• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

goshheidi: fy föe magsjuka nu. Hoppas du snart är frisk och dom andra klarar sig.

KaOl: behöver man iPhone för att surfa fl?

• MissHellen
    RosaNapp skrev 2010-06-27 20:50:48 följande:
    bilder av helgen finns på bilddagboken. vill ni ha lösen så inboxa mig
    MammaMonika heter jag där
    Används fortfarande bilddagboken? Jag hade tillomed glömt bort den, måste gå in och kika! Jag tar gärna ditt lösen iaf!
    Bilderna på bloggen, var kanon fina! Tror tillomed att jag fick till en kommentar

Skönt att de mesta är gjort med flytten iaf. Låt de ta den tid de tar! Känns de som att ni kan trivas där?
  • RosaNapp

MissHellen: bra att ha när man ska visa långbortistanfolk massa bilder . Men ärligt talat så har jag inte använt den på länge, förrän nu heller 
    Tack för kommentaren, såg den nu

• Rimfolina

MissH: Härligt, hoppas att den håller bra!

Rosa: Ja, det känns bra. Måste bara få hem den andra från skroten...

Hallon: Nu har du gjort det igen! *låtsasarg*

Heidi: Hoppas att du och alla andra är friska nu!

sthlm: Sååå tråkigt att ni inte kom iväg... Hade du lagt ut mkt pengar på resan? Kul att alla fick träffas iaf!

• jeng

Gomorron!
    VI har haft en jättebra midsommar, och igår var vi ute hela dagen här hemma. Fick fram poolen, men den är trasig på ett ställe som verkar som det inte går att laga, mitt i en skarv... SUCK!!! Jaja, vi får väl se om Ph lyckas med det idag helt enkelt... lagkningslapparna bygger ju på att de spänns ut, men det gör dom ju inte när det är i en inåtvinkel, den dras ju bort istället... SUCK! Men men, vi får väl köpa en ny då helt enkelt. Vi har haft sönder den pga dumhet, hade den utomhus i vintras, eller vinterförvaring i växthuset... Fattar inte varför men det var tydligen en bra idé just då...  

Vågen visar bara uppåt nu trots att jag sköter mig. Det måste vara vatten, för jag kan lixom inte gå upp i den takten... Trist bara när man inte får bra resultat. Har iaf en vikt från torsdag och då var det iaf vettigt. jaja... Nu har Ph semester också så nu ska jag försöka ut och röra på mig lite mer!

Ted blev avis på alla som kunde prata på midsommar, så nu har han börjat babbla som tusan. Fortfarande bara ett och ett ord, men iaf så verkar det lossna lite! Så idag kommer mormor (mamma) så ska han få visa upp att han minsann lärt sig säga det nu  

• KaOl

Rosa: har ju aldrig tid att sitta vid datorn ju... men AjFånen kan man rycka upp när man sitter på bussen eller annat skoj

jucea: min våg pekar oxå uppåt - fast tyvärr är det nog mitt eget fel.. alldeles för mkt goda saker som slinker ner..
    hihi sötis-Ted!!

• Vilda Tiger

Jag har det fortfarande rätt jobbigt här hemma, trots att helgen var uuunderbar, med firande hos min familj i Uddevalla. Men nu är vi tillbaka i vardagen och jag bara grinar hela tiden känns det som. Jag har så svårt att ta beslut i det här med amning kontra ersättning. Jag VILL ju amma, men har inte så det räcker trots intensivamning för att försöka få igång det. Jag har då gett ersättning i form av en amningshjälp"grej" så att Benjamin får mat genom en slang som jag kopplar till mitt bröst. Så han tror det kommer från bröstet. Bra. Men nu, sedan några dagar, vill han inte ta bröstet! Jag brukar amma honom tio min på varje sida innan han får ersättningen men nu bara hackar och skriker han, och lugnar sig inte förrän jag kopplar dit slangen så maten kommer. Jag är så ledsen. Tyckte ju det var en okej kompromiss det där med amning och sedan ersättning men nu vet jag inte vad jag ska göra. Bara grinar. Som grädde på moset åkte jag till bvc idag men fick reda på att det var imorgon jag ska vara där då jag kom dit. Suck. En sån sak raserar min värld just nu. Usch, jag vill ju bara vara glad och ha det roligt med min familj. Lyckeli säger rätt ofta "mamma ledsen" och så ska det ju inte vara! Hon ska inte behöva påverkas av det här!

Så glad att de flesta av er verkar ha haft en bra helg med era nära och kära.

Rosa
    Nej, det var en infektion. Jag var på akuten i fredags morse då jag knappt fick upp ögat. FIck då antibiotika och kortison mot det och nu är det mycket bättre igen. Dock har jag fått massa svampinfektioner över hela kroppen och undrar om inte det kan vara stressrelaterat... eller så är det för att jag är så himla stor just nu, det finns massa veck för svampen att gro i överallt på mig...

• Lana

rimfo,Fin bil

Ja du det går sådär eller vad jag ska säga.
    Började i torsdags med molvärk i ryggen hela dagen och regelbundna förverkar hela kvällen och natten,samma på fredagen och lördagen,dock gjorde de bra ont på lördag kväll/natt. vaknade på söndagen av att jag bara hade regelbundna onda förvärkar.eller ja vakande och vaknade,jag hade inte sovit många stunder de nätterna alls. på måndagen ringde jag in pga konstant värk i magen och massa förvärkar.fick komma in gjorde ctg och tapp koll.hade 2cm kvar på tappen men regebundna förvärkar. fick morfin och sobril för att sova,funkade inte hade ont hela natten och sov inte många stunder.
    fick åka hem med en klapp på axeln och "du får försöka vila hemma".Okay lättare sagt än gjort.fick vilat gott inatt iaf och korppen känns bra fast jag är sjukt trött. dagen idag fortsätter med regelbundna onda förvärkar och mängder slempropp.
    Så sär är min story
    Så jag är väligt off och ja vill vara själv,Mikael är hemam idag och jag hoppas det är bättre imorgon så han kan gå och jobba.
    Jo vi gjorde TUL också och vi får nog en ltien till,det hade vi iofs räknat med.men den väger ca 2,6kg igår i v.37+2.

• Lana

Jo så anledningen till min frånvaro är detta jag skrivit över,omtivationen är på noll när man har så ont!

• Vilda Tiger

Lana
    Kramar till dig! Du är en tuffing!

Jag har släppt amningen nu och det är en LÄTTNAD! Jag handpumpar ut det jag har och ger honom först och ger sedan flaskan med ersättning. Jag mår redan mycket bättre, känner mig glad och inte lika ratad, då han inte behöver visa mig att han inte vill ha bröstet. Idag fick jag till och med köpt mig ett par stoooora brallor (ojoj, väger typ 20 kg över plusvikten ännu) så nu kan jag ut och gå och tappa några av de där kilona jag inte vill ha kvar.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11