• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Ekorrfamiljen
    Lindadjo skrev 2011-04-26 18:08:10 följande:
    Jag får skaffa google earth, och zooma in deras hus. Då ser jag kanske om den står ute lite för mycket, och kan maila och skälla ut henne Galen? Jag? Nejdå!
    Nej, inte är du galen inte! *smyger iväg och ringer mina kompisar i vita rockar*

Frk S: Jag är lite kluven i frågan om kuvertavgift. Vi hade ju ett pyttebröllop där jag köpte billig klänning av en kompis, makens kompis gjorde ringen och sen betalade gästerna (4 pers) sin mat själva men vi bjöd på kaffe och tårta (hembakt) hemma sedan. Vi hade aldrig haft råd att bjuda dem på maten också, men ville ändå gå ut och äta för att fira lite åtminstone.. Vi hade inte ens råd med fotografering och det ångrar jag idag. Det hade varit kul att ha några fina bröllopsbilder kan jag känna.
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Asereht

Nä, nu har jag tröttnat på buggasuffletter. Nu har jag gjort om mönstret så många ggr att jag ger upp. Får jag till det fram så blir det konstigt bak och så vidare. Ingen idé att sy saker jag inte vill gå ut med. jag fattar inte riktigt varför det hela tiden blir fel för jag har följt vartenda råd och instruktion jag kan hitta men blir det inte för löst framtill så blir det för pösigt baktill osv. Fult alltså oavsett.

Fick till mitt lakanstyg som jag provsydde i ok men sen när jag väl gjorde suffletten i det riktiga tyget så blev det inte bra ändå.

Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-04-27 16:23:34 följande:
    Nä, nu har jag tröttnat på buggasuffletter. Nu har jag gjort om mönstret så många ggr att jag ger upp. Får jag till det fram så blir det konstigt bak och så vidare. Ingen idé att sy saker jag inte vill gå ut med. jag fattar inte riktigt varför det hela tiden blir fel för jag har följt vartenda råd och instruktion jag kan hitta men blir det inte för löst framtill så blir det för pösigt baktill osv. Fult alltså oavsett.

Fick till mitt lakanstyg som jag provsydde i ok men sen när jag väl gjorde suffletten i det riktiga tyget så blev det inte bra ändå.
    Kan du inte sy i någon form av trikå istället då?

Sufflett har jag för övrigt aldrig ens tänkt tanken att ge mig på.... *ryser*
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-04-27 16:53:12 följande:
    Kan du inte sy i någon form av trikå istället då?

Sufflett har jag för övrigt aldrig ens tänkt tanken att ge mig på.... *ryser*
    nej! *rädd* Trikå drar sig ju när man syr, med min tur så innebär det förmodligen att skiten blir snett också! (Det finns inga sura blinkgubbar)

Jag har ett sånt coolt tyg som jag vill göra en suffla av men så länge jag bara förstör tyg när jag håller på så vågar jag ju inte göra någto alls. Som denhamster jag är så har jag hur mkt fina tyger som helst och jag vill ju göra något annat än soffkuddar av dem. *surar*
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-04-27 16:57:47 följande:
    nej! *rädd* Trikå drar sig ju när man syr, med min tur så innebär det förmodligen att skiten blir snett också! (Det finns inga sura blinkgubbar)

Jag har ett sånt coolt tyg som jag vill göra en suffla av men så länge jag bara förstör tyg när jag håller på så vågar jag ju inte göra någto alls. Som denhamster jag är så har jag hur mkt fina tyger som helst och jag vill ju göra något annat än soffkuddar av dem. *suck*
    Jag svarar dig i slutna tråden
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-04-27 16:57:47 följande:

Jag har ett sånt coolt tyg som jag vill göra en suffla av men så länge jag bara förstör tyg när jag håller på så vågar jag ju inte göra någto alls. Som denhamster jag är så har jag hur mkt fina tyger som helst och jag vill ju göra något annat än soffkuddar av dem. *surar*
    spännande vad då för cooolt ? Cool
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-04-28 09:48:53 följande:
    Shit, nu blev jag inspirerad i Buggatråden och spontanshoppade en Breeze
    Men allvarligt; 2091 för en splitterny Breeze inkl åkpåse och fri frakt. Kan man låta bli? Tips till er som behöver en terrängvagn *frestar Asereht*

shop.mountainbuggy.com/index.cfm?tmpl=butikk&... 
    Aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj......

Hur ska man kunna motstå en sån deal och hur ska jag fösöka förklara det för min man??? Jag måste sälja av lite vagnar här! *gah*

Kan man köpa utan att berrätta....hur förklarar jag ännu en vagn sen? *funderar desperat över lösningar*

Vad klickade fröken hem för färg?

Total beslutsångest blev det här nu på alla håll och kanter! FörvånadTystTungan uteTystFörvånad
  • Asereht

Hittade, hade för mig att den hade fast framhjul men på bilden var det ju med rörligt men att läsa infon lönar sig.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11