sasssyy skrev 2010-04-13 08:31:23 följande:
ja men folk reagerar ju inte på när det är önskelistor med i bröllopsinbjudningar.. men om det står att de uttryckligen vill ha PENGAR då går folk i taket. Man går inte på ett bröllop utan present, även om det bara är för 100 kronor, men varför köpa en presentkorg med te och doftljus som paret inte ens vill ha?? Då är det väl bättre att ge den hundralappen till paret direkt?? Stigmatiserat är det helt klart för man får under inga omständigheter säga att man vill ha pengar för att själv välja ut sin present när man gifter sig.., då SKA det vara töntiga korgar eller billiga vaser, men när någon fyller år är det okej med pengar och presentkort. Jag kan hålla med om att det svider om man har tajt ekonomi, men man kan faktiskt också tacka nej till att gå på bröllopet, vilket ju är det smartaste om man har dåligt med pengar för det brukar kosta pengar att åka till festen och ev inköp av nya kläder, vilket vi kvinnor ju brukar vilja ha till sånna fester
Har aldrig varit med om några "önskelistor" överhuvudtaget. Så i min värld är man glad och tacksam över det man får.
Men jag förstår att många vill ha mer än så. Och för det mesta då pengar tydligen.
Tur man inte har sådana "vänner"
Undrar om man kanske kan börja göra skilsmässor till "tiggartillställningar", också? För det är kanske ändå dyrare det, detta att skilja sig än att gifta sig? Behöver pengar till advokatkostnader för vi bråkar om bodelningen.
Ge gärna en slant till min skilsmässa! För ni är väl mina sanna vänner, vad?
Jag gör en Uggla, jag lägger en penning-spya och går ut