• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Gomorron!
    Ungarna grinar i värmen, men annars är det bra här! VI väntar på att höra från en gubbe som evt ska bygga altan åt oss. Hans offert var rejält saftig, men vi får väl se om det går att kompromissa nån prutmån på den... Isåfall ska han börja redan imorrn, så det känns lite bråttom nu. Vore så himla skönt att få det gjort, och jag tror att vi får igen pengarna om vi ska sälja. Vi har räknat på vad det kostar oss själva med material osv, och det är ju hans arbetskostnad som känns lite saftig. Plus att eftersom vi vet att han handlar på krauta, och de just nu har rabatt på just altanvirke så känns det ju som att man borde få den rabatten också! Vi får väl se om vi kommer överenns, annars är det bara för Ph att börja gräva plintar och skit då

Igår kväll fick vi vatten (kallvatten) i köket, diskho och avlopp på plats alltså!! Dock inget vatten till kyl/frys ännu, vilket jag hade gillat med tanke på att oändligt många isbitar låter rätt så gött i den här värmen! Idag får vi iaf in diskmaskinen också så det ska bli skönt att slippa springa ut till bastun för att diska

Och äntligen äntligen har vågen visat neråt igen idag Det var på tiden efter att det gick upp förra veckan
    Ted pratar som bara den också. Men det är mycket som vi inte förstår vad han menar!! 

• Lina S

Lana - Joel gillar jag jättemycket. Passar fint med Elly också. Elly och Erik låter inte lika fint

Jucea - hoppas ni får pruta lite. Synd att ni inte bor  här för vi känner en polack som är jätteduktig, han gör vilket renoveringsarbete som helst och ha tar 80 kr i timmen svart. Billigt! Men han har också massa jobb hela tiden, svårt att få honom.

Jag är lite nervös för jag har inte fått min mens på läänge. Jag brukar ha en cykel på ca 35 dagar, har inte superregelbunden mens, varierar lite men det brukar vara mellan 31 och max 37 dagar. Nu har det gått 51 dagar     och ingen mens i sikte än.... Jag  har spiral och när vi har sex så kommer Steve inte i mig haha för han tycker bättre om att inte göra det   ursäckta de privata detaljerna. Men det känns ju helt osannolikt att jag skulle vara gravid då eller hur!!!!! Men varför kommer inte mensen. För väl göra ett test för säkerhets skull.
    Känner ni någon som blivit gravid trots spiral?
    SKulle vara jätteskämmigt att behöva berätta  det på mitt nya jobb i så fall, vet inte när jag skulle ha bf, kanske i mars eller något. Då måste de ju ha en ny lärare igen, inte populärt....
    Fast jag är nog inte gravid

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • sthlmstjejen

Lina: Jag har svårt att tro att du är gravid, både med spiral som ska vara supersäkert och att han inte kommit i dig. Men ta ett test så du kan lugna dig

Lana: Joel tycker jag är ett fint namn, killnamn tycker jag är svårare att komma på än tjejnamn. Vill gärna ha ett kort namn som är lätt att uttala, men här är ju ingen bebbe på g så jag behöver ju inte fundera så mkt haha.

Har varit med barnen och duschat vid en sån utomhusdusch. De hade jättekul, och det är smidigt att den ligger precis vid vårt område, har svårt att ta mig till ett bad med barnen utan bil nämligen.

• Vilda Tiger

Sthlm
    Super att ha en sån dusch så nära då man inte har bil.

Lina
    Hahahaha! Du, jag fick värsta porrfilmen i huvet då du skrev så där. Steve som sprutar hej vilt  här och där och stön och stånk och ställningar hit och dit. Men för att återgå till ditt dilemma - det låter ju otroligt. Min mens bara hoppade en hel månad förra våren, precis innan jag försökte blir gravid. Den försvann i över 60 dagar men så kna det vara ibland. Kan inte spiral ta bort mensen helt också? Eller är det bara hormonspiral som gör det? Hur känner du inför att vara gravid igen då? Är det ngt du helst inte vill? Antar det, få ni ändå skyddar er...

Jucea
    Tack för länken! Har jag tur orkar jag göra EN sån om hundra år...

Lana
    Gott att du fick svalka dig. Jag tycker faktiskt vattnet i kroppen är det värsta under en graviditet. Tar hellre fogontet än det nedrans vattnet.

Imorgon har jag viktväktat hemma en vecka, så då ska vi se om vågen visar nedåt. Idag har jag tagit mig an en  prövning och tagit bussen med två barn själv till farmorn och farfarn. Sicket meck att få det att stämma med mat, sov, påklädning och allt sånt och sedan hinna med bussen! Ojojoj... men jag fixade det, och stolt som få är jag.

• Wiem
    Lana skrev 2010-07-03 22:24:24 följande:
    Märks att det är fint väder ute då ingen är här

tycker dock synd om er som jobbar,spec WIEM då jag ser hennes varma och lustiga updateringar från bussen via FB

Hej på er!
    har inte skrivit på månader... jobbar o har bara inte tid, en tonåring som kräver massor uppmärksamhet, en snart fyraåring som testar oss hela tiden och en väldigt pillig snart 2-åring.. puh!! Ibland är det rätt skönt att gå till jobbet, hihi!  Brukar uppdatera omvärlden på FB när jag åker buss som sagt.. hihi... ja jag säger då det... kollektivtrafik i 45 graders värme och svettstinkande mobilpratandes (mobilskrikandes...) medpassagerare.. urka

Hihi

Jo... vad kör ni runt era numera snart (kanske redan) 2-åringar i? Vi funderar på o byta till en vanlig sittvagn och jag har spanat in en Brio spin. Den fick dock inte att få tag på begagnad så då får man punga ut med 2500 kr...  sen finns ju Emmaljunga scooter som är lite större, (känns det som iaf) och Brio Race.

Vad har ni? Och varför? :)

Hoppas alla har det bra!

• Vilda Tiger

Wiem

Kul att se dig här! Jag följer dig på fb som Lana.

Vi har både en Babytravel som Lyckeli har haft hela tiden och syskonvagn som heter City Select. Den går lätt att göra till enkelvagn och då kan barnet sitta både mot och från dig. De är dock dyra, vi fick ge närmare 10 000 för vår vagn med en liggdel och två sittdelar...

• RosaNapp

Hej!

Sitter i nya lägenheten nu. SKulle fixa en massa, men luften har gått ur mig nu.

Puh, det är så varmt! Lilleman hänger vid bröstet mest hela tiden nu.

Och jag är så ledsen... Man kan inte hjälpa någon som inte vill bli hjälpt, men det gör så ont vad det resulterar i...

Dagens positiva: köpter man mycket nya bygga-ihop-själv-möbler får man mycket kartong att bygga egna hus med

Sorry för ego, jag har läst, har bara ingen ork just nu... Sorry

• Vilda Tiger

Rosa
    Åh, fina du... klart inte alla dagar är lätta för dig. Du FÅR säcka ihop och bara sitta på röven en dag. Resten grejar du en annan dag. Tur att barnen har varandra så de kan leka med alla kartonger medan du ammar och bara vilar lite idag. Du, det grejar sig. Se framåt. Om ett år har du en helt  annan distans till det, du har nya erfarenheter och kanske en ny vardag att leva i. Bättre, liksom, fast med allt postivt du har idag med. Jag förstår att du är ledsen över L, att han itne kan se hur han beter sig eller att han har ett eget ansvar och en möjlighet att må bättre. MEn han ÄR faktiskt inte ditt ansvar längre. Jag har en bekant som sa till sitt ex; Jag kan inte leva utan dig! varav hon svarade; "Det gör mig ledsen men det är faktiskt inte mitt ansvar" och det ÄR det ju inte! Han har sitt eget liv som ansvar. Och barnens också för den delen, men DU har inte ansvar över hans liv. Det har han. Många kramar till dig! Du fixar det här! Det kommer ljusare dagar, jag lovar!

• Lana

wiem,jag har en vanlig barnvagn än.en implast bolder 3. då hon sover i vagnen varje dag och ja inte just nu då men jag plaerar att promenera massor om några veckor

rosa, härligt att vara på plats känner väldigt väl igen den där känslan att vilja hjälpa och göra allt men personen inte vill bli hjälpt....kram till dig!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11