Rosa: Äsch, strunt - inte är du för gammal för fler..
Jag är ju lastgammal och fick Måns; och måste säga att jag faktiskt känner mig som en MKT bättre mamma nu än när Oscar var liten..
Men sedan är det ju som sagt skillnad, du har ju redan 4; har FULL förståelse för att du tycker att det räcker med dem. Vi är oxå FULLT nöjda nu
(hade iofs väldigt gärna gått igenom det här med J igen, var så mysigt, men man måste ju ha tid för de barn man redan har oxå!)
Grattis till lägenheten! Tror att du kommer att må mkt bättre när du har fått komma till ro där (även om det mkt väl kan komma en dipp när du flyttat, man släpper liksom på allt och kan börja reagera)
Linn: Vad skönt att du har den inställning du har!! Och vad skönt att det finns en liten till kvar.
Ang tidiga mf: Jag tillhörde väl en av dem som var väldigt orolig för mf när jag väntade Måns, men det berodde dels på att jag precis gått igenom ett mf, dels att jag är så gammal som jag är och inte visste om jag verkligen skulle kunna få fler barn. När jag då började blöda när jag väntade Måns så trodde jag att allt var kört och sedan var de första 20 v rätt fulla av oro. Jag gick på ett VUL när jag började blöda med Måns eftersom mitt förra MF var ett MA och fostret alltså stannad kvar i kroppen trots att det var dött. Att jag ville ha ett VUL hade ju inget att göra med att jag trodde att man kunde göra något åt mf utan att jag inte ville uppleva att gå med ett dött foster i magen igen. Däremot håller jag helt och fullt med om att det är totalt överdrivet att gå och kalla sig för Änglamamma när fostret dött så tidigt; vår Ärtan dog i v 11 och visst var jag jätteledsen när det hände, men man måste gå vidare. Sedan måste ju var och en själv få känna efter - känner man att man är en änglamamma så är man ju det!
carina: att du inte känner lika starkt för detta foster ännu är inte så konstigt; har man varit med om ett mf är man ju rädd att det ska hända igen och vågar inte låta sig själv knyta an på samma sätt i början.
Ang tidigt VUL; här väljer de att inte göra det förrän efter v 10-11 just för att det är så himla vanligt med mf innan dess, så det är nog inte så sent som du ska gå
Vt: kanonfin vagn!!!