Ess skrev 2010-04-19 20:53:57 följande:
Det jag hade lidit mest av är att inte veta vad jag gjort för fel för att mitt barn hade blivit som det blivit. Jag hade levt mitt liv med ett stort VARFÖR. Jag hade faktiskt inte gett mig på någon oskyldig, utan det hade varit en riktad hämnd mot den som mördat/våldtagit mitt barn. Om det är hans ev familj du syftar på så är det hans ansvar att inte sätta dem i den sitsen. Annars bör ju inte offret heller anmäla förövaren, eftersom det är kränkande för hans familj. Jag syftar inte enbart på honom utan överlag på alla som vistas ute i samhället som egentligen inte borde gå lösa. Jag vet inte hur det är med dig, men jag undviker definitivt vissa platser speciellt när det är mörkt.
Som sagt, om du tror att du kan göra något för att påverka psykisk sjukdom så som du verkar tro kan du inte ha mycket till kunskap i det ämnet.
Jag är inte för att hämnas helt enkelt, oavsett orsak faktiskt eftersom jag helt enkelt anser att den som hämnas genom att ge igen med "samma mynt" så att säga sjunker ner på samma nivå som den man hämnas på och blir då precis lika dålig i sin handling.
Självklart skall offret anmäla, men att ge någon sitt straff är inte samma sak som att utdela onödigt lidande för både förövare och hans familj.
Jag undviker inte många platser faktiskt, inte heller när det är mörkt av den enkla anledningen att de flesta våldsbrott faktiskt utförs av någon man känner. Det går inte att se på utsidan vem som kan vara en fara för mitt liv, och jag väljer att inte gå runt och vara paniskt rädd för precis alla i min omgivning. Om du vill vara det så är det ju upp till dig, men det måste bli ett jävligt instängt liv faktiskt...