• Muffe

Plus igen efter mf/ma

någon som haft svullet ansikte?

• Muffe

Nu har jag ringt bm som ska ringa upp. De kanske tycker jag är fånig som ringer om svullet ansikte men va f-n, hellre än gång för mycket
    Jag tycker mitt blodtryck var högt sist, 130/89...

• Muffe

Jag var hos bm den 16 februari och då var urin ok och trycket enligt ovan. Allt såg alltså bra ut då.
    Jag är väl lite mer svullen vid anklarna, men inte mycket. Det har jag varit sedan början typ, men funkar med sköna strumpor. annars tycker jag inte att jag är speciellt svullen om händer!

• Muffe

Jag brukar ha lite högre blodtryck hos bm eller läkare, men hemma brukar det vara ok. Får låna min mammas blodtrycksgrejs och kolla kanske
    Men ja, förförra gången hos bm hade jag längre, typ genom 70 eller så om jag minns rätt - du vet bättre än mig Sofy

• Muffe

nu har jag pratat med bm.
    Hon sa att mitt förra bltr var 131/80... jag trodde 89, men tydligen inte, får gå hem och kolla på mina egna anteckningar.
    Hon sa även att om jag inte svullnar upp mer eller har ont så får jag komma tidigare och bara ringa.
    Jag kommer låna blodtrycksgrejs av min mamma och kolla det hemma på egen hand tills det är dags för nästa bm-besök
    frågade även om nästäppa och tungt att andas men det var ju helt normalt såklart...

• Muffe

Jag blir lite ledsen att jag inte vet hur bebis ligger haha.
    Han sparkar/rör sig mycket på min högra sida och där buktar det ut ibland. Kan det vara ben och rumpa på den sidan och då huvud till vänster om mig? Kan bebisarna ligga så eller är det antingen upp eller ner?

• Muffe

åh vilket söt toarulle, jag gilalr sånt haha! Var har du köpt den? eller har du suttit ner och skrivt det själv?

• Muffe

Undrar hur många extra kronor du fick betala för den texten?

• Muffe

Vet inte, har inte kollat på länge. vi har ett ton med toapapper hemma redan

• Muffe

Det där med kläder är jättesvårt!

Nu letar jag iofs snygg klänning och inte 90-talskläder... vad hade man på sig på 90-talet?

Tar gärna emot tips på snygga klänningar, igen. Kanske inte behöver vara gravidklänning heller!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma