• Muffe

Plus igen efter mf/ma

HAHA, fan vad jag är glömsk Trodde jag frågade massa annat utom det

Finns ju massa modeller, men är en sån som finns på babyproffsen bra som liksom är smal i ena änden och bredare i andra? Med typ mumin å sånt på... Finns "sladdrigare" modeller också har jag sett.

• Muffe

Tack för länkarna Sofy. Det är länk nr 2 som jag mest sett överallt men din kanske är bättre...
    Köpte du ny eller begagnad?
    Om man ska ha den i sängen mellan benen typ så kanske din är bättre, dock ser den mindre ut på bilden

• Muffe

Dagens fråga nummer 2:
    Beco Butterfly II, är det en bra bärsele? Finns en på blocket för ca 1100 kr... dyrt, men har läst att den är så mycket bättre än Baby Björns.... ngn som har erfarenheter?

• Muffe

Tack för rådet färnevik, då avvaktar vi med det. Skönt

• Muffe

odd - ja, håller med här ovan - det är en liten Oscar tror jag. F ö ett namn som vi gillar starkt här

Sofy, gud sååå söt. hihi. De är bra på Tittut Eller hur?

• Muffe

Sofy, han var så söt, tycker nog han är mest lik dig
    Vi var också på samma ställe och hade också australienska tjejen på vårt KUB Jätteduktig tyckte vi! Och mysigt rum

Min lille krabat i magen är lugn, jättelugn på nätter och mornar. Verkar som han vaknar kanske vid 9 ungefär haha! Hoppas det är så i verkliga livet sen.
    I går var han/hon dock helt sprattlig i fyra timmar på kvällen, det har aldrig hänt att den håller på så länge. Mys!

Kan man känna var den har huvud och ben osv? Vågar man trycka och klämma på magen?

• Muffe

Vi gjorde KUB och fick då även lite 3 d bilder och minifilm med oss hem Underbart!

Jag skulle inte heller åka skidor i v 29, man blir tyngre och osmidigare och du vet inte hur andra beter sig i backen. Även om du är van åkare så kan ngn annan köra rakt in i dig med hög fart... vet inte om det är värt det?
    Jag är också sugen på att åka men kommer hålla mig

• Muffe

Angående bristningar på magen, kan de uppkomma både vägrätt och lodrätt eller?

• Muffe
    färnik skrev 2011-01-26 15:57:04 följande:
    Idag är det årsdag för det missfall som varit värst för mig. Alla missfall har varit jobbiga och ledsamma, men det som var 26 januari 2010 tog hårdast på mig av flera anledningar. Dels var det första verkligt planerade graviditeten som blev mf. Dels hade jag gått 11 fulla veckor, och börjat tro att det skulle gå vägen, och jag hade därtill blivit gravid ganska exakt samtidigt som min bästa vän. (några dagar mellan bf bara). Och dessutom så var det inte alls självklart att vi skulle försöka igen om det inte gick bra, maken tyckte det var för jobbigt... Gråter

Som tur var försökte vi igen, annars hade vi ju inte varit där vi är idag, förhoppningsvis bara 6-7 veckor från bebis!
    Tråkigt!! Men mysigt att du har bebis i magen nu.

Vår bebis skulle haft bf idag om vi fått behålla första graviditeten! Känns ändå bra, för jag ser fram emot maj nu istället och är liksom iställd på det... Men man undrar ju hur livet hade varit om man hade haft bf idag.
  • Muffe

nere på 2-siffrigt idag!

Tråkigt Odd, usch!!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma