Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

1o1 o lillronya - ja de har kollat sköldkörten, jag har lite lågt men inte tillräckligt för medicinering...men tydligen ska det finnas ett annat värde på sköldkörteln de borde kolla enligt min mamma, då detta de tagit kan visa fel. Men jag orkar inte ta mig till läkaren o tjata mig till det just nu...

Gjorde en kapselendoskopi för en månad sen, ringde och undrade när jag skulle få svar, hon säger då att det tar TRE MÅNADER!! Är det denna vården alla skatter går till? Skrattretande...jag har fått betydligt bättre vård i andra länder...

Smilla - hoppas det inte är något med lillan, kanske "bara" växtvärk som gör henne trött. Men alltid bäst o kolla upp förstås. kram Hjärta

och åhh vad jag är sugen på BoRs erbjudande...men nada kosing nu ju

• Zvartaliljan

Lilla ego 07 - det där känner jag för väl igen...de tror inte man känner sitt eget barn!! Maia hade också kräksjukan hemskt när hon var 1 år, och hon var ju pyttig precis som din lilla. När jag kommer in är hon apatiskt o bara hänger i armarna på mig. Ändå får jag sitta o vänta i  TRE TIMMAR!!! Till slut får de svar på proverna o kommer rusande för att de visade att hon var VÄLDIGT uttorkad, NÄHÄ LIKSOM??? Vad fan trodde de jag gjorde där då??
    Efter flera försök fick de kalla på en kirurg för att sätta droppet, för hennes blodkärl hade dragit ihop sig så. Det blev 2 jobbiga veckor på sjukhus med dropp. Hon var helt borta de första dygnen o bara sov o sov Hon har varit mycket mycket sjuk många många gånger, men den gången var den värsta...minns så väl hur jag satt där skräckslagen. Ung o dum vågade jag ju inte skrika åt personalen heller...och det var väl just min ålder och förstagångsmamma som gjorde att de inte tog mig på allvar...de dömer så lätt bara för att man är ung!!

Så jag litar inte på vården här i Sverige alls...med alla pengar som går till vården så BORDE den vara bättre!!
    Har nämnt det förut, i Italien fick jag bäst vård...Maia fick ett kruppanfall o jag hann inte mer än ut ur bilen o knappt fram till akutdörren förrän en läkare tog henne ur min famn och en minut senare hade hon fått en kortisonspruta. SEN lyssnade han på henne noga och tog prover. Men han tyckte att varför vänta med kortison om man tydligt märker att barnet inte får luft? Likadant borde det ju vara vid magsjuka, varför vänta med dropp om det märks tydligt att barnet behöver det??

Blir visst massa OT i tråden ikväll, många som behövde ventilera lite Tror vi alla är i behov av stark medicin, så kallad TRÖSTSHOPPING

• Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-11-30 21:10:17 följande:
    Jag är också över lag ganska nöjd.
    Åtminstone på senare år.
    När M var liten fick vi samma bemötande som flera andra. Fast hon var allvarligt sjuk.
    Då känner man sej pyttteliten.
    Jo jag har märkt att ju äldre man blir och ju fler barn man har, desto mer lyssnar de på en...
    Varför är annars en av de första frågorna ALLTID "är detta ditt första barn?"

Med Mateo har de lyssnat, jag har praktiskt taget sagt åt dom direkt vad som är felet och vad han behöver o det har inte varit någon diskussion...
  • Zvartaliljan
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-30 21:32:49 följande:
    Tjejer, får jag oxå vara lite ot!?

Långa halsband med stora hjärtan..... VEM gör sånna? Ett ganska känt märke vet jag men jag kan för min liv inte komma på vilket. De står på min systers julklappslista och hon har skrivit precis så, Långt halsband med hjärta, känt märke.

Frågade Anna men hon var tydligen en lite mer exklusiv guld brud 
    Pilgrim?
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-11-30 21:43:44 följande:
    Ja det STOR skillnad!

När Michaela skulle röngas när hon var sex år, ville de att jag skulle gå ut därifrån för att folk under 15 år fick inte vara med i rummet. Hur arg tror du jag blev då?
    haha ja jag känner igen det där med, när jag var hos läkaren i början med Maia så pratade de alltid med min mamma istället för mig!! (jag hade inget körkort så hon körde dit mig)
    En gång röt jag till o frågade varför han pratade över huvudet på mig med henne istället, då svarade han "Mamman brukar veta mest information, inte storasyster"
    Mamma blev lycklig över det faktum att han trodde hon var så ung (54år när Maia föddes...) så han trodde hon var mamman, o jag blev fly förbannad över o vara storasyster...
    Men Felipe hade det värre...hur många tror du inte trodde att detta var storebror?

Ingen läkare talade ens till honom...behandlade honom som luft. Han var alltid lika förbannad...
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2010-12-02 07:31:01 följande:
    Gomorron!!
    Men fy nu får kylan sluta. -18.8 grader här, man vill ju bara krypa ner under täcket och somna om istället för att klä på alla barn och bege sig till skola/dagis, blir nog till och ringa pappsen.
    Tips på nån bra rånarluva till Molo´s Crazy Salmon overall?
    Fleecerånarluvan i crazy pink med svarta kantband har en insida som är girly rainbow - passar till allt!
  • Zvartaliljan
    Emmsan skrev 2010-12-02 09:06:05 följande:
    mm men har totalt tappat stinget  men NU måste jag fylla på garderoberna.. o jag kommer knappt ihåg vilka shoppar jag  tokhandlat på innan DET är skam Skäms
    Jag kan hjälpa dig o shoppa gums
    Snacka om att vi snurrade runt det igår Jag var så upptagen med telefonen sen så jag missade svänga vid telenor med så hamnade borta vid city gross, så tyckte det var lika bra jag tog en paus där o rensade huvudet lite för hjärna är ju typ i stand-byläge eller nåt Död
  • Zvartaliljan
    RååSa BuBBlan skrev 2010-12-02 09:21:19 följande:
    Här inne vet jag att jag får skriiika av mig!!

Jag hatar de här huset, hatar vad det gjort med vår ekonomi, hatar kylan inomhus, hatar röran överallt, hatar säljaren och hans jäkla fuskbyggen, hatar säljaren för att han fortfarande inte installerat värmekassetten som nu INTE GÅR ATT INSTALLERA, jag hatar att varje enda liten sekund vi får över så måste vi akut åtgärda nåt, jag vill bara bli aaaaaaaaav med skiten!! Skulle jag kunna ge bort det så skulle jag göra det NU NU NU!!!

Jag vill inte bo här längre Gråter
    Åh gumman, ni har haft sån otur!!! Förstår att du är arg o ledsen. Varför söker ni inte till arga snickaren eller fuskbyggarna?? Ni borde ju vara KLOCKRENA kandidater för det programmet!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17