• Muffe

Plus igen efter mf/ma

Jag har däremot märkt att livmodern växt en bra bit över naveln för nu tar magen emot brösten när jag sitter ner och är lite böjd... haha. Lite roligt, men samtidigt störigt och jobbigt om man får säga så

• Muffe

Vad ska ni köpa för något till er kille på alla hjärtans dag? Om ni köper något!?

• Muffe

Jaha, nyss kom ett gäng tjejer till mitt kontor och alla undrade när jag skulle ha barn (någon undrade dock bara om jag ätit för mycket semlor...)
    alla tyckte jag hade så liiiiten mage och at det kommer bli en liiiiten kille..... suck

Bryr mig egentligen inte, och tycker det är skönt att ha liten mage, men tänk om jag hade tagit åt mig mycket och blivit ledsen?

• Muffe

Härligt att du mår illa Sugar. angående sömnen blev det bättre för mig senare, efter mitt illamående. Nu sover jag hur bra som helst och somnar lätt om på natten efter toabesök (ca 2 per natt).

Sofy, fan så trist med dina föräldrar. Hoppas det löser sig.

Nästa besök för oss hos BM är den 15/2, blir kul att se om magen växt ngt eftersom den är så liiiiiiten

Nyss lade sig bebis rakt över magen, det var coolt att se, som en stock som stack upp ur min mage

Just det Sugar, har läst nånstans att om man väntar kille så får mamman feber i v 8-9 ungefär. Jag hade feber då,och även Sofy tror jag?

• Muffe

Pancakes, jag har ingen aning om va vi får, men vi säger "han" hela tiden Dock säger känslan mer och mer tjej men jag har ingen aning... Det där med feber är nog inte helt sant heller men läste på fl att det var någons barnmorska som haft rätt i många fall där, eftersom pojkarna släpper iväg ngt främmande hormon i denna vecka, typ....

Här är allt toppen och jag är så sugen på att sätta ihop spjälsängen men det får bli om ett par veckor

• Muffe

Satan vad ont jag har i magen just nu, kan inte säga om det har med bebis att göra eller m det är ngn slags magsjuka... kan knappt gå, och sambon är inte hemma utan på fest... :-/ Vänta, eller vad göra?

känns kanske som en form av magsjuka... men inte vet jag.....

• Muffe

Nu har vi nog äntligen bestämt hur vi ska vara föräldralediga, men det är ju en djungel att förstå detta ju...
    Jag kommer nog vara hemma från mitten av april till första september 2012... Känns bra med två somrar :) Sen är sambon hemma ca 6 månader som det ser ut just nu.

När börjar barn normalt på dagis? Är 19 mån en ok ålder?

Ang. att jag hade ont i magen i helgen så var det nog en släng av mild magsjuka,mår dock bra nu igen!

• Muffe

Mår du bra Sugarrush? Illa?
    Snart är det VUL igen va?

Är det någon här inne som firar alla hjärtans dag imorgon? Köper ni något till er partner?

• Muffe

Men det är ju jättebra att du mår illa, då är nog allt som det ska
    Jag var också extremt sugen på vitt bröd ända fram till v 20 ungefär, då jag blev normal igen.
    Tuttarna blev ngt mindre sedan också och nu ömmar de inte alls eller så, så de blir nog bättre för dig kanske

Vi var iväg på hotellnatt nyligen och räknade det som lite alla hjärtans-firande och sa att vi inte ska köpa ngt tills imorgon men jag har iaf köpt en bok som jag tror är bra + ett kort + att vi ska laga god middag imorgon kväll.
    Men det hade varit roligt att köpa något mer men jag kommer inte på VAD!

• Muffe

Haha Sugar, vad jobbigt! Men kan du inte åka hem tidigare än honom idag, laga den där maten, duka upp fint med servetter och ljus i hela lägenheten så blir det väl bra igen?
    Du är ju gravid,då är det ok att bete sig så där Du blev ju bara besviken för att du så gärna ville göra HANS favvomat ju, det är ju gulligt.

Jag kom nyss från BM. Vecka 29 nu och det ser ut så här:

SF: 26
    Hjärtslag: 140 som vanligt
    Socker: 5.2, lite högt enligt mig men ok enligt bm
    Blodvärde: 113, bm säger åt mig att börja äta järntabletter... suck, får väl lyda henne?
    Blodtryck: 130/80. Jag tycker lite högt undertryck men det tycker inte hon...
    I övrtigt ingen äggvita i urinen eller liknande så allt såg bra ut!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma