Ord blind skrev 2010-04-20 20:43:24 följande:
Vill understryka att det samhället en del av er verkar förespråka vill jag INTE bo i! Om man är för dödsstraff så flyttar man helt sonika till ett land där det fortfarande finns. Ett land där rättigheter inte respekteras särskilt bra är USA. Där kan man bli frihetsberövad och få sitta i fängelse utan rättegång, och detta kan ju givetvis även ske oskyldiga, till exempel de som förespråkar dödsstraff och att låsa in folk och kasta bort nyckeln i denna tråd. Det finns fler länder där man inte har några mänskliga rättigheter. Stening till döds för otrohet kanske vore något? Utan rätt till en rättvis prövning? Mannens ord är det som gäller, alltså är du skyldig om din man anklagar dig för att vara otrogen och du har således förbrukat din rätt till att leva. Bara sådär! Underbart! Jag undrar när folk ska lära sig att det inte finns "rättvisa" och det kommer aldrig att finnas för det går inte att uppnå.
skriver som jag skrev i ett tidigare inlägg...
det ÄR skillnad på kriminella och kriminella och människor och människor. tar man ett liv har man inga rättigheter kvar när man är
bevisat skyldig. dock ska man
inte ha dödsstraff.
alltså man ska vara BEVISAT skyldig, och det ska INTE vara dödsstraff om det mot förmodan (vilket kommer ske någon gång) är så att man är oskyldigt dömd