• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-04-28 09:57:00 följande:
    Vad skiljer breeze från en vanlig uj? Hinner inte med!
    En breeze är som en krympt MT, enligt precis samma princip som Swift är en krympt UJ.

Jag tog en svart (såklart ) med brun åkpåse. Tänker mig att man får tillbaka pengarna när man säljer eller i värsta fall en förlust på en femhundring men det har jag råd med Det är ju så sjukt kul att få hem en NY vagn även om lilleman egentligen inte åker längre.

Hur man förklarar för sin man? Ja, du min man har inga synpunkter på vad jag köper Hjärta (antagligen eftersom han vet att jag nästan alltid gör vinst på mina affärer) men generellt så brukar jag tänka att det är lättare att få förlåtelse än tillåtelse (=säg inget förrän vagnen bara står i hallen) Tungan ute
  • Riskiflickan

Ase: tja, jag har en kollega som sålde sina utemöbler utan att berätta för sin make, så en em när han vaknade (han jobbar natt) så fanns dom inte. Så nu när solen kom så blev det som kollegan tänkt sig, nya möbler inhandlades. Så en liten vagn är väl inget :) här pratar jag utemöbler för typ 10 000

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-04-28 10:01:15 följande:
    En breeze är som en krympt MT, enligt precis samma princip som Swift är en krympt UJ.

Jag tog en svart (såklart ) med brun åkpåse. Tänker mig att man får tillbaka pengarna när man säljer eller i värsta fall en förlust på en femhundring men det har jag råd med Det är ju så sjukt kul att få hem en NY vagn även om lilleman egentligen inte åker längre.

Hur man förklarar för sin man? Ja, du min man har inga synpunkter på vad jag köper Hjärta (antagligen eftersom han vet att jag nästan alltid gör vinst på mina affärer) men generellt så brukar jag tänka att det är lättare att få förlåtelse än tillåtelse (=säg inget förrän vagnen bara står i hallen) Tungan ute
    Problemet är att just nu kommer vi knappt in i vår hall och då är den ändå rätt stor. Maken räknade till fem vagnar igår i hallen och påpekade att vi bara har ett barn som åker vagn...Drömmer Men två ska säljas, frågan är ju bara när.

Hade en tjej som mailade flera ggr under helgen om att hon ville köpa den ena. Hon ville att jag skulle ringa upp på mobil vilket jag av princip inte gör dels eftersom jag inte vill och dels för att då måste jag ringa från mobilen och vi har så taskig täckning här ute tidvis så jag mailade henne vårt hemnummer istället. Har inte hört ett ljud. Folk är så konstiga!
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Riskiflickan skrev 2011-04-28 10:03:13 följande:
    Ase: tja, jag har en kollega som sålde sina utemöbler utan att berätta för sin make, så en em när han vaknade (han jobbar natt) så fanns dom inte. Så nu när solen kom så blev det som kollegan tänkt sig, nya möbler inhandlades. Så en liten vagn är väl inget :) här pratar jag utemöbler för typ 10 000
    *ha ha*
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Fröken Småland
    Riskiflickan skrev 2011-04-28 10:03:13 följande:
    Precis!

Min man drömde en gång (när jag var i kulmen av mitt missbruk) att jag sålde båda bilarna och bytte dem mot en specialbil som såg ut som en barnvagn med sufflett och allt. Och jag var helt eld och lågor och demonstrerade alla supersmarta finesser och tekniska detaljer som jag älskar.

Jag tror han var ganska kallsvettig när han vaknade
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-04-28 10:04:29 följande:
    Problemet är att just nu kommer vi knappt in i vår hall och då är den ändå rätt stor. Maken räknade till fem vagnar igår i hallen och påpekade att vi bara har ett barn som åker vagn...Drömmer Men två ska säljas, frågan är ju bara när.

Hade en tjej som mailade flera ggr under helgen om att hon ville köpa den ena. Hon ville att jag skulle ringa upp på mobil vilket jag av princip inte gör dels eftersom jag inte vill och dels för att då måste jag ringa från mobilen och vi har så taskig täckning här ute tidvis så jag mailade henne vårt hemnummer istället. Har inte hört ett ljud. Folk är så konstiga!
    Sänk priset på de två så att du blir av med dem, tänk vilket nöje det är att rensa ut och köpa nytt, det gör väl inget om det kostar några hundra? Oftast gör du nog också vinst eller går jämnt ut på dina affärer, kan man ha en billigare hobby?
  • Thulo
    Fröken Småland skrev 2011-04-28 10:05:49 följande:
    Precis!

Min man drömde en gång (när jag var i kulmen av mitt missbruk) att jag sålde båda bilarna och bytte dem mot en specialbil som såg ut som en barnvagn med sufflett och allt. Och jag var helt eld och lågor och demonstrerade alla supersmarta finesser och tekniska detaljer som jag älskar.

Jag tror han var ganska kallsvettig när han vaknade
  • Fröken Småland

P.s. Det finns nog inte så många kvar för innan jag beställde så stod det "in stock" på min färg och efter min beställning så står det "low in stock". Så skulle tro att det finns en eller två kvar kanske? Alla röda är "low in stock" men svart med plum resp marin åkpåse är "in stock".

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11