• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

Äldsta sov med oss till hon var nästan 2. Det gick bra det med .
    Fast nu är det ju lillebror som sover bredvid en och dom andra delar rum sen länge.

sthlm: så olika det är. A säger fortfarande inte ett pip! Jag sa senast igår (lillebror skrek i mei-tai, A skrek i vagn, V skrek bredvid och E tjoade) att det ska iallafall bli skönt när man slipper vagnhelvetet! Den krånglade när jag skulle över en tröskel och just då v ar det droppen!

Undrar om A håller på att bli sjuk eller nåt. Han vill inte äta speciellt mycket och småbajsar. Hoppas det inte är magsjuka bara. Tänder har han alla nu så det borde ju inte komma fler.

VT: du har varit duktig soom kämpat så länge som du har! Ajdå för infektion.

• Vilda Tiger

KaOl
    Njaaa.. två månader är det inte. Han blir fyra veckor imorgon. Men grejen är, och nu kommer det lustiga, men som alla bm säger "jamen såååå är det" till; sedan jag gav upp bröstmatningen så har jag bara lagt honom till bröstet då han varit ledsen och fått vänta på flaskan lite, och han äter JÄTTEBRA där nu sedan jag skulle sluta med det. :-O Så  nu ger jag det igen, före de flesta amningar, iaf några minuter. Så kan det vara. Och alla bm skulle väl säga att det beror på att jag är avslappnad nu och att han känner det. Troligen rä det så. Plus att förkylningen börjar släppa för honom, så han kan andas då han äter igen. Vart i Kroatien ska ni bo i tre veckor? Vilken LYX! Då förstår jag att du har jobbat så mkt under våren, för att ha råd med det.

Rosa
    Ja, jag har verkligen kämpat. Och nu verkar det ju som att jag ammar lite iaf, ännu, vilket gör mig glad. Den där scenariot du beskrev låter... tja, påfrestande. Jag blir galen då båda mina barn gnäller, och det är ju bara två. Har du besökt nya lekplatsen mitt emot badhuset i Uddevalla? Är den bra? Funderar på att försöka komma dit nästa gång jag är i de trakterna.

Sthlm

Oj va hon pratar, Frida! Lyckeli säger också fyraordsmeningar ibland men jag tror inte andra än jag och Marcus förstår ens hälften av det hon säger.

Jag kan meddela att Lana är hemma än. Ingen bebis med andra ord, men har hon tur kommer den ju ganska snart.

Jag har börjat försöka gå ner i vikt nu. minst 20 kg behöver bort innan jag är på plusvikten. Jag vet inte om jag nånsin varit så stor som jag är nu...

• RosaNapp

VT: det är nog så, du är mer avslappnad nu. Nej, har inte kommit dit än. Tänkte faktiskt försöka komma dit den här veckan, men idag har det varit mulet och det känns nästan som åska kommer när som så jag har inte velat dra ut barnen. Är ju rätt hett också. Nu ser det iofs rätt fint ut, men så sover lillebror och dom andra kollar Djungelboken Ja, så kan det bli ibland . Jag kan ju nämna att jag var inte på så bra humör jag heller då . Hett, saker krånglar, jag måste stressa, barnen skriker, då blir det för mycket även för mig ibland

• Kvack

Rosa: du är otrolig som orkar med alla fyra utan att bryta ihop totalt. Vi har ju tre men H är ju 9 år och R 4 så dom klarar ju sig själva ganska bra och vi tycker att det är väldigt jobbigt ibland och vi är två om att ta hand om dom. Stora kramar till dig.

VT:Den enda av mina barn som jag har ammat är Ida för dom andra två kunde inte suga på rätt sätt. Så lycka till med amningen vad som än händer.

Lana: hoppas att den lille vill komma ut snart.

Kaol: trevlig resa.

Nu har vi lämnat in nycklarna till gamla lägenheten så nu är vi av med den. Det är skönt.

• Lina S

Hej hej alla!

Har varit en vecka i grekland det var underbart! Superfint hotell med lyxigt poolområde. I ena barnpoolen fanns ett sjörövarskepp med rutschbana, så grabbarna hade kul
    Vi hade all inclusive så man har ätit som en gris, och druckit också. Har druckit vin, öl och drinkar hela dagarna
    Elliot sprang själv till baren och beställde glass, han var jättestolt.

Surt bara att jag gick upp 3 kg Förvånad Steve gick bara upp 7 hg fast han åt ännu mer än mig,  han åt massa kakor och skit efter maten, och det gjorde inte jag för de var så äckliga, annars hade jag gjort det också Sen simmade jag 45 minuter varje morgon medan han inte rörde sig ur fläcken. Varför är det så orättvist

Jag har fått jobb också, det känns skönt att veta vad man ska göra i höst. Även om jag inte har varit orolig för att inte hitta jobb så är det ändå skönt att veta. Ett vik på ett år, i årskurs 2 igen.
    Men det är den åldern jag gillar bäst att arbeta med så det blir nog bra!

Har inte hunnit läsa ikapp men hoppas det är bra med alla!
    Ska försöka slänga in någon bild från grekland sen...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • KaOl

Vt: hihi hur fick jag nu det till 2 mån?? Alldeles snurrigt :-S ! Hur som helst tycker jag att du ska göra precis så som det känns bäst för dig - visst är amn jättebra, men en glad mamma är allra bäst! Men kan man få både och så är det så klart helt suveränt!
    Vi har hyrt en lgh i trogir. Åker ner reguljärt och kommer att fixa mkt av maten själva för att hålla nere kostnaden - det ska bli så superhärligt!! Tänker dels upptäcka trakten och sedan göra lite turer ut t öarna + ev nationalparken Krka. Tittade först på charter men det går ju knappt att lösa för 6 pers..

• KaOl

Lina: visst är det orättvist det där m vikten . Jag har oxå lyckats lägga på mig lite mer igen - vill bli av med det innan sem men vet inte riktigt hur det ska gå till eftersom jag knappt rör mig och trycker in alldeles för mkt goda grejer

• Lana

KaOl; ja den vill bara göra mig tröttare

Tack för alla tumhållnigar lär behövas om jag ska orka på sluttampen

Vt,pärlan även om du kanske aldrig varit så här stor så tycker jag du är strålande fin! på riktigt!

Lina, härligt med lyckad resa mindre kul med vikten,men ah tänk va trist om du inte ätit allt det där goda du är ju så himla duktig såd et går du snart ner.

Nu har jag hållt igång hela dagen,är heeelt slut,fast på ett positivt sätt. Så jag kryper nog ner för idag alldeles strax.

• Rimfolina

Ester känns också stor nu. Hon har blivit lång och pratar mycket. Man förstår inte alltid vad hon säger men häromdagen ställde hon en intelligent fråga på fem ord om sin syster, minns inte exakt vad det var men jag var väldigt imponerad. Inga problem att förstå ett enda av de orden. Hon är förstås mycket senare än Tyra var men man ska ju inte jämföra...
    Däremot är hon väldigt hårdhänt och taskig med andra barn (och oss). Drar Tyra i håret så det lossnar tussar, nyper, klöser, slår och puttas och hon bet mig förra veckan, inte jättehårt men ändå... Hoppas att det är en fas.

Idag åker jag på ridläger! Kommer hem på lördag mitt på dagen och på kvällen sätter vi oss i bilen och kör ner till Sthlm/Gnesta. Ska bli så skönt att komma iväg en sväng.

Lana: Hoppas att bebis kommer snart och att allt går bra!

VT: Skönt med amningen. Ta det som det kommer, amma om det känns bra och strunta i det om det stressar dig. Och några kilon hit eller dit, du är fin ändå!

Lina: Låter som en härlig semester! Surt att en del kan sätta i sig vad som helst utan att det syns medan vi andra går upp direkt...

KaOl: Trevlig semester!

Kvack: Skönt att flytten är avklarad!

Rosa: Du gör det så bra! Är så imponerad av dig!

jucea: Mysigt att dela rum. Vi funderar på att flytta in Ester till Tyra men vet inte om de kommer att störa varandra då de vaknar på nätterna rätt ofta.

sthlm: Hur går det med din dejt? Lät härligt att ni träffats allihop!

• RosaNapp

Rimfolina och Kvack: tack. Jobbet måste ju göras

Lillebror har fått ett namn. Sven ERIK Dag
    Så nu ska jag försöka få ihop ett dop...

Känns som jag börjar bli förkyld.

Rimfolina: ha så kul Både på ridläger och sthlm

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11