-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Korrekt!Asereht skrev 2011-04-15 08:33:02 följande:Är det till frog så behöver man bara fästen. Bågarna är samma på cam och frog. Gecko däremot behöver man bågar till vad jag förstår.
-
Oops My mistake
-
du var ju inte helt säker iafTant Pruselius skrev 2011-04-15 15:30:55 följande:Oops My mistake
-
Minnesregel: Frog - Fästen
-
santRiskiflickan skrev 2011-04-15 15:40:18 följande:du var ju inte helt säker iaf
nära skuter ingen hare !
åååå *ska försöka minnas detta med min amningshjärna*Fröken Småland skrev 2011-04-15 16:14:09 följande:Minnesregel: Frog - Fästen
-
Så här definieras ordklasserna i min kurslitteratur
Verb är sådant som du kan sätta utav helvete efter som t ex springa utav helvete, läsa utav helvete eller köra utav helvete
Substantiv är sådant som du kan sätta djävel efter som t ex bildjävel, kattdjävel eller bokdjävel
Adjektiv är sådant som du kan sätta skit framför t ex skitbra, skittråkig eller skitfint
ALLT ANNAT ÄR ADVERB -
Modern litteratur!Fröken Småland skrev 2011-04-17 13:29:05 följande:Så här definieras ordklasserna i min kurslitteratur
Verb är sådant som du kan sätta utav helvete efter som t ex springa utav helvete, läsa utav helvete eller köra utav helvete
Substantiv är sådant som du kan sätta djävel efter som t ex bildjävel, kattdjävel eller bokdjävel
Adjektiv är sådant som du kan sätta skit framför t ex skitbra, skittråkig eller skitfint
ALLT ANNAT ÄR ADVERB -
Jag gick montisoriklass och för mig är substantiv svarta, verb röda, adjektiv gula, pronomen rosa osv...
Konstigt att färgerna sitter kvar medans man tappat delar av grammatiken.
Min mamma pluggade till förskolelärare när jag var 13 eller något sådant, så där försökte jag lära henne och lärde mig själv bättre på kuppen! -
Jag gillar definitionen på ordklasser, men har bara hört den i skämtsamma sammanhang förut.
Det som stör mig mest är att jag är väldigt bra på att skriva på korrekt svenska, medan jag är väldigt osäker på benämningar inom grammatiken.
Men, ajj kann livv vitt datt!
-
Haha, det var såklart skoj, men det stod i litteraturen. En kanonbok faktiskt "Lära om språk" av Rehnqvist *tipsar Nif och andra som kan tänkas vara intresserade*