• Svar på tråden Anders Eklund får permission...
  • Plutteli
    mamamamamaräng skrev 2010-04-20 03:15:45 följande:
    Ah.

Jo, jag menar att man kan ha empatistörning tex. utan att få diagnos för att andra symptom saknas. Men annars tänkte jag mest att man kan vara sjuk och ha en diagnos av en psykisk störning som ändå inte är "nog" för att dömas till rättspsyk.
  • snillis
    Plutteli skrev 2010-04-19 13:10:08 följande:
    Psykisk sjukdom handlar inte om att man som förälder misslyckats med något. Om du på allvar tror det så har du noll koll på vad psykiska sjukdomar handlar om!
    Det KAN iofs bero på en alldeles förfärlig uppväxt men det kan också bero på annat.
    Inget är fel!
  • snillis
    mamamamamaräng skrev 2010-04-19 13:14:05 följande:
    Men han är ju inte sjuk. Han har varit ytterst medveten och införstådd med vad han har gjort. Hade han varit sjuk hade han dömts till rättspsykiatrisk vård.
    Fast det där är en sanning med modifikation.
    Jag har arbetat både inom kriminalvården och inom psykiatrin och det är mååååånga inom kriminalvården som skulle må mycket bättre av att få vård inom psykiatrin och som definitivt är psykiskt sjuka.
  • Jollybolly

vad spelar det för roll? så länge som han inte kan komma åt att mörda och/eller våldta igen..

• Alltid
    snillis skrev 2010-04-20 12:28:04 följande:
    Fast det där är en sanning med modifikation. Jag har arbetat både inom kriminalvården och inom psykiatrin och det är mååååånga inom kriminalvården som skulle må mycket bättre av att få vård inom psykiatrin och som definitivt är psykiskt sjuka.
    Arbetar inom kriminalvården och jag håller absolut med. Det finns en drös med männsikor inom kriminalvården som man undrar vad de gör där. De skulle absolut sitta på rättspsyk eller iaf få bättre vård där. Gränsen är hårfin för var de hamnar ibland.....
  • snillis
    Ventress skrev 2010-04-19 17:59:59 följande:
    Jag hade accepterat hans rättigheter, men inte f-n hade jag suttit på samma restaurang som han, med mina barn med mig - och NEJ jag hade aldrig bott i samma stad som han, ännu mindre på samma gata - om jag hade vetat att han var där. För OM han kommer ut lär han väl få en ny identitet...
    Ler lite för mig själv.
    Så du menar att du tror att det där du bor inte finns några "farliga" människor?
    Om AL skulle flytta till din stad skulle du alltså dra dina barn upp från allt invant och tryggt och flytta därifrån?
    Jo men tjena!

Och vad skulle han kunna göra dina barn om han, tillsammans med sina fångvårdare åt på samma restaurang som dig och dina barn?
    Du har sett för mycket på "När lammen tystnar" tror jag bestämt!
  • Ventress

Haha...
    Skulle nog tappa aptiten om jag såg honom vid bordet mittemot...alla säger vi ibland för mycket, men jag skulle nog inte må så bra av att ha honom i närheten och veta att han rör sig i mitt område. Men tur att så många andra här skulle välkomna honom - då behöver jag ju inte oroa mig.
    Vad "lammen" har med det hela att göra, fattar jag inte...

• varmchoklad

Om man som anställd på restaurang/ bokhandel/ optikbutik etc vägrar att betjäna honom, kan han anmäla en då? 

• GreatMaffian
    lyckligmamma skrev 2010-04-20 06:25:26 följande:
    Går nog inte o jämföra. Du kanske var ung o hade LVU?
    Kanske man ska sätta LVU på alla unga under tiden han går ute på permiss?{#lang_emotions_wink}
  • SuzR

äh bryr mig inte, han ska till optikern, köpa en bok och äta. Ingen biggie, han kommer sitta där han sitter i alla fall

Svar på tråden Anders Eklund får permission...