Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2010-11-15 21:22:08 följande:
    Liljan- Vilka sötisar i BT! Mateo ser ofta så glad ut. Är han en gladskit?

Lillronya- Fina barnen (om än lite arg A ) i BT!
    ja han skrattar då bara jag säger hans namn Var hos läkaren med Maia idag och han charmade ju varenda en i väntrummet, o när läkaren inte tittade på honom utan på Maia så blev han så arg så han drog någon radda på typ danska o så fort läkaren vände huvudet mot honom så kom världens gapskratt
    Så ja han är en riktig gladskit, men samtidigt världens klängigaste mammagris, jag får INTE försvinna ur sikte och helst ska jag vara max en halvmeter bort   Så dessa två salgdagar han fick vara med pappa var nog bra för honom.

Herregud, bara knappt en månad kvar innan den lille gladskiten fyller 1 år!! Tiden flyger verkligen iväg!!

Hur går allt med lillasyster??
  • Zvartaliljan
    Duntoffla skrev 2010-11-16 20:43:32 följande:
    Har tyvärr ingen aning....

Liljan- Söta Mateo i fina lurven. Den är verkligen underbar i de färgerna. Hade en sån till Noel förut. Känner igen de där fejksmajlen
    Jo jag älskar de färgerna, har overall som väntar i 86 också, samma storlek i jackan men lite lättare o använda jacka även om den är lite stor. Har en jacka till Maia i 104 som verkligen är på gränsen nu Har bara inte kunnat skiljas från den fast hon har 116 i alla andra lurvar nu. Tror nog att den jackan blir ett av väldigt få plagg som sparas till lillebror!
  • Zvartaliljan

Godkväll, får se om jag kan få några minuter här nu, gräsänka och två vildar som inte vill sova trots att de blivit aktiverade hela dagen lång, mamman är så trött *suck*

Ronya - du som kan lite om sånt här, när kan man börja ge havremjölk?? Tror tyvärr att lillebror är mjölkallergiker han med Han har ju inte sovit en hel natt på över ett halvår...han fiser något hemskt o slänger sig hit o dit hela nätterna och har hemska skrikperioder.
    Tips på vad jag kan byta ut välling o gröt mot?? Maia började jag ju inte ge mjölkfritt förräns hon var 2-3 år så då var det ju inte riktigt samma sak som nu....

• Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-11-24 18:28:40 följande:
    Känner igen amning och pekfingervals.
    Känns så längesen, men ändå inte.
    Zvartaliljan skrev 2010-11-24 18:21:31 följande:
    Godkväll, får se om jag kan få några minuter här nu, gräsänka och två vildar som inte vill sova trots att de blivit aktiverade hela dagen lång, mamman är så trött *suck*

Ronya - du som kan lite om sånt här, när kan man börja ge havremjölk?? Tror tyvärr att lillebror är mjölkallergiker han med Han har ju inte sovit en hel natt på över ett halvår...han fiser något hemskt o slänger sig hit o dit hela nätterna och har hemska skrikperioder.
    Tips på vad jag kan byta ut välling o gröt mot?? Maia började jag ju inte ge mjölkfritt förräns hon var 2-3 år så då var det ju inte riktigt samma sak som nu....
    Havremjölk kan du ge nu, det är soja du ska undvika.
    Prova att ge mjölkfri välling och gröt, Finns i vanlig matbutik.
    Enago är bäst tycker jag, men även semper har.
    Och så uteslut mjöken i imaten, men det där kan du ju.

Det är inte farligt eller dumt att testa själv. Uteslut i två veckor och börja sen igen.
    Vi började dock inte igen eftersom E tydligt visade snabb förbättring när vi uteslöt mjölken.
    Det tog ett dygn sen slutade skrikattackerna på nätterna. Helt magiskt och underbart.

Lycka till!
    Ja nätterna har redan blivit lite bättre sen jag slutade med mjölk till gröten och yoghurt. Men han äter fortfarande välling och den vanliga gröten o jag hoppas att han kan sova ordentligt bra om vi slutar med det också.. Han ville inte ta den mjölkfria vällingen men kräver kanske några försök innan han vänjer sig...
    Bara så svårt o veta vad han får äta i hans ålder. Han behöver ju så mycket näring också, och där har ju vällingen alltid varit en kamrat för då vet man ju att de får i sig det de behöver...så jag hoppas verkligen han vill ta den mjölkfria snart.
  • Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2010-11-24 20:19:34 följande:
    Ahh Mooooloo! Jag som hade hoppats på att dom skulle få det andra blom printet. Detta vet jag inte riktigt vad jag tycker om... Bondgården tror jag Milo hade gillat, men jag gillade inte dom ränderna på armarna...
    höll i en sån blomklänning på salgen o la tillbaks den...t.o.m till 50% på salgrpiset på lördagen...så så mycket gillade jag de blommorna
  • Zvartaliljan

Lite nya pics i bt.
    Är så lycklig över fina Molo-kappan, Så myyysig ju Hjärta Är riktig avis på Maia för den, jag skulle vilja ha en lika mysig o fin kappa själv ju!

Här har vi pysslat med pepparkaksslott hela dagen och strax ska jag påbörja tårtan som systerdottern ska få på sin födelsedag på söndag. Så mycket tid i köket är det som gäåller nu, o säkert typ en månad framåt

• Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2010-11-26 16:53:49 följande:
    åh visst är den modellen på tröjorna fiiiin!! funderade lite på att sälja min med blommor på i den modellen men njääe
    ja de sitter så mycket bättre på än knapptröjorna tycker jag, är inte så vida. Ångrar lite nu att jag valde bort starsen med svarta armar i den modellen...
  • Zvartaliljan

Här har jag också en "sjukling". Han har feber och jättegnällig o klängig men inga andra symtom...mer än att han håller på o få FYRA tänder samtidigt! Han har ju inte ens fått upp sin första riktigt än, utan nu är 4st på väg upp. Samma som med Maia...hon fick också tänder jättesent men så kom alla på en gång!! Stackarn verkar ha så ont

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17