• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Hallonsocka

Rimfo! Jo jag vet :-S faktum är att jag tänkte att vi skulle jgjort något men eftersom hela familjen var halvkrassliga så blev det helt enkelt inte av *skäms som tusan*

• Rimfolina

Hallon: Du ska inte skämmas! Vi ses en annan gång...

VT: Vad skönt att du mår bättre! Amning är inte hela världen, även om det har fördelar. Huvudsaken är att man mår bra! De små gör ju lätt så när de har testat ett sätt att snabbt få mat. Man kanske är lite stressad när man ska amma och det rinner inte till på en gång och då blir de otåliga och har inte tålamod att suga tills det kommer mjölk. Ersättningen behöver ju inte rinna till på samma sätt... Du gjorde det bra som testade! Kram.

Lana: Tack! Det känns bra!

• jeng

Ted och Tage bor numera i samma rum Tage sover hela nätterna (iaf nästan jämt) och Ted väcker honom på morgonen genom att klättra upp i sängen hos honom och kela Om nu bara storebror kunde lära sig att lillebror inte gillar när man ligger PÅ honom också....

Lana, hur går det för dig?
    Låter ju som att det ska vara på g snart iaf! Hoppas det, för det är ju INGET kul att gå med såna där förvärkar... Blä... 

• Lana

VT;tack  !

jucea,det går åt pipan får se vad min BM säger idag,ska vara där nu 9,30. förhoppningsvis är det "över" snart och jar har "bara" haft världens längsta latensfast på sisådär idag 6 dagar....tack för omtanken!

• KaOl

Lana: Åååh spännande ! du kanske till o med snusar bebis nu!!??

Vt: Skönt att du har kommit fram till hur du ska göra! Och nu har han ju faktiskt ammat nära 2 mån, jättebra kämpat! Nu ska du bara njuta av att vara tvåbarnsmamma - kunna bli en GLAD sådan! Stor kram!

Jucea: Måns sover fortf i vårt rum; vi måste göra klart hans rum innan han flyttar över... Sedan känns det lite meningslöst att flytta över honom nu eftersom vi åker t kroatien om 3,5 v och han då kommer att sova i samma rum som oss i 3 v.. Men sedan blir det andra bullar !

• KaOl

Amen Lana, ingen bebbe - vad besviken jag blir . Fast jag misstänker att det inte är ngt mot hur besviken DU är!! HOppas nu att lillisen kikar ut snart, jättetufft för dig att gå på det viset ju! Hoppas att det ger ordentligt resultat åtm så att fortsättningen blir lite lättare för dig

• jeng

KaOl,
    Haha, jisses. Jag hade fått spunk om jag hade legat och lyssnat på teds snarkande om nätterna. Räcker med EN snarkande gubbe, och honom kan man ju iaf sparka på när han snarkar utan att riskera att sitta uppe resten av natten med vaken unge.  

Lana,
    Lycka till!!! 

• KaOl

Jucea: Öronproppar.. Men japp - nu ska det bli skönt att få tillbaka sitt vuxenliv!

• sthlmstjejen

KaOI: Oj vad länge Måns sovit med er, Frida åkte ut vid 7 månaders ålder Tycker att hon blivit så stor på senare tid, tex så frågar hon ofta när jag pratar med någon ute eller hälsar på någon: Vem är det mamma? Hon har börjat prata mkt 4 ords meningar nu också.. känns jättekul att hon blivit så stor nu och det är lättare att ta alla barnen ut nu tycker jag. Ingen bebis som gnäller i vagnen

Lana: Lycka till! Snart har du din bebis :

• KaOl

sthlm: tanken var att han skulle ha flyttat in i sitt eget rum redan för ett år sedan - men vi hann inte riktigt klart med det och sedan har det hänt en massa andra saker.. Håller med - det är länge!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11