• Svar på tråden Anders Eklund får permission...
  • Ord blind
    Ventress skrev 2010-04-20 20:54:47 följande:
    Jaja, bu-hu för Anders....
    Det har jag inte sagt, men ditt pubertala inlägg får stå för dig. Jag skrev bara att 1,5 år är lång tid om man är frihetsberövad. Det är ett konstaterande i sig. Det står inte om det är synd om vederbörande eller inte utan att det är just lång tid.
    ?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • Alltid
    ELMK skrev 2010-04-20 21:03:47 följande:
    men du kanske trivs med att barnmödare osv släpps fria och riskerar återfall för att de inte får den vården de behöver?! det är det jag menar med hårdare tag. och då krävs det att man sitter inspärrad så man känner sig frihetsberövad ett bra tag så att man inser vad man gjort.
     Vaddå barnamördare som släpps fria!? Vad jag vet sitter Eklund inne för gott o vård finns att tillgå på våra anstalter. Han vet nog mkt väl vad han gjort. Sen att det är hemskt och rent ut sagt för jävligt är en sak. Det är vi nog alla ense om. Men han sitter där han sitter med all rätt.
  • Ord blind
    men du kanske trivs med att barnmödare osv släpps fria och riskerar återfall för att de inte får den vården de behöver?! det är det jag menar med hårdare tag. och då krävs det att man sitter inspärrad så man känner sig frihetsberövad ett bra tag så att man inser vad man gjort.
    Var påstår jag att de ska släppas fria vind för våg? Vad har hårdare tag att göra med att man har förbrukat sina rättigheter? Ditt resonemang håller dåligt.
    ?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • Ord blind
    ELMK skrev 2010-04-20 20:54:07 följande:
    finns MÅNGA fel med våran lag....MÅNGA att stifta lagar är inte lätt och det kommer alltid finnas fel i en lag
    Jag förstår inte alls vad du menar. Många att stifta lagar är inte lätt? Kommer det alltid finnas fel i en lag? Fattar ingenting av det inlägget faktiskt.
  • Ord blind
    jaghopparhögt skrev 2010-04-20 21:01:30 följande:
    Det är inte lätt att sitta i fängelse. Sen är ju frågan hur obehagligt man vill göra det, och är man beredd att ta de förändringarna i samhället som det leder till?
    Förstår du varifrån folk får uppfattniingen om att det skulle vara lätt att sitta i fängelse? Att folk verkar tro att det är någon form av semester? Att få gå i rastgård en timme om dagen, att inte få röka (en vinst för dom själva men det ser man inte när man röker själv), inte kunna göra vad man vill när man vill är för mig inte semester.
  • varmchoklad

Frågan man kanske ska ställa sig är varför Sydsvenskan skriver om detta. Arboga-tyskan går väl också ut på permision ibland, om henne hörs inte ett ljud trots att hon faktiskt överföll och mördade två barn i deras eget hem medans de var iklädda sina pyamas.

Media tycks över huvud taget visa denne bestialiske mördare AE ett stort intresse, nyss stod det om att han ägnar dagarna åt att tillverka möbler åt företaget Jysk.

Vill man från pressens sida riva i gamla sår, skapa en debatt om kriminalvården eller vad är egentligen syftet med att gång på gång publicera (provokativa) nyheter om barnamördarens tillvaro?

• jaghopparhögt
    Ord blind skrev 2010-04-20 21:18:45 följande:
    Förstår du varifrån folk får uppfattniingen om att det skulle vara lätt att sitta i fängelse? Att folk verkar tro att det är någon form av semester? Att få gå i rastgård en timme om dagen, att inte få röka (en vinst för dom själva men det ser man inte när man röker själv), inte kunna göra vad man vill när man vill är för mig inte semester.
    Jag förstår att vissa tror att det är lätt och trevligt me ndet är för att folk förstår inte hur allvarligt man reagerar på inlåsning och frihetsbegränsning. De tror att de är starkare än vad de är.
  • Ord blind
    jaghopparhögt skrev 2010-04-20 21:27:39 följande:
    Jag förstår att vissa tror att det är lätt och trevligt me ndet är för att folk förstår inte hur allvarligt man reagerar på inlåsning och frihetsbegränsning. De tror att de är starkare än vad de är.
    Jaha, är det där i det troligen ligger. Tack för svar! Själv hade jag varit knäckt inom mindre än ett dygn.

Du får ha en fin kväll. Läggdags här!
  • Ventress
    varmchoklad skrev 2010-04-20 21:24:58 följande:
    Frågan man kanske ska ställa sig är varför Sydsvenskan skriver om detta. Arboga-tyskan går väl också ut på permision ibland, om henne hörs inte ett ljud trots att hon faktiskt överföll och mördade två barn i deras eget hem medans de var iklädda sina pyamas. Media tycks över huvud taget visa denne bestialiske mördare AE ett stort intresse, nyss stod det om att han ägnar dagarna åt att tillverka möbler åt företaget Jysk.Vill man från pressens sida riva i gamla sår, skapa en debatt om kriminalvården eller vad är egentligen syftet med att gång på gång publicera (provokativa) nyheter om barnamördarens tillvaro?
    Så sant...
  • Virriga Vera
    Men det du förespråkar är inte vård, det är förvaring.
Svar på tråden Anders Eklund får permission...