• vardag

lyxfällan!

hej.

ni som tittar på programmet lyxfällan,vad tycker ni?
    jag och min sambo tycker det är jättebra!

ska ni titta ikväll? tv3 kl 21.00

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-01 18:49
    det går bra att diskutera andra samhällsprogram oxå här i tråden såsom FUSKBYGGARNA.

• Svar på tråden lyxfällan!
  • Virriga Vera
    Lakino skrev 2010-05-23 13:04:19 följande:
    som jag har sagt innan,om företaget skickar ut dig på ärende,eller tjänsteresa så är väl god sed att du som skickas ut ANTINGEN ombeds att skriva fakturan på företaget,eller har du med dig ett företagskort och koden,och faktura skickas till företaget. jag har ALDRIG varit med om att man själv får lägga ut privata pengar...jo,jag har jobbat både på stora och små företag.
    Det finns väl inget som heter god sed. Däremot så har man en policy på företagen och den kan ju vara olika. Men det som gäller är ju att mna som anställd följer den policy som företaget har.
  • Lakino
    Trynträ skrev 2010-05-23 13:33:33 följande:
    Jag vill då inte ligga ute med pengar som jobbet ska stå för. Det kan handla om många tusen.
    är hela ditt liv jobbrelaterat eller???
  • Joual
    Lakino skrev 2010-05-24 11:32:05 följande:
    är hela ditt liv jobbrelaterat eller???
    Hur menar du nu? Är ens liv jobbrelaterat om man inte vill ligga ute med privata pengar för jobbrelaterade kostnader? Jag förstår ärligt talat inte vad du menar nu.
  • Lakino
    Joual skrev 2010-05-24 11:47:32 följande:
    Hur menar du nu? Är ens liv jobbrelaterat om man inte vill ligga ute med privata pengar för jobbrelaterade kostnader? Jag förstår ärligt talat inte vad du menar nu.
    jag pratar om dig som privatperson,inte ditt jobb.
  • Joual
    Lakino skrev 2010-05-24 11:57:33 följande:
    jag pratar om dig som privatperson,inte ditt jobb.
    Eh... va?

För det första var det trynträ som du riktade den initala frågan till, inte mig. Jag bara reagerade på det du skrev till trynträ.

För det andra förstår jag ändå inte hur du menar.
  • Lakino
    Joual skrev 2010-05-24 12:01:49 följande:
    Eh... va? För det första var det trynträ som du riktade den initala frågan till, inte mig. Jag bara reagerade på det du skrev till trynträ. För det andra förstår jag ändå inte hur du menar.
    du förstår inte inlägg 172????

jösses....
  • Virriga Vera
    Joual skrev 2010-05-24 12:01:49 följande:
    Eh... va? För det första var det trynträ som du riktade den initala frågan till, inte mig. Jag bara reagerade på det du skrev till trynträ. För det andra förstår jag ändå inte hur du menar.
    Du är inte ensam om att inte förstå.
  • Lakino
    Virriga Vera skrev 2010-05-24 12:04:24 följande:
    Du är inte ensam om att inte förstå.
    ni pratar hela tiden om jobbrelaterade saker,och i inlägg 172 så frågade jag trynträ om hon inte hade ett privatliv oxå?
  • Lakino
    Virriga Vera skrev 2010-05-24 11:30:19 följande:
    Det finns väl inget som heter god sed. Däremot så har man en policy på företagen och den kan ju vara olika. Men det som gäller är ju att mna som anställd följer den policy som företaget har.
    *asgarv* finns det inget som heter god sed?
    när föddes du? jag är född 1977....
  • Lakino

kan du inte  rättsvetenskap virriga vera?

Svar på tråden lyxfällan!