Rosa, du som har många barn ;) Vilken rutin har du på förmiddagrna och eftermiddagarna? Nu vaknar lillebror 9 på morgonen, är vaken ett par timmar och somnar om igen och sover nästan hela e.m för att sen igen vara vaken från ca kl 17, 18 och ända fram till ca kl 22. sover hela natten gör han och det är jag fruktansvärt glad över. Vet att man inte kan påverka en såhär litens dygsnrytm speciellt mycket, men jag skulle vilja att han var vaken en liten stund tidigare på morogonen och sen sova en stund så att jag har tid att leka på tu man hand med F. Nu när han vaknar klockan 9 så har jag och F precis ätit klart frukosten och jag har läst tidiningen, och sedan hinner jag inte ha någon kvalitetstid med F alls på förmiddagarna. All tid går åt till att säga nej, försiktigt, tryck inte så hårt på lillebror,nu ska jag byta blöja på lillebror, nu ska jag amma lillebror osv...så det blir liksom ingen tid över för honom - känns det som. Det jag nu undrar är om du tror att det är en bra eller dålig ide att jag väcker lillebror 7, så att han är vaken ett par timmar då istället och somnar om igen ca kl 9 så att jag då hinner umgås mer med F. Förstås får han kvalitetstid på e.m. när lillebror sover mycket då, men när jag lägger F att sova sin dagssömn så tänker jag mycket på att han borde ha fått mer tid utav mig - haft något roligare att göra än bara se på när jag sköter lillebror liksom....