Ess skrev 2010-04-19 12:34:32 följande:
Om nu Eklunds familj lider så är det HANS fel och ingen annans, HAN har valt sin väg och HAN drar dem genom skiten. Hade mitt barn varit farlig för allmänheten så hade jag inte velat att han/hon skulle komma ut igen för att skada fler. Jag hade mått jävligt dåligt och funderat hela livet över vad jag gjort för fel, varför det blivit så. Hade mina vägar korsats med mitt barns mördare/våldtäktsman så hade en av oss inte kommit levande därifrån. Jag fattar inte varför dom släpper ut honom överhuvudtaget, men missbedömningar har dom ju gjort förr, tyvärr.
Ja det är hans fel, men varför straffa familjen för det han gjort genom att frånta honom alla mänskliga rättigheter, genom att tortera honom och döda honom som så många förespråkar? Lider inte hans familj så det räcker? Hade du tyckt att det var ok att ditt barn behandlades så för något h*n gjort och kanske tom ångrar? Är det inte straff nog att sitta inspärrad och aldrig kunna röra sig utan att övervakas? Har du en aning om hur den känslan är efter ett tag? Du kanske skulle testa själv att sätta dig i karantän i ditt hus i en månad och se om det är så roligt även om du kan se på tv och "leva lyxliv"..