Lakino skrev 2010-05-23 13:04:19 följande:
som jag har sagt innan,om företaget skickar ut dig på ärende,eller tjänsteresa så är väl god sed att du som skickas ut ANTINGEN ombeds att skriva fakturan på företaget,eller har du med dig ett företagskort och koden,och faktura skickas till företaget. jag har ALDRIG varit med om att man själv får lägga ut privata pengar...jo,jag har jobbat både på stora och små företag.
Det är betydligt vanligare än vad du tror att man får ligga ute med pengar vid resor.
Ett väldigt vanligt förfarande är att man själv ligger ute med pengarna och redovisar det med kvitto vid lönerapporteringen och då får ersättning för det.
Många använder här sina personliga krediter och blir på så sätt inte belastade med tanke på att dom hinner att betala den räkningen, när lönen kommer och då även ersättningen för utläggen
Ska vi ta Volvo, det företaget känner du till eller hur, där har vi säljare som åker runt på de premisserna.
Vi har tidigare pratat om att dina arbetslivs erfarenheter inte var så omfattande som du kanske trodde. Du tror inte det är så att detta kan vara ännu en av de saker som du fått en uppfattning om, för att du sett det på ett ställe och därför tror att det är så överallt och därmed skrivet i sten.