• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Rosa
    Det är jättefint!!! Passar bra med de övriga namnen i din flock med.

Vem var den som för ett bra tag sen frågade om Benjamin (då i magen) skulle få V-namnet vi hade till Lyckeli om det skulle bli en grabb? Han ska få det i tredjenamn. Benjamin Marcus Villard Stig.

Tack för orden om vikten, tjejer, men kilona ska bort!! Inte kul att ha en hel garderob man inte ens för över axlarna / över vaderna.

• Lina S

Det var jag som frågade VT Villard är fint, fast det är Benjamin också.
    Jag minns hur snabbt kilona rasade av dig sist när du promenerade mycket! Kanske lite svårare med promenader nu dock, el har du syskonvagn?

Erik är fint Rosa!

Idag bakar jag och Elliot muffins och baguetter.

Vi ska ha stor barnfri fest på nästa lördag, vi blir 30 st Så jag bakar baguetter var och varannan dag. Vi ska ha buffé med chili con carne, couscous sallad, pasta sallad, kycklingsallad och lite såser. Kanske någon paj också!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Lina
    Åh gud va hungrig jag blev nu... duktig är du som bakar! Jag totalvägrar att baka ännat än bröd hemma nu för jag ska INTE falla i gropen under de första veckorna nu. Behöver en bra start så jag kommer en liiiten bit från 100kilosstrecket iaf. Ang promenader så jag varit ute mellan 30 och 40 min nu tre dagar  på raken, äter enligt ww och har skött det bra. Men jag kommer inte att kunna komma ut så ofta som med Lyckeli, tror jag. Hon tycker det är aptråkigt att åka vagn långt, vill gå "vääääuv" (själv) men jag HAR en syskonvagn. Och SHIT va armmuskler jag kommer få om jag bara kan få henne att åka med, för det är är ju bra mycket tyngre att ha två ungar i än en...

• lille08
    RosaNapp skrev 2010-07-01 09:01:09 följande:
    Lillebror har fått ett namn. Sven ERIK Dag
    Åh, en liten Erik?! Jättefint namn ju!

Vår lille Erik blir 7 mån på söndag. Tiden går rätt fort tycker jag...
  • Kvack

Har just kommit hem. Har varit och sett Eclipse på bio. Jättebra film. Nu ska jag umgås lite med barnen.

• RosaNapp

lille08: redan 7 månader! ja, tiden går fort.

Tack för kommentarer om namnet

VT: idag provade vi den nya lekplatsen vid badhuset. Absolut värt ett och flera besök! Superfin. Hoppas den kan få fortsätta vara det också.

mamma-monika.blogspot.com

• Lana

rosa,erik passar super det har vi lite haft i tankarna med om det blir en pojk,eller som högst just nu ligger Joel.

lina,va duktig du är som bakar allt bröd.impad då jag själv aldrig skulle orka det

Här är bebis kvar ia magen iaf har haft 2 lite lugnare dygn nu vilket känns bra.har fått sova nästan två hela nätter nu.och den fina ACn är framme och svalkar min varma kropp på natten.jisses vad jag svällde igår.kunde inte gå på kvällen och allt satt kvar till idag.så idag har vi "bara" haft kalas med glass för mig och sedan slappat.badat i den stora polen min kusin släpat hem.dock var det såååå skönt för det var KALLT vatten.

sitter och surfar på vår nya dator,en mini pc samsung N210. Kul

ska nog ta och lägga mig nu,är rätt trött som vanligt det sista.det är tur Mikael är hemma och hjälper min då jag fysiskt inte klarar av att ta hand om Elly just nu.trist då hans tid efter förlossnigngen blir kortare.men men är tacksam att han kan vara hemma.

Märks att det är fint väder ute då ingen är här

tycker dock synd om er som jobbar,spec WIEM då jag ser hennes varma och lustiga updateringar från bussen via FB

• Hallonsocka

Hej hej! Kikar bara in för att uppdatera mig lite Idag fyller Mys yngsta kusin 1år och på kvällen ska jag syrran och en kompis på bio. Sist jag var på bio var New Moon, och nu blir det Eclipse! Här i Umeå har det varit ett parjättevackra dagar, så detblir inte så mycket sittande vid datorn

• Kvack

Här är det jättefint väder ca 30 grader varmt. Nästan lite för varmt när det är vindstilla. I dag ska vi få hit en pool det ska bli skönt för både mig och barnen och sambon. Ha det bra alla.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11