• Muffe

Plus igen efter mf/ma

Jag läcker inte än som tur är, men börjar tro att det är ngt fel då?
    Pigeon engångs? De verkar bra, har fått prov på dessa. Men de är dyra.
    Är Libero också engångs? Finns typ på ICA?

Sofy, har du ökat ngt i vikt nu?

Jag skulle så gärna vilja ta promenad eller simma, men de går fan inte, kan ju inte ens stå upp utan att magen blir stenhård! Får hårdträna när bebis är född istället!

• Muffe

Jo det är nog repris men jag såg det inte sist...!

• Muffe

Läste nyss ngt om att vänta barn:

"Att vänta barn är som att bära en ryggsäck fast tvärtom"
    Kom att tänka på en sak som vore lite rolig. Sambon sa häromdan att han förstår att det är tungt med 10 extra kilo hela tiden.
    Undrar om man skulle be honom bära en ryggsäck med 10-12 kilo vikter i en hel dag så får han känna hur det känns hihi! 

• Muffe

å jag som älskar förlossningsfilmer, vi ska se en nästa gång på föräldrakursen, längtar haha!
    Men det kan nog vara därför som jag inte är rädd alls för att föda. du kanske skulle prova att kolla Pancakes?

• Muffe

Fusk att ni gått upp så lite i vikt...varför går jag upp typ 10 kg redan i v 32? snyft
    Det kommer väl öka massor sista veckorna nu!

• Muffe

Folk säger också att jag är smal, så man får väl lita på det Men jag känner mig stor haha!
    Det som är "läskigt" är att man inte vet hur det man äter nu lägger sig sen, jag stoppar i mig nån bulle då och då och förut kunde man ju se om man var på väg att få mage eller så men det gör man ju inte nu

• Muffe

hur känner ni inför förlossningen? Jag är inte ett dugg orolig eller rädd, än, men det jag känner är att jag inte vill ha en student som ska förlösa mig 8som bm sa att det kunde vara) Hon sa även att det kan vara en AT-läkare som är ensam i tjänst om ngt händer, oj - det känns ju tryggt helt plöstligt.

Kan man vägra en barnmorskestudent eller är det fjantigt?

Vill inte gå över tiden för att jag är rädd att bebis kommer få skador, kan man få igångsättning då tror ni?

• Muffe
    färnik skrev 2011-03-02 12:53:36 följande:
    Det kan du få inskrivet i journalen när det är dags att planera förlossningen om några veckor. Jag har det inskrivet i min, inga studenter av ngt slag...
    Muffe skrev 2011-03-02 11:51:40 följande:
    Vill inte gå över tiden för att jag är rädd att bebis kommer få skador, kan man få igångsättning då tror ni?
    Det där är svårt, de är ofta väldigt restiktiva om man inte har väldigt goda skäl till en igångsättning... Och de räknar inte med att man är överburen förän efter 41+6, allt innan det är sååå normalt. Drömmer Som överburen däremot, är chanserna till igångsättning desto bättre. (fast när jag ville det sist så tänkte de inte sätta igång förän v 43+0, så länge barnet mådde bra. Punkt slut.)
    Då ska jag be dem skriva in det, någon annan den dagen kan få studenten
    jag vill ha bästa möjliga vård, de är säkert jätteduktiga men de kan öva på någon annan!

Ang. igångsättning är jag livrädd att barnet ska dö eller få handikapp som min väns barn fick, de vet väl inte vad det berodde på egentligen men det slutade med syrebrist som gav barnet en skada i alla fall. Kan ha varit för att barnet låg för länge.
  • Muffe

På Rul flyttade de mig 5 dagar framåt i tiden, vilket betyder att om jag får gå över den tid som är normal så tror jag att det är + 5 dagar. Är rätt säker på när jag hade ägglossning och litar mer på det faktiskt. Men det kanske man inte ska göra.
    Är alltså rädd att jag får vänta för länge och då är mina 5 extradagar också där, det kanske inte bebis alls mår bra av!

• Muffe

Nej vi vill inte veta telgebo......

.....

JO, berätta nu! Den levde eller hur?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma