• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Lina
    Hahahaha! Ett bett av varje frukt. Vi har fruktskålen ståendes i sovrummet, där Lyckeli inte får vara Annars är hon inte alls sådär ligistig som många av era små är. Jag får nog igen det i hennes tonår.

• Lina S

Lana - ja jag hade ju också beställt en lugn denna gången eftersom Elliot var sjövild, men nej det var ingen som lyssnade på det, jag fick en likadan till Därför jag inte vågar skaffa en tredje, inte nu i alla fall, det skulle jag aldrig orka...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • 3 barns mamma84

Gap skrattar herregud är det min lilla didos du har där eller
    Det är så jobbigt har en frukt skål på köksbordet och didos kommer och tyggar 1-2 tyggor eller halva äpplen och lägger tillbaks och trode dom andra e godare och jag vill inte slänga utan skär bort och får laga äppelpaj hahaha

Sen när ebba är på toan peppar peppar bara kissat så kommer ju naturligtviss didos och ja vad gör han jo tar sin j*drans mugg och leker och dricker och ebba skriver efter mig och säger didos dricker från toan!!
    Va f*n haha jag får springa in och ta bort honom ge honom vatten borsta hans tänder tvätta händerna och ''aj aj''

Idag satt vi och åt han leker med stolen och jag sa till honom flera ggr ta bort fötterna från bordet och SLUTA vika på stolen!!
    Ja helt plötsligt välter stolen bak och han rammlar slår huvudet men jag brydde mig inte utan jag hade redan sagt till honom flera ggr att nej sluta och håll på med detta nu just nu håller på med men nej han vill ju inte lyssna..

Ebba ja hon fick för sig i dag att maten var äklick och spottade på talriken!!! fan vad jag blev sur och körde in henne på rummet.
    Och jag som var så snäll och köpte Hallo kitty solglasögon!!!!!

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Rimfolina

Rosa: Vad skönt att du fått tag på en lägenhet! Och nu när det är maj känns ju inte juni så långt bort heller... Kämpa på, det kommer att bli bättre så småningom! Kram.

Önskar att jag också var i krokarna på lördag men det är ju liiiiite långt bort...

• linn78
    Lina S skrev 2010-05-05 17:32:06 följande:
    nu blir Steve skitmallig haha tur att han är världens snällaste också hittade Sam innan plaskandes i toaletten med Elliots kiss för han hade inte spolat Jag kan inte lämna ungen en sekund utan att han ställer till oreda, är era sådan också. En Elliot i repris....Han har också rivit ut hela toalettskåpet (ett ståendes högskåp), fått tag i en penna och målat bordet, rivit isönder 2 böcker, tagit en stol och klättrat upp till fruktskålen och tagit en tugga av alla frukter och detta på loppet av 10 minuter... suck...Varför får jag bara ligistungar, jag vågar inte skaffa en till
    Härligt med kisslekar!! Axel stod häromdagen och kollade när Ivan var och kissade (stod upp) och innan Ivan hann reagera så hade Axel stuckit in handen i kisstrålen och lika snabbt in i munnen{#lang_emotions_throwup} Jag fick nästan lust att tvätta ungen med tvål i munnen, haha.
    Annars är han inte så himla "hyssig", han är bara sååå envis och lyssnar aldrig. Dom säger tom på dagis att dom stora barnen alltid ger Axel vad han vill ha för han spänner blicken i dom, drar så mycket han kan i grejen och skriker tills dom ger sig {#lang_emotions_tongue_out}

Lana: ja, just det!! Men det känns lite långt att åka för några timmars lek. Fast med ögon godis så är det kanske värt det{#lang_emotions_wink}. Nä stackars Steve, han skulle nog ha det ganska jobbigt om alla vi trånande -08 mammor kom, hahaha!!
  • Hallonsocka

Hahahaha!!! Vad roliga ni är med Steve (som i kniiv, inte teve, kommer aldrig glömma det  ) Skulle vilja vara med bara för att observera er alla (kanske främst dig VT ) Ni får fota gruppbild med Steve i mitten och lägga upp på bloggarna

• luzorsus

Myra är en riktig liten ligist hon oxå...susar runt,dricker ur toan,klättrar på bänken,nallar godis ur skafferiet ovanför diskbänken,klättrar,hoppar ,målar på väggar,har sönder böcker,tar ut ägg ur kylen och kastar i golvet..och har ingen hejd i kroppen...total motsats hur syrran var som liten Kul!

• Lana

Lina,haha nä det gör inte jag heller om jag får en till med samma recept

luz,klart det är kul men man blir så matt ibland.Undrar om inte Elly är född utan öron?? {#lang_emotions_surprised}

• Mareldsbarn

VT; Jag börjar den 24:e maj och det är en gruppbostad som skall startas upp med neuropsykiatriska funktionshinder.

NI pratar date i helgen! Det hade varit jätteskoj!...dock är det en jobbhelg för mig Jag har även löst lite komp för att jag skall ut med ett stort gammalt tjejgäng på restaurang på lördagen. Ni som skall träffas får gärna uppdater med info och foton sedan så man kan få känna sig lite passivt delaktig

Rosa, Grattis till lägenheten. Skönt att du fick den men givetvis förstår jag att en del av dig tycker att detta är tungt. Klart det är så. L var ju mannen du hoppats dela ditt liv med och nu är delen över. jag tror dock att du mår brai  slutändan av det hela men det betyder ju inte att själva processen är enkel. Gott att höra att lilleman mår bra. Även jag är nyfiken på vad det blir för namn  har ni några ni bollar mellan eller?

NU har jag också fått skratta åt Steves namn

Carina, jag blir inte klok på ditt inlägg. Kanske du var trött när du skrev det. Det låter som att du är väldigt arg på dina barn och jag får lite ont i magen när jag ser hur du i de situationer du beskrivit i ditt senaste inlägg har bemöt dina barn. Jag hoppas inte att du anser att Didos är så pass stor att han kan förstå en tillsägelse och inse konsekvenser av sitt handlande. Jag hoppas inte heller att du tror att Ebba är dum och spottar ut maten TROTS att du köpte hello kittyglasögon åt henne innan på dagen. Jag kan inte låta bli att skriva några ord till dig. Det är säkert fel att ens kommentera det inlägget eftersom ingen annan har gjort det. Men nu gör jag det och snart är det gjort. Hoppas du mår bra med bebis i magen i varje fall och att jag totalt missuppfattat med mina tolkningar av ditt inlägg.

Nu blir det sängen. Har en nedrans förkylning med halsont som har etsat sig fast i mig och vägrar släppa. Hata!

God natt alla

• luzorsus
    Lana skrev 2010-05-05 21:50:59 följande:
    Lina,haha nä det gör inte jag heller om jag får en till med samma recept luz,klart det är kul men man blir så matt ibland.Undrar om inte Elly är född utan öron??
    Matt ...ja det blir man absolut! Hon är helt crazy!
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11