• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Mareldsbarn

VT; Bra fråga där... Tror det är lite både och från min sida faktiskt. Jag vill inte komma på tvären med chefen just för att hon enligt mig är så oberäknelig. Det är trist. Jag har haft en del chefer genom mina arbetsår och aldrig aldrig nånsin har jag hamnat i konflikt med dom på detta vis. Trist att det är så. Och du, jag tog dig visst på orden när du sa att jag fick pladdra av mig här

Jucea, tack för dina ord. Ja jag var överlycklig över mitt nya arbete. Det var superkul i början och jag är så säker på att det är en superrolig arbetsplats också i och med att verksamheten är som den är men det är frustrerande att en chef drar ner saker så. Att hon liksom inte kan bjuda på det lilla. Jag kräver inte mycket men oj vad jag har gett mycket detta år...tyvärr ser hon inte sånt. Däremot har jag härliga kollegor som ringer och frågar hur jag mår och som förstår mig till fullo. DOM ger mig cred och jag ger även dom det när de gör något bra. Det är skönt. Visst kan man strunta i chefen och bara "arbeta på" men vi har ett sådant nära arbete med vår chef att det är oundvikligt. Jag fick precis reda på att en av mina bästa kollegor skall sluta innan sommar. Aptrist även om jag tycker att han gör helt rätt i det för hans egen del. Han är guld värd och tyvärr uppskattas inte hans kunskap och erfarenhet hos oss som den egentligen borde göra. Jag minns din jobbiga situation. Tyvärr har jag varken så mycket semester eller FP-dagar att jag kan plocka hur mycket som helst. Jag vill även spara en del i framtiden eftersom jag inte vet hur den kan komma att se ut. Dags att rida ur stormen... ska bara fundera på med vilja hjälpmedel det blir med.

• RosaNapp

Ja, han tyckte nog inte heller det var så gott, han ramlade av stolen innan jag hann fram (fast allt gick bra kanske jag ska tillägga).

VT: låter som en bra idé, det var väl vad du var inne på först? Att vara hemma över jul och jobba nu till sommaren?

Har nu gjort mina ärenden. Var ju till bm och bad henne kolla om jag var öppen något. Det var jag inte, men nästan så hon brötade runt och hade sig. Nu blöder jag och lite mer slempropp har kommit, får väl se om det var till någon nytta. Hade dock fått högt blodtryck så ska tillbaka på torsdag för extra kontroll.Nu misstänker hon hf, jag har även lite äggvita i urinen. Hade ju fint blodtryck så sent som på lördag morgon. Får se vad som sägs på torsdag eller om pyret tittat ut innan. Kan bli tal om igånsättning snart annars. Det vill jag inte, kommer ihåg hur det var med V...

• jeng

Rosa,

Hoppas att det sätter igång naturligt nu då så att du slipper igångsättning! Det låter ju som att det snart ska vara på gång Var det idag det var bf?
  • Vilda Tiger

ROsa
    Nej, denna sommar är jag hemma och tar fldagar. Jag tänkte vara jobba nästa sommar kanske och i så fall vara hemma till julen 2011, och börja jobba först januari 2012. Men jag ve tinte... inte en fördel att börja jobba mitt i ett läsår heller. VEL!

Vi städar förrådet. Mycket som ska ges bort och en del som ska tas i bruk igen. Marcus är på sitt bästa humör idag, med andra ord mycket medgörlig.

Jucea
    Gott att det ni ville ha fanns kvar och att ni har fått beställa köket, även om det tar tid innan det kommer. Det är inte så lång tid ändå ni behöver vänta, ungefär lika lång tid som jag har till bf.

Mareld
    Japp, du SKA ta mig på orden då jag säger att du får pladdra av dig!

• Hallonsocka

KaOl:
    Yep, så är det. Säg att ni har ett särkullsbarn och ett gemensamt så ser det ut som följer. Av de 100% ni äger får särkullsbarnet 25%. (dvs 50% av maken/makans 50%) De andra 25% går till det gemensamma barnet men tilldelas alltså den maken/makan då det gemensamma barnet måste vänta på sitt arv tills båda föräldrarna dött. Laglotten är hälften av arvet vilket i det här fallet skulle göra 12,5% av de 100%. Vi kommer att skriva testamente och borde väl gjort det redan men inte kommit oss för. tidigre hade vi samboavtal. Annars är det man kan göra att skriva vissa tillgångar som enskildegendom. Exempelvis så äger kanske bonusföräldern stuga på sin sida släkten eller annat och för att särkullsbarnet inte ska ärva del av detta skrivs stugans om enskild egendom. Kångligt och ur många aspekter dumt men så är det.

• 3 barns mamma84

ni kan nog om tester grav tester hoppas jag så hjälp mig..

fick svaaagt + på test lagret men mky synlig allså.. bim-6 sen neg i fredags cb sen fick jag med pegg ett gråt streck ingen förg så jag tror att det var neg men vad var det då ??
    igår bim idag imon troooor jag  men symtomer för grav utoligt mkt

kissar hela tiden ej normalt alltså och massa vita rinniga flytningar ej vanligt då mensen ska komma tappen är helt gömd och stängd och mjuk och hunger och trött så jag hänger ej med längre.. molande värk då o då och ont i ruggen då o då..

hur ska detta uppfattas ??

Ebba 050607 Amadeus 080814 Mf 15/12-09 min ängel
  • Vilda Tiger

2 barns
    Enligt mig kan du inte lita på testlagrets plus då du väntade så himla många timmar med att läsa av det. Efter tio min kan det ge felaktigt svar.

• jeng

Carina,

Läste du inte av testet som man ska? För isåfall kan du ju tyvärr inte lita på det alls.
    skit i testlagret och testa efter bim med nåt bra test istället i fortsättningen. jag tyckte det lät konstigt att d hade plussat på bim-6 faktiskt, för så tidigt ska man väl knappt kunna testa plus med de känsliga testerna ens, och testlagret är väl bim och framåt-tester??? jag minns kanske fel..
    Lycka till nästa gång.
  • Saliva123
    Rosa: Haha, det är inte länge kvar du får ligga på listan, tjoho! Och angående igångsättning, så har jag väldigt positiva erfarenheter! Det funkade hur bra som helst, fick bardkateter och 7 tim efter första värken var Beata ute! Hur blev du igångsatt? Hoppas att det inte utvecklas till hf bara. Du får som sagt vila och ta hand om dig!
    VT: Klart du ska tänka på dig själv i en sådan situation. Det är trots allt bara ett jobb! 
    Marled: Håller med dig - rövhål!
    Hallon: Låter väldigt intressant med utställningen, ska tipsa mamsen o pappsen!
    Rimfo: Tack
    Carina: Nej, vad tråkigt! Bara att köra på igen då. Lycka till! Låter skumt med testen. Bara att vänta och se antar jag. Ta ett nytt test om ett par dagar om mensen inte kommit. Jag köpte ett digitalt den här gången för att det inte skulle vara någon tvekan om svaret. Tips!
    Jucea: Shit, kul med nytt kök!!
    Heidi: Ja, exakt! Vila borde väl vara mer passande
    Själv har jag "kommit igång med träningen"! Hehe, tredje gången nu på en vecka. Men jag ropar inte hej ännu. Än har jag inte kommit dit att jag fått sug efter träning och innan dess är det allt för lätt att komma på ursäkter. Men jag kämpar på en rutin här och bara det känns bra! Har också börjat cykla till jobbet. Tar bara en kvart men kroppen måste vara i chock efter alla månaders stillasittande  
  • tessiej

har visst fallit bort från listan..

Rosa Napp: Bf 12/4
    Goshheidi 13/5
    VT: Bf 30/5
    Lana: Bf 16/7
    tessiej Bf 14/11
    linn78: Bf 4/12
    Saliva123: Bf 17/12

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11