• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • tessiej

vet att jag skrev in igårkväll men det verkar inte ha blivit inskickat..

har ikväll varit på innebandy med sambon. Såg ikus-endre, 5:e avgörande match... av någon anledning valde iksu att spela på iksu istället för på gammliahallen, vilket resulterade att vi fick stå hela matchen :( nog för att iksu brukar spela på iksu men när det är en avgörande match i en stad där innebandy är stort borde man flytta den till gammliahallen som är tre gånger så stor och där man hade fått plats att sitta, men men... iksu vann så nu väntar final i globen på lördag :)

• RosaNapp

tessiej: jag kollar aldrig bandy så det enda jag fattade var att rätt lag vann . Lycka till i finalen

Saliva: nä, förhoppningsvis inte . Jag blev också igångsatt med bardkateter (V, mellan) och har väldigt dåliga minnen från den förlossningen. Nu hängde mycket av det på bm jag hade då, men det sitter ändå i.

Carina: om du inte läste av testet inom tiden sas så kan du inte lita på det resultatet. Kommer inte mensen så testa igen.

Men visst kan man testa positivt tidigt och även med billiga tester. Att det är billigt är inte samma sak som att det är skit, det fungerar olika på alla. Jag har aldrig haft ett feltest och jag har använt många olika fabrikat. Med A testade jag på minus-6 (enligt ul) med testlagrets stickor, exempelvis.

Nä, bms brötande har ännu inte gett något resultat, iallafall. Sitter uppe just nu för att A vaknade. Ont av tänder...

• Vilda Tiger

tessiej
    Jag förstod, liksom Rosa, att rätt lag vann. Trist att ni behövde stå upp hela matchen. Det förstör ju en del av nöjet.

Rosa
    Inget ÄN! Herrejisses, jag trodde du skulle ha kläckt nu för en vecka sedan, men där ser man. Hoppas du somnade om strax efter att du skrev ditt inlägg. Sova behöver man.

Idag hoppas jag vi blir klara med förrådet. En tur till tippen snart samt inköp av en sån där stor låda man kan lägga dynor till utemöbler i, så har vi nog ganska gott om plats i förrådet sedan. I våra mått mätt iaf.

Igår gick jag in i v 34. Ojoj... jag var även på MeandIparty och beställde lite kläder till Lyckeli. De finns på bloggen om ni vill kika.

• sthlmstjejen

Rosa: Du skulle fött i måndags för då hade Liv namnsdag Nu blir det mer oklart vad bebisen ska heta om det är en tjej hihi.

VT: Snygga kläder du beställt!

KaOI: Ja jag har ringt igen (avbokade pga sjuka barn) och ska komma till en läkare under nästa vecka. Det är inte bara separationen utan hur M mår som gör att jag mår så hemskt dåligt! Vill dock inte skriva om allt här...

Mareld: Jo han hämtade barnen och det var tur det för jag kunde knappt resa mig ur sängen igår. Nu känns det lite bättre och jag har nyss lämnat barnen.

Ella har lärt sig att cykla om jag inte skrivit det förut! Så idag fick hon cykla till dagis som hon tjatat om hela helgen, och hon klarade det galant trots att vi har en bit till dagis. Då blir man stolt!

• RosaNapp

Nope, inget än. Bara mer slempropp med blod i . Ja, ni tål väl läsa det . Vaknade med fv, men dom har lagt sig nu. Känner mig lite konstig och kanske som att ja ghar begynnande huvudvärk. Vet inte om det faktiskt är så eller om det är oro för att få det. Snart ska A och V vila som vanligt så då ska jag också vila. Får se hur jag mår sen.

sthlmstjejen: ja, jag vet, det var så jag "såg" namnet för ett tag sen . Stora tjejen som kan cykla! E ska få cykel när hon fyller tänkte jag. Skönt att komma iväg och få prata med någon och vad skönt att du mår bättre idag. Är M hemma hela dagarna?

VT: gott med rensning. V. 34 redan. Skulle inte förvåna mig om du eller goshheidi kläcker före mig, så känns det som nu iallafall

• jeng

Åhhh så många bebisar Tänk er den logistiken om vi skulle försöka oss på ytterligare ett försök med en stor träff

Rosa, jag skulle bli tokig om jag blödde och tappade slemmis osv, och inget hände. Jätteglad att det har varit vattenavgång här båda gångerna, för det blir så definitivt på nåt vis! Komiskt, jag som var så rädd för att vattnet skulle gå pga den sociala situationen som det skapar om det sker ute så att säga.
  • RosaNapp

jucea: ja, hade jag haft fv som var jobbiga (det bara molar i princip och ibland känns dom rejält) så hade jag nog också tappat modet vid det här laget.

Nä, nu ska jag ringa bm och se om jag kan få en koll på blodtrycket. Blir inte bättre av att jag vilar, är snurrig också och mår lätt illa nu.
    Ska bara rota fram lite rena kläder, allt ligger i tvätten känns det som...

• 3 barns mamma84
    Så nu ringde mamma mig allt var bra läkaren ringde och berättade goda nyheter hon hade inte kanske så allt bar toppen fast hon hade en cysta som kom från vänstra äggstock till livmodern då mamma hade det otroligt jobbigt!
    Det var vikt på den också tro eller ej men 3000g vägde den HERREGUD !!
    inte konstigt att mamma gick upp i vikt och hade det JÄTTE JÄTTE JOBBIGT..
    Nu mår mamma bättre och har gått ner i vikt från ca 65 kg till 56kg

Att en cysta från äggstocken ha vara så hämsk om man inte kollar upp sig
    Ebba 050607 Amadeus 080814 Mf 15/12-09 min ängel
  • sthlmstjejen

jucea: jag har haft 2 förlossningar som börjat med vattenavgång och 1 som inte gjorde det. Kan säga att det var bättre att vattnet gick från start än att de tar hål på hinnorna sen som de gjorde min andra förlossning. AJJJ vad ont det gjorde då och 10 min efter det föddes han När vattnet gått innan så har man liksom vant sig vid det där trycket som jag inte upplevde då vattnet inte gått.

carina: skönt att det gått bra för din mamma!

Rosa: Nej M jobbar 75% och det är nog bra för honom för att komma bort från de dåliga tankarna. Idag verkar allt vara bättre med honom, men det vore skönt om hans humör stabiliserades och inte gick upp o ner som en berg o dalbana.

På måndag skriver jag kontrakt på nya lägenheten! Nu är besiktningen klar för både mig och den jag byter med så nu är allt sådant klart. Så nu flyttar vi om drygt 2 veckor, dags att packa mer alltså.

• Kvack

Sthlm: vad skönt att få färdigt med bytet och allt. Lycka till med flytten.

Rosa: väntar med spänning om det sätter igång snart

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11