Anders Eklund får permission...
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article727710/Dubbelmordare-far-permission.htmlRestaurangbesök??????Menar de allvar????Fy fan!!!
Ojsan... då har väl fångvaktarna på den anstalten du jobbat på gått över lagen då en sexdömd ENLIGT LAG får ha porr i fängelset...
Nej det har de inte. Intagna får inte inneha något i sina rum som kan vara kränkande för vårdaren. Således, ingen porr. Vad är det du inte fattar?
Eller är det så att du tycker det är så jävla gött att reta upp dig och skräna om hårdare straff och bortkastade nycklar, att du helt enkelt inte begriper att din bild inte stämmer? Alltså, aftonbladetkunskap i all ära, men för fan. Ge dig. De har inte porr. Ring Vä-anstalten och fråga.
Det är enormt enkelt att hamna fel i livet. De flesta som sitter inne är inte onda människor, de är inte monster, de är inte omänskliga. De blir seriöst illaberörd och ledsen när jag läser denna dehumanisering. För jag vet vart sådant leder.
Personligen hoppas jag att den fan blir skjuten under sin permission. Ingen har någon behållning av en sån här människa...
Precis som Blind Urmakare skriver så är ju långt ifrån alla kriminella (ett litet fåtal) monster helt utan framtidsutsikter.
De allra flesta har bra rehabiliteringsprognos, med rätt stöd och utan att bli dömda av resten av samhället förståss.
Det är enormt kontraproduktivt att vara så hårt och utan försonande drag, det är en sådan attityd som gör att dessa människor aldrig kommer in i samhället igen efter avtjänat straff.
Jag har arbetat inom både kriminalvård och slutenpsykiatrisk vård och visst finns det människor som kanske aldrig kan komma ut igen utan att göra andra människor illa men som sagt, de allra flesta har goda utsikter att bli "goda" medborgare med rätt insatser och rätt stöd!
Och det jag skulle komma fram till......
Om de där fåtalet "onda" skall sätta upp agendan för alla andra människor - då är det ju dom som segrar. Och det vill väl ingen?