• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

Var till bvc idag, både lillebror och A skulle vägas och mätas. Var egentligen As 18-månaderskontroll . Stor är han inte, väger drygt 11 kg, men är ca 83 cm lång. Läkaren var inte det minsta orolig för att han inte pratar, hon såg hur tydligt han talar om vad han vill, att han hör och att han vet saker. Och när jag berättade att han gärna sitter med smått och pillar så sa hon att det var lite vad hon väntade sig. Det och att han har syskon som pratar för honom då .

Nä, dags att ge lillebror mat och sen är det dags att börja med vår mat

• Vilda Tiger

rosa
    KLart inte alla kan snacka lika mkt, det hade blivit en sablans kackel hos er då.

Jag mår sådär idag. Benjamin går ner mer och mer trots att jag har intensivammat nu och det betyder ju att jag inte har nog med mjölk ändå. Så nu var vi på bvc och de sa att jag ska ge ersättning efter iaf fem mål om dagen. Det får bli så. Jag måste ju se till hans bästa, men är så besviken på min kropp som IGEN inte vill göra nog med mjölk till mitt barn. Jag försöker se fördelarna med ersättning och jag ska inte sluta amma, bara det att jag måste fylla på med ersättning efter amningen.

• Saliva123

VT
    Tråkigt att amningen krånglar för dig när du vill så gärna! Jag undrade också varför det aldrig riktigt blev bra med mjölk för mig heller, vi började också med ersättningsmål ganska tidigt med Beata. Hur gjorde man innan ersättning fanns?!
    Roliga Lyckan

Lana
    Har du packat väskan?

Rosa
    Verkar vara en bra sköterska du träffat!

Är irriterad på byggbolaget som felkonstruerat vårt tak på de nybyggda radhusen vi flyttat till. Det har hetat ända sedan snön försvann att de skulle lägga om taken "nästa vecka". För två veckor sedan kom de. Klockan sju varje morgon backar de in på gården med sina monstermaskiner och piper och tutar. Bitter ligger jag vaken och tänker att det är tur man har semester? Finns ingen tidsplan för hur lång tid det beräknas ta heller. Vi vill lägga trädäck, men har bara vissa dagar och veckor att spela med under semestern. Inte går det att utnyttja tomten heller med stora byggställningar och skit... Material överallt där barnen leker. SNus och fimpar. Bankande på taken. Svårt att ha BEata sovandes ute. Ja, ni hör hur begeistrad jag är över val av tidpunkt för detta!! 

Sov gott!

• RosaNapp

VT: vad tråkigt att det inte fungerar som du vill.

Saliva: ja, det var ju illa valt tillfälle att fixa taket. Förstår att det är jobbigt för er. Tråkigt att få det så nu när det är fint väder och man vill utnyttja det så mycket som möjligt.

Hoppas på fint väder till helgen. Det är ju midsommar, men vi kommer inte hitta på något speciellt i år. Så pratade med syrran och vi åker nog till Liseberg istället . Stannar över natten och ska hitta på något på lördagen också.

Vad ska ni göra på midsommar?

• Lana

rosa,då är han inte en stor prick A Eller så är det Elly som kommer ikapp alla andra,ingen aning men Elly kanske väger runt 10kg och är ca 84cm.
    Vi ska kanske till en kompis,dock inget barnvänligt och jag vill inte lämna Elly.SÅ det kan bli att vi kanske är med en sväng och går hem.eller så får Mikael gå själv.vet ej än.
    Liseberg låter toppen mysigt

VT;väldigt trist att det itne blir som du vill.hoppas ni hittar en bra balans som du känner du är nöjd med.

saliva,ja det gjordes så vi hade med den till Malmö Det är bara Ellys väska som ska packas nu.men det blir inte bebis över midsommar för då har vi ingen barnvakt
    Åh sånt är det värsta som finns.Vi hade polacker hos grannen i flera veckor så gapade och skrek och lät massor så Elly sov skit de veckorna.inte kul när ens vardag blir lidande.

Elly är en riktigt gnällis just nu.jag tror hon behöver sova mer men vaknar av värmen.vi gick upp 6.30 men det är ju SÅ tråkigt att höra på pipet från henne...det går ju inte gör så mkt av mer än att göra pracis som hon vill.....Vilket inte riktigt funkar alltid.

• sthlmstjejen

VT: Trist med amningen, min har aldrig fungerat med nån av barnen. Vissa kanske helt enkelt inte kan amma, fast hysteriska sköterskr säger att ALLA kan amma. Ja jag har tyckt att det var tråkigt att inte kunde amma Mellan men med F kändes det aldrig så, hade nog accepterat mitt öde

Ja hur det känns att inte ha barnen heltid? Det är blandade känslor, men visst kan jag tycka att det är skönt också. Saknaden var fruktansvärd första kvällen men efter ett par dagar vande jag mig. Nu är de tillbaka hos mig men egentligen skulle vi varit på Gotland nu men Mellan blev jättesjuk i söndags dagen innan vi skulle åka så vi blir hemma. Känns inte kul att ha slängt massa pengar i sjön o sen inte veta vad vi ska hitta på i midsommar.

• Kvack

Idag har vi varit och köpt en studsmatta som är 3,95 cm. Kostade 2100 med skyddsnät. Barnen tycker jättemycket om den och vi med.

Lägger ut bilder i galleriet på vårat nya hem.

• RosaNapp

Kvack: vad kul. Önskade jag hade haft plats med en sån, då hade nog jag hoppat mer än barnen

• Vilda Tiger

Tack för alla era kommentarer ang amning. Som läget är nu ammar jag honom typ en kvart och sedan ger jag ersättning efter det. VI har fått en mkt mer behaglig vardag nu då han är nöjd mellan matningarna, istället för att all vakentid ska gå åt till att han inte ska gråta. Vi kör nog på så här ett tag till.

Kvack
    Åh! Jag tycker såna är skitroliga men lite fegis som jag är vågar jag knappt hoppa på dem. Balder på Liseberg går bra, men hoppa studsmatta, där fegar jag ut. Hahaha!

Sthlm

Så trist med resan! Stackare. Gotland har jag inte varit på men det sägs ju vara så fint. Du  -vad heter din flirt? Känns det fortsatt bra med honom?

Lana

Jag hade också jättesvårt för de stunder då Lyckeli gnällde i slutet då jag var gravid. Jag hade liksom inte ork att lyssna på det. Hoppas hon är gladare nu!

Vi är fortsatt förkylda här, alla utom Marcus, som jobbar. Han kommer turligt nog hem idag, för jag vaknade imorse med stora bölder på ögonlocket. Jag vet inte vad det kan vara, tror inte det är någon vagel eller så för jag ser ingen prick på dem. Jag fick en läkartid halv två idag, så vi får se va domen blir. Känns trist, Jag ville ju ha en lugn tid nu med mina två barn under midsommar. Jag bara hoppas det inte är en ögoninflammation. Det sägs ju vara så himla smittsamt.

• Kvack

VT: jag hoppar inte heller så mycket ,men barnen och sambon gillar den och hoppar mycket.

Vad tråkigt med ögat hoppas att det går över snabbt.

Rosa: ja vi fick ju en stor tomt nu och då får vi plats med en:)

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11