• Muffe

Plus igen efter mf/ma

jaha, ingen bebishandduk alltså... hihi... vem ska man lyssna på? man kanske kan köpa EN handduk med luva på, är de bra? såg stora på IKEA tex. såg ut att vara för stora till en bebis.

• Muffe

Nej men inget hjälper  ju för att man oroar sig. Du har ju inga tecken nu på att det är missfall på gång?
    Det är inte lätt för jag var likadan själv i början, men inget hjälper ju faktiskt av att man skriver, skriver och nojjar sig. Försök att jobba, sysselsätta dig med massa annat så kommer dagarna gå fort till VUL. Allt går ut på att vänta!

• Muffe

Dock sa faktiskt en läkare samt en barnmorska till mig under mitt missfall att stress visst kan påverka och då speciellt långvarig stress som kan ge missfall. Det är därifrån jag hört det.
    Det kanske itne stämmer, men jag tror ju både bebis och mamma mår BÄTTRE av att sitta i soffan och klappa magen än att kontrollera alla symtom hela tiden!

• Muffe

Jag tror nog inte att stress kan framkalla missfall egentligen, men däremot vet jag själv att jag fick mitt missfall mitt i en superstressig period! Kan finnas samband, eller inte, det får vi aldrig veta.

Ja allt handlar om att vänta

• Muffe

Det var lite blöjor i det paketet och en DVD som kanske är rolig som ngn säger + blöjhinken som jag tyvärr tror jag hade sönder i går för att jag inte fattade hur den funkade haha! Men det gör inget, för påsarna var ju svindyra!

• Muffe

Ja så kan man nog göra, tror jag, men jag fick liksom inte loss grejerna så då gick den sönder

• Muffe

"Den som tar ut sorgen i förskott får sörja flera gånger".

Klokt!

• Muffe
    telgebo skrev 2011-02-28 15:17:00 följande:
    Sötfilur vad ju jävlig elak som tyckte det var tänvärt elle rvad hon nu skrev över citet som var att är man negativt så får man oftats gråta mer eller nåt liknande, jag tog det som att jaha bara för att jag är orolig och negativ så komme rjag få gråta mer nästa onsdag när jag får höra det jag redan vet att bebisen är död.

Jag menar att jag har inte så lätt att bara skaffa barn om det går åt helvete, då ska man börja leta donator när en annan bara kan ta sin kille och fixa det.
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 15:04:23 följande:
    Du ska INTE hoppa på någon här i denna tråd det ska du inte göra.
    Men varför tro att något händer
    VILL du att något ska hända ??
    Ibland undrar man bara..
    Slappa av och njt för fan kvinna!!
    Citatet fick mig att tänka till eftersom jag vet hur man är, man är ju nojjig men att vara ledsen 2 gånger hjälper ju ingen, då ÄR det ju klokare att endast vara ledsen en gång eller hur? tycker faktsikt itne att det var något elakt med detta alls, bara tänkvärt för oss alla!

Sedan är det väl så att man väljer själv vilken situation man vill hamna i. Du kan inte bli arg på oss för att vi har sambosar att göra barn med, om du vill kunna göra barn hela tiden kanske ett fast förhållande är bättre för dig. Menar inte heller här att vara elak om det verkar så, men alla har ett val i livet!

Det finns inget, inget, inget, du kan göra just nu mer än att vänta. Alla i tråden har VÄNTAT på VUL, UL, RUL och sen bebis. Det är segt men tiden går fort efter VUL. Var GLAD att du får göra ett VUL!
  • Muffe

Ja MCT79, det var ditt citat men det var jag som gillade det så det är mer mitt fel
    Det var ett jättebra citat som jag faktiskt ska printa ut och ha framför mig ibland när det är tungt!

• Muffe

Jag ligger också lite lågt nu, hem och baka bärkaka!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma