Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Pepper79 skrev 2010-11-30 11:04:43 följande:
    Nä fy stackare . Tänder kan vara så himla bökiga.
    ängeln83 skrev 2010-11-30 11:07:14 följande:
    Stackarn Hoppas dom ploppar upp snart så han slipper det onda, extra jobbigt med många på g. Det måste verkligen göra skit ont ju. Peppar, peppar så har jag knappt märkt när mina fått tänder, förutom en maaaaassa dreggel då.
    ja dreglat har han ju gjort massor sen han var 4 månader, o tuggat på allt o hatt sig, de är seeeega de där tänderna!!
  • Zvartaliljan
    Kristyr skrev 2010-11-30 11:14:27 följande:
    storebror var med sen.... minst 2 tänder i taget hela tiden... sååå jobbiga nätter.

Men nu har han fått alla tänder och börja sova riktigt gott om nätterna..
    ja jag hoppas att jag med får sova snart...Mateo har inte sovit en hel natt sen han var typ 3-4 månader, o då sov han ju bara en hel natt någon enstaka gång. Som det är nu sover han max 1-2 timmar i taget, och bökar som bara den. Tror att han är lite mjölkallergisk för det blev lite bättre nu när vi slutade med mjölk, men fortfarande bökigt o dålig sömn så tänderna bidrar nog också.
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-11-30 16:21:02 följande:
    Hej i tråden!
    Vad hittar ni på här idag?
    jag försöker adventspyssla som jag inte hunnit med riktigt, men får fortfarande inte göra det för Mateo utan får mest sitta här med honom hängig i famnen.
    Skulle behöva städa, så många måsten känner jag men så lite tid och energinivån är NOLL! *suck*
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-11-30 16:31:28 följande:
    Fy vad jobbigt!
    Hoppas han mår bättre snart så att du får famnen fri lite.
    Kramar
    Ja just nu känner man verkligen att man bosatt sig alldeles för långt ifrån familjen o vännerna...har fortfarande inte lärt känna någon här i byn, o hur lätt är det nu när alla sitter hopkurade inomhus hela vintern Usch jag är så dålig på den sociala biten irl...måste verkligen skärpa mig för Maia har ju inga vänner heller. Men snart så ska hon börja heltid på dagis och jag kanske ska börja plugga, då blir man förhoppningsvis lite mer social o inte en eremit som sitter här med laptopen som bästa vän!!

Hur går det för er där hemma? Fått provsvaren än??
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-11-30 16:39:50 följande:
    ÅH HERREGUD, ta mej härifrån!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    En hel dag hemma funkar INTE.
    Båda barnen är olidliga just nu, Liam bråkar precis hela tiden och Meja verkar ha vaknat på helt fel sida idag.
    Jag vet PRECIS hur du känner!! Vi var ute i snön lite, men Mateo tyckte inte det var roligt alls så jag fick tvinga in Maia, så då blev hon ju jättearg o tjurig.
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-11-30 16:53:43 följande:
    Det blir säkert bättre med vänner och sånt när du kommer ut hemifrån.

Var i Lund idag igen, men de vet fortfarande inte vad som är fel med N.
    Nu ska benen magnetröngas för att kolla så att musklerna är ok eller inte.
    Hon ska också gå regelbundet till sjukgymnast för att bibehålla rörelseförmågan i lederna.
    Det är inget fel på hennes leder, men eftersom hon har så ont i musklerna rör hon sej inte rätt.

Tagit nya prover på lite av varje idag.

Känns, ärligt talat, helt fullständigt hopplöst just nu.
    jag säger bara det, jag önskar du varit min mamma!! Min mamma har inte tagit mina smärtor på allvar förräns NU (hon trodde jag bara klagade för att slippa skolan när jag var mindre, likadant med magsmärtorna, hon tänkte aldrig tanken att det kunde vara något fel där...) och då är det rätt för sent o göra något åt det...min vikt har ju påverkats också av motionsbrist. Och ju mer jag går upp vikt ju ondare får jag ju i muskler o leder. Men här finns då ingen läkare som vill hjälpa en heller...hon har verkligen tur som har dig och läkarna som tar henne på allvar och gör allt för att hjälpa henne!
  • Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2010-11-30 16:56:10 följande:
    fysik behövs vella inte ?!?! du kan läsa medicinsk grundkurs med det motsvarar dessa kurser =)... vi läste ju inte biologi a å na B utan medcinsk grundkurs =)...säg till om du vill ha assistans=)
    nä det behövs kanske inte, men ingick i detta basår som jag ska läsa. Så är jag berättigad till allt. Hittar inte medicinsk grundkurs på distans...
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2010-11-30 17:06:06 följande:
    Ha ha, skojar du? Dagens höjdpunkt, helt klart
    Hoppas bara dom somnar, Meja somnar ju alltid senast kl 19 men Liam brukar vara seg när han inte gjort så mycket på dagen.
    Buttelina skrev 2010-11-30 17:02:58 följande:
    men så är det här hemma med. vissa dagar leker dom så fint ihop och vissa dagar är det bara tjat och bråk.. den ena retar upp den andra och så är det igång.
    Så trist när man inte kan lämna dom ihop två sekunder ens, ska jag göra nåt så får jag placera dom i varsin del av huset och hoppas att jag hinner göra nåt snabbt innan dom ryker ihop igen.
    Mateo vågar inte ens vara på golvet för så fort jag tittar bort så slår, nyper, bits o sparkar Maia honom!! Så att han är klängig är ju inte så konstigt...Maia har då hamnat i en underbar ålder nu, tjabbar emot om ALLT! Och orden hon använder...jisses...vart lär de sig allt?

Hmm...jag kan ta Liam så får du Mateo, tror det skulle lösa lite
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-11-30 17:07:49 följande:
    Dina ord värmer verkligen massor, just nu.
    Det här sliter hårt i mammahjärtat.
    Mina barn är mitt allt och det gör så ont att se henne lida.
    Det är föräldrars plikt att föra sina barns talan. vem ska annars göra det?

Vi får ta ett steg i taget här och se var vi hamnar.

Tråkigt att ingen lyssnat på dej, och väldigt märkligt.
    Kramar
    jag har alltid skyllt det på att vi var 6 syskon och att mamma inte hade tid/ork att ta tag i allt...samtidigt som jag mådde som värst så var min bror nere i en djup depression så han behövde ständig tillsyn o syrran fick anorexi och blev jättesjuk...så det fanns helt enkelt inget över till mig...och jag klandrar inte mamma (eller pappa) för det, men visst gör det ont att ingen brydde sig...jag klagade alltid på ont överallt och redan som liten skrek jag högt så fort någon petade på mig, så ingen tog ju mig på allvar utan tyckte väl mest jag var jobbig som gnällde så mycket hela tiden...en gnällspik trodde de väl bara jag var. Ingen som tog smärtan på allvar. Och fortfarande har jag svårt att hitta en läkare som lyssnar på en...alla jag träffat senaste året har sagt att min smärta och andra problem är viktrelaterat o de lyssnar INTE ETT SKIT när jag säger att jag hade ont o samma symtom när jag vägde 30kg mindre!!
    Nu har jag gett upp o tänker inte söka läkare igen förrän jag gått ner i vikt, men det är ju skitsvårt när man inte kan motionera, försöker kontrollera dieten istället men inte så lätt som stressad småbarnsmamma.

Jag lindrar min deppighet över allt detta med SHOPPING, bästa medicinen eller hur
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17