• Muffe

Plus igen efter mf/ma

Jo det stämmer, om man bantar frigörs gifter i kroppen som kan skada barnet!

• Muffe

Sofy, har du pratat med förlossningen något mer idag??
    Blir du inte hungrig om du inte äter mer?

Hur pass pigg eller icke-pigg är man ca en månad före BF? Jag har nämligen tänkt att vi ska iväg på spa en månad innan men frågan är hur pigg man är på det!?

• Muffe

2 barns - vad läskigt att du verkar vara så synsk... usch. Men ta inte på dig "skulden" eller klandra dig själv i alla fall.

får man gnälla lite? Det trycker på i magen som att den ska spricka + att det är svårt att andas. Får man fööööööda nu???

• Muffe

Jag hittade 10 minsta blöjor från Pampers som vi fått gratis, så nu har jag dessa + paket nummer 2. Det kanske räcker ett tag i alla fall om man dessutom får fler gratisblöjor och köper ett paket på vägen hem!

Måste bebis ha ett eget badlakan eller kan man ha mindre för vuxna?

Sofy - föder du???

• Muffe

håller med, sluta tempa! Har ingen aning om varför man gör det, men tempen måste väl bero på massa saker och inte bara ens graviditet. Och varför vill du veta i förväg om du kanske kommer få missfall? det är bättre att njuta NU och vara glad. Tänk om det går vägen denna gång, då har du oroat dig och tempat i onödan!

• Muffe

Jag vill nog gärna ner i min vikt 52 som jag hade förut faktiskt! Och jag tror jag skulle må dåligt om jag vägde mer, men jag kan ju alltid göra något åt det så jag är väl inte jätteorolig egentligen! Tror mycket rasar direkt!
    Blir perfekt med många sommarpromenader!

Det blev som tur var inga chokladbollar i går, var för trött för att baka och det var ju skönt det. Lite mindre dåligt samvete

• Muffe

Man kan ju ändå inte påverka om man får missfall eller inte, snarare att man skapar missfall för att man stressar för MYCKET och oroar sig?! Eller är det hårt att säga så?

• Muffe

Jag trodde att En unge i minuten skulle börja idag men det  verkar inte som det?

• Muffe

ok, då spar jag nummer 2-blöjorna och köper en bebishandduk Sambon blir jätteglad över allt som måste inhandlas

Små handdukar för kräks har vi köpt 20 st på IKEA, de verkar jättebra!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma