• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Linn
    Hahahaha! Om man trycker på TWIST så är det inte helt olikt en del av vår egen fuldans här hemma.

Rosa
    Gott att höra att det går framåt där i lägenheten! Vill du avslöja området?

Saliva
    Jag har inte varit där själv me har hört att det ska vara fint. Hoppas ni hittar guldkornen! Jag kan hålla med dig ang "hånandet" för jag är inte stolt över det, MEN jag måste säga som Rosa och Linn; har hängt i många trådar där hon också varit och jag har fått så jävla mkt skit av henne. Så jag har liksom tappat de etiska "regler" jag brukar följa på forumet annars. Eller, nu svarar jag henne inte alls för jag har lovat henne det. Lika bra det. Men visst, du har eg rätt.

Jaha. Marcusoch Lyckeli åkte med svärfar för att handla mat. Jag skulle få en liten lugn stund för Benjamin gick äntligen med på att sova lite på egen hand isoffan. Men så skulle bara Marcus lyfta ut kompostpåsen ur behållaren och ta med den och slänga. Då gick den sönder och allt föll ut på golvet. YÄCK! De var tvungna att åka så jag fick ställa mig och göra rent, plocka upp och moppa. Så mkt för den lugna stunden, för nu då jag satte mig börjar Benjamin sträcka på sig igen. Har jag tur ligger han stilla och halvsover en stund till.

Idag kommer syrran och hennes barn hit och hälsar på. Hennes barn börjar ju närma sig tonåren eller är tonåringar så hon messade just att hon väntar på att de ska vakna. Hahahaha! Sicken kontrast! Nästan så man längtar lite efter att ha egna tonåringar.

Inatt sov Benjamin mellan ett och halv sex. Me lajk!

• goshheidi

Saliva, mmm. Håller kanske med en del. Jag tänker främst på allt hon berättade i tråden för ca ett år sen om hennes barndom, henens mamma o pappa och ebbas pappa och sånt och efter att ha läst om det så kan jag på ett sätt förstå hennes beteende, men vi behöver inte acceptera det för det. Men förståelsen från min sida är stor och jag skulle önska att hon själv en dag inser att hon kanske skulle må bra av att få bearbeta allt hon gått igenom. Fast det kan jag inte säga något om - hon kanske redan har fått det. Det är inget jag har frågat henne om.

• goshheidi

Rosa, du som har många barn ;) Vilken rutin har du på förmiddagrna och eftermiddagarna? Nu vaknar lillebror 9 på morgonen, är vaken ett par timmar och somnar om igen och sover nästan hela e.m för att sen igen vara vaken från ca kl 17, 18 och ända fram till ca kl 22. sover hela natten gör han och det är jag fruktansvärt glad över. Vet att man inte kan påverka en såhär litens dygsnrytm speciellt mycket, men jag skulle vilja att han var vaken en liten stund tidigare på morogonen och sen sova en stund så att jag har tid att leka på tu man hand med F. Nu när han vaknar klockan 9 så har jag och F precis ätit klart frukosten och jag har läst tidiningen, och sedan hinner jag inte ha någon kvalitetstid med F alls på förmiddagarna. All tid går åt till att säga nej, försiktigt, tryck inte så hårt på lillebror,nu ska jag byta blöja på lillebror, nu ska jag amma lillebror osv...så det blir liksom ingen tid över för honom - känns det som. Det jag nu undrar är om du tror att det är en bra eller dålig ide att jag väcker lillebror 7, så att han är vaken ett par timmar då istället och somnar om igen ca kl 9 så att jag då hinner umgås mer med F. Förstås får han kvalitetstid på e.m. när lillebror sover mycket då, men när jag lägger F att sova sin dagssömn så tänker jag mycket på att han borde ha fått mer tid utav mig - haft något roligare att göra än bara se på när jag sköter lillebror liksom....

• Saliva123

Förstår precis hur ni känner ni som haft mer med henne att göra, men, ja ni vet!

Måste bara berätta när Beata vaknade i morse, hrm hrm... Halv tio!!! Det har varierat mellan 6-8 ett längre tag. Gissa om jag fick chocken! Vaknade halv nio, trodde att jag såg fel på klockan. Låg kvar o bara väntade på att hon skulle vakna. En timme till blev det! Mycket märkligt... Men hon har varit pigg och som vanligt annars. Men det blev konstigt med mitt-på-dagen-sovet dock. Kanske kommit in i tonåren, hehe  

• Lana

saliva, åh v.15 redan KUL!
     vi är bjudna till en kompis,dock är det inte barnvänligt så jag tror jag skippar det.är inte så sugen på amssa fulal folk just nu ändå,och är nog itne så rolig nu på slutet heller nä det är nog ingen fara men det är bättre M går ensam tror jag.

ang carina så tycker jag det bara är trist att hon inte ser vad hon gör.det är ju sällan någon annan som startar en hetsig diskussion,det är hon som hetsar upp den.alla här kan disskutera och respekterar att andra tycker olika.man ifrågasätter och får svar.men hon abra hugger.väldigt trist.har tänkt som Heidi att det kan ha med allt som hänt henen att göra.dock ger det inte tillåtelse att bete sig hur som hälst.

Nu har vi varit en sväng i Malmö,härligt med "semester" för mig.har kännt mig jätte konstig de senaste dagarna.allting i kroppen är annorlunda.....kanske den som börja förbereda sig,vem vet.

• Vilda Tiger

Saliva
    Go morron du fick!!

Lana
    Skönt att minisemestern blev bra!! Kanske får du babis snart.

Haha!! Idag åt vi våffla till mellenmål. Lyckeli säger "våffa" och helt plötsligt tändes ett ljus i Marcus ögon.
    M:  Lyckeli, kan du säga "våfflan"?
    L: våffan
    M: igen!!
    L: Vå faaaaan!!!

• Lana

VT;ja det vore en chock om den skulle komam nu.är inte det minste redo känns det som.det känns inte verkligt att den ska komma snart.har putt på de tankarna för att inte leta för mycket tecken och ha för mycket tankar och hopp.men jag kanske borde börja tänka så nu

HAHA söta Lyckeli skönt garv innan läggdax!

• RosaNapp

goshheidi: lillebror har inga direkt rutiner än, men brukar vakna för dagen vid 8 eller 9. A och V sover från 10 till 12.30 och sen är det lunch. E sover ju inte alls på dagarna längre. Lillebror sover när han behöver. När det gäller att kunna ge A egentid är det när jag kan gå ut med honom själv, "se" honom när jag pratar med honom, läsa en bok kanske med bara han i knät etc. Tyvärr är det svårt nu iom separationen att ge varje barn egentid någon längre stund. Det känns hårt.
    Min spontana tanke är att du inte behöver ändra något iom att lille F får egentid på em då lillebror sover.

VT: man får tänka på vad man ber om
    Området är Hovhult. Är rätt så ok nu, men inget jag vill bo på alltför länge. Kommer sätta upp mig i kö om annan lägennhet så snart jag kan.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11