• Svar på tråden Anders Eklund får permission...
  • Blind Urmakare
    snillis skrev 2010-04-19 12:56:32 följande:
    Och det jag skulle komma fram till...... Om de där fåtalet "onda" skall sätta upp agendan för alla andra människor - då är det ju dom som segrar. Och det vill väl ingen?
    Det är också inte särskilt konstitutionellt med kollektiv bestraffning. {#lang_emotions_smile}
    Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • Höst flickan
    Tigrino skrev 2010-04-19 12:52:42 följande:
    Personligen hoppas jag att den fan blir skjuten under sin permission. Ingen har någon behållning av en sån här människa...
    Håller med
    ♥Snart kommer en liten lilla syster♥
  • Plutteli
    EllaHedwig skrev 2010-04-19 12:38:07 följande:
    Om det vore mitt egna barn har jag som mamma misslyckts rätt brutalt va? Så det får vi verkligen hoppas att jag inte gör... :P  
    Psykisk sjukdom handlar inte om att man som förälder misslyckats med något. Om du på allvar tror det så har du noll koll på vad psykiska sjukdomar handlar om!
  • ahlcec

EllaHedwig - Jag ger upp. Du är ju uppenbarligen inte förmögen att läsa vad jag skriver. Hej då, ha så roligt.

• Plutteli
    Ess skrev 2010-04-19 12:34:32 följande:
    Om nu Eklunds familj lider så är det HANS fel och ingen annans, HAN har valt sin väg och HAN drar dem genom skiten. Hade mitt barn varit farlig för allmänheten så hade jag inte velat att han/hon skulle komma ut igen för att skada fler. Jag hade mått jävligt dåligt och funderat hela livet över vad jag gjort för fel, varför det blivit så. Hade mina vägar korsats med mitt barns mördare/våldtäktsman så hade en av oss inte kommit levande därifrån. Jag fattar inte varför dom släpper ut honom överhuvudtaget, men missbedömningar har dom ju gjort förr, tyvärr.
    Ja det är hans fel, men varför straffa familjen för det han gjort genom att frånta honom alla mänskliga rättigheter, genom att tortera honom och döda honom som så många förespråkar? Lider inte hans familj så det räcker? Hade du tyckt att det var ok att ditt barn behandlades så för något h*n gjort och kanske tom ångrar? Är det inte straff nog att sitta inspärrad och aldrig kunna röra sig utan att övervakas? Har du en aning om hur den känslan är efter ett tag? Du kanske skulle testa själv att sätta dig i karantän i ditt hus i en månad och se om det är så roligt även om du kan se på tv och "leva lyxliv"..
  • Alltid
    EllaHedwig skrev 2010-04-19 12:55:53 följande:
    Jag hoppas verkligen att du läste igenom länken jag skrev tidigare, då de just skrev om ett fall som nekats två gånger och skulle upp i regeringsrätten. Detta var 2007 och som det verkar har det alltså inte blivit någon förändring i lagen. Varför du jiddrar om "aftonbladetkunskap" vet jag fortfarande inte då artikeln kom ifrån SR. Vad som sker eller har skett på den anstalten där du jobbar/jobbat på är en sak i sig, då jag inte VET hur fångvaktarna där gör vid en sån situation. Det jag dock vet, då jag är läskunnig, är att fångarna har rätt enligt lag att ha porr trots att de är dömda för just sexbrott. Och det är just detta jag är emot då jag inte tycker att de har någon som helst rätt till porr i fängelset.
    Jag arbetar på en en anstalt för sexualbrottslingar. Den domen är överklagad. Hur det gick med överklagningen vet jag ej. Men hur det än gick så vet jag att kriminalvården ej tillåter detta på anstlater.  Porr är alltså INTE tillåtet på anstalter för sexualbrottslingar. Porr kan verka menligt för behandlingen dessutom kränker den oss personal. Således är den ej tillåten. Innehav av porrfilmer, porrtidningar renderar i en rapport. Rapporter kan vidare ge varningar som kan leda till uppskjuten villkorlig frigvning.
  • mamamamamaräng
    lyckligmamma skrev 2010-04-18 13:30:29 följande:
    Vilken människosyn vissa har faktiskt. Ni har läst i en tidning. Ni vet inte vad han är för en person. Jag har också läst i tidningar. Jag tycker inte om det han ahr gjort, jag är också den som inte tror att en sån människa aldrig gör om det. Just därför är han inspärrad. Han får behandling. Ingen här vet hur hans dagar ser ut, vad som spökar i hans huvud. Han är en mycket sjuk människa. Jag kan inte hata en sjuk människa, men jag kan hata dens gärningar. Sverige är kasnkeför snälal mot sina intagna i fängelset, men Sverige är ett land med mycket moral och bra mänskliga rättigheter. De får hjälp, tänk omm de bara hade spärrats in och aldrig gå ut, försöka anpassa sig och blivit sjukare och sjukare, det är då människor blir farliga tror jag. Jag tror många tror att han fick värsta lyckdagen. Men kom ihåg att han aldrig går på permis själv. Han kommer aldrig att kunna vara själv, även om han släpps. Med den rädsla att någon slår ner honom. Vara rädd hela liet och aldrig accepterad. Det får väl li hans straff. Istället för att vara arga så får man ju hoppas på att han aldrig rör barn o mördar igen
    Men han är ju inte sjuk. Han har varit ytterst medveten och införstådd med vad han har gjort. Hade han varit sjuk hade han dömts till rättspsykiatrisk vård.
  • Plutteli
    mamamamamaräng skrev 2010-04-19 13:14:05 följande:
    Men han är ju inte sjuk. Han har varit ytterst medveten och införstådd med vad han har gjort. Hade han varit sjuk hade han dömts till rättspsykiatrisk vård.
    Sjuk kan man vara utan att få diagnos och det är endast de med specifika diagnoser som döms till rättspsyk.
  • mamamamamaräng
    Plutteli skrev 2010-04-19 13:18:01 följande:
    Sjuk kan man vara utan att få diagnos och det är endast de med specifika diagnoser som döms till rättspsyk.

Vad är det för sjukdom han/man har som inte kan få diagnos?
    Och vilka specifika diagnoser kvalificerar för rättspsyk?
  • Novemberstjärnan

Men han skulle fortfarande till optikern. Hur skulle det annars gå till?

Skulle optikerna komma till honom? kan någon svara?
    För det är väl ändå relevant i sammanhanget.
Svar på tråden Anders Eklund får permission...