• Muffe

Plus igen efter mf/ma

Nu finns lite nya bilder i mitt galleri, från denna vecka, vecka 30! Vecka 31 strax, jippie!!

• Muffe

Hej på er

Idag har jag varit å shoppat massa nya kläder till mig själv, som jag även kommer kunna ha efter graviditeten hoppas jag.

sen köpte jag lite småsaker som är bra att ha vid skötbordet, men det är en del frågetecken...

bland annat köpte jag pampers new born, men nummer 2  alltså 3-6 kg. Är de för stora i början eller funkar de?

våtservetter köpte jag på apoteket men det står även att man bör ha torra vilket jag förstår, är man hemma kan man väl blöta dem, men  vad köper man då? såna där skummisar eller i pappers?

för övrigt är jag nu helt slut efter ett par timmar på stan, börjar känna mig som en stor ko! Nu blir det sova!!

• Muffe

Sugar, har du berättat för dina föräldrar än? Vad sa de?

• Muffe

hr ju redan köpt nummer 2 men det får väl ligga och vänta, det lär ju komma till användning senare

• Muffe

Vad fina saker n pysslar med

Jag är så trött på att det är så himla tungt att andas, fattar inte! ska det vara så här resten av tiden?
    v 31 nu

• Muffe

Ni som är så pyssliga kanske kan komma med råd till mig. Vi kommer ha skötbädd utlagd på en ca 2 meter lång bänk i badrummet. Ovanför bänken är det massa skåp och även ett lysrör... sådär roligt.

vi har köpt en bädd med roligt mönster, jag kommer ha en korg med alla småsaker i, blöjor under osv. Men hur gör man det MYSIGT för bebis när det är en kaklad vägg och lysrör ovanför....

• Muffe

Vilket mysigt sätt att berätta på Kul att de blev så himla glada.

Haha, vinet lär ju få lagras ett tag!

• Muffe

Nu börjar jag blir så där viktnojjig igen, v 31 idag och har gått upp 9-10 kg... tänk om det blir det dubbla för det är väl nu som man ökar mest i vikt fram till förlossningen? .....

• Muffe

Jag tror väl ja på ngt sätt kommer gå ner, kommer väl svälta mig själv om inte annat Nej, men jag är rädd att få en degmage som inte försvinner. kan inte låta bli att äta godis ibland nu heller, men det gjorde jag iofs innan också...

• Muffe

telgebo - nej det låter väl inte så mysigt med lysrör ovanför bebis vid skötbordet Tack för dina tips!
    Ska fixa lite där under dagen, en mobil hängandes skulle vara trevligt och fint men det är liksom så kort bit från skåpet ovan till bebis ansikte, hm, får förkorta något

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma