• Muffe

Plus igen efter mf/ma

Tack för tipsen om klänningar, ska kolla

Jag tror min just nu ligger vågrät i magen, kan den ligga så? Känns som benen är till vänster på min kropp.
    Har läst mycket om att man kan se bebis fötter, rumpa eller huvud tydligt genom magen men det gör inte jag... betyder det att vår bebis är mindre eller segare än andra?

Jag tycker det är jättesvårt att veta vad man ska ha för saker i barnvagn, sängen och vad man ska ha för kläder hem från BB och i övrigt i maj.... Tar gärna emot alla tips ni har, ska shoppa imorgon. Vad är det som händer med oss, jag blir helt galen och vill fixa till allt hemma numera

• Muffe

Vårt pyre kommer ju först om typ 9 veckor men jag vill redan nu packa BB-väskan och fixa vid skötbordet med alla pytsar och saker man ska ha där I helgen ska jag organisera om med alla handdukar osv och fixa med söta korgar haha! Sambon blir galen på alla korgar vi ska ha överallt

• Muffe

Läste lite om vad som händer just nu i magen och hur bebis påverkas och det verkar som att de kan sätta sina rutiner redan nu i magen! Då kom jag på en sak, egentligen skulle man typ vila/sova på dagen och sen gå runt på nätterna och "vagga" magen för då sover den ju redan på nätterna

Har ett stillasittande jobb, så det kanske är bra för bebis, däremot går jag inte runt och vaggar på nätterna hm...

• Muffe

Sofy - såg ett bäddset, tror jag det var, med döskallar på Tradera...

• Muffe

Vad ni är pyssliga som syr, jag tänkte sy om ett stort lakan till två små, det är lagom Och det är väl bra för miljö och plånboken eller hur :)

• Muffe

en fråga: under dagen idag, framförallt när jag står upp, så "strålar" det ner i rumpan och lite ner på benen, som att det kittlas lite.
    Vad kan det vara? är lite obehagligt

• Muffe

sugar, gud så gullig. som en liten nallebjörn. Detta kommer gå bra!!

• Muffe

pancakes, JA den var snygg och inte svindyr heller!!
    Jag är ingen klänningmänniska egentligen, så hur skulle man bära denna klänning - vad för skor, accesoarer och ska man typ ha leggings eller strumpbyxor under? Det är ju ändå i kalla mars som jag ska ha den!
    kan man ha bara axlar inomhus på fest då?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma