Rosa,
Det finns ju rätt så gott om distansutbildningar, och det brukar ju vara lättare att få plats på dom iom att det inte behövs bokas upp klassrum osv. Men sedan beror det ju på vilka ämnen du kan tänka dig. Det ska finnas nån bra sida som jag vet att jag har tittat på tidigare, vet inte om det är
distans.nu eller nåt sånt. En sida typ
studera.nu men som bara listar distansutbildningar.
Sedan ska man ju absolut inte inbilla sig att det krävs mindre jobb när det är en distansutbildning, utan snarare mer. Men det beror ju också på vad man har för hjärna. Om man är bra på att läsa sig till kunskap, eller om man helst vill diskutera, lyssna på föreläsare osv. Sedan ska jag också såklart säga att man ska kolla på HUR de undervisar på utbildningen man är intresserad av. Har dom en distansplattform, har de föreläsningar på video, grupparbeten, vad använder dom för programvaror för tex inlämning av material, gruppdiskussioner osv.
Ja, jag jobbar ju med distansutbildning som du vet, så har du såna mer "tekniska" frågor eller praktiska frågor så får du gärna fråga. Sedan gäller det ju att du hittar ett ämne som intresserar såklart.
Jag funderar själv på att söka distanskurser inom kommunikation, textförfattande osv till hösten, ifall att jag måste vara FL då (dvs inte får nåt jobb) så är det skönt att ha nåt lite mer att göra.