på själva midsommaren :( BLÄ BLÄ BLÄ BLÄ!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11